ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فایرفاکس با یک افزونه از ردیابی فعالیت هایتان توسط فیسبوک جلوگیری می کند

در پی رسوایی کمبریج آنالیتیکا و فیسبوک در نقض حریم خصوصی میلیون ها کاربر، موزیلا به تازگی افزونه ای برای فایرفاکس منتشر کرده که می تواند از ردیابی فعالیت هایتان توسط فیسبوک جلوگیری به عمل ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۹ فروردین ۱۳۹۷ | ۰۸:۳۰

در پی رسوایی کمبریج آنالیتیکا و فیسبوک در نقض حریم خصوصی میلیون ها کاربر، موزیلا به تازگی افزونه ای برای فایرفاکس منتشر کرده که می تواند از ردیابی فعالیت هایتان توسط فیسبوک جلوگیری به عمل آورد. این افزونه که Facebook Container نام دارد در اصل برای این طراحی شده که تمام فعالیت هایتان در فیسبوک را از فعالیت در دیگر وبسایت ها جدا کند.

روند کار افزونه بدین شکل است که پس از نصب روی فایرفاکس، در ابتدا تمام کوکی های فیسبوک را پاک کرده و شما را از حساب کاربری تان لاگ اوت می کند. اما برای ورود مجدد به فیسبوک، صفحه را در یک پنجره مجزا و ایزوله باز می کند تا فعالیت هایتان در این شبکه اجتماعی از دیگر وبسایت ها مجزا شود.

در این شرایط اگر روی لینک وبسایت دیگری کلیک کنید، تب جدید خارج از این محیط ایزوله باز می شود تا دیگر فیسبوک نتواند فعالیت هایتان در محیط اینترنت را رصد کند. البته اگر در وبسایت ها دکمه اشتراک گذاری در فیسبوک را بزنید، مجددا به تب ایزوله Facebook Container باز خواهید گشت و می توانید در صورت تمایل اجازه اشتراک اطلاعات با فیسبوک را همانجا صادر کنید.

اما این افزونه علیرغم تمام مزایایی که دارد، شاید بعضی مواقع باعث ایجاد اختلال در کارهایتان هم بشود. به عنوان مثال، در صورت باز بودن تب Facebook Container دیگر نمی توانید در وبسایت های دیگر با حساب کاربری فیسبوک تان لاگین کنید چرا که افزونه تمام فعالیت های فیسبوکی تان را ایزوله کرده است.

اگرچه موزیلا اعلام کرده که این افزونه صرفا برای مسدودسازی نرم افزارهای ترکینگ فیسبوک طراحی شده، اما همچنان نهادهای تبلیغاتی دیگر می توانند از اطلاعات حساب کاربری فیسبوک شما برای رسیدن به اهدافشان استفاده کنند. بنابراین برای جلوگیری از ردیابی شدن توسط سایت های دیگر بهتر است که به تنظیمات حساب کاربری تان در فیسبوک مراجعه نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • big brain
    big brain | ۹ فروردین ۱۳۹۷

    به جای اینکه به تاریکی لعنت بفرستید چراغی روشن بکنید واقعا باید از فایرفاکس تشکر کرد

مطالب پیشنهادی