ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تری میرسون، مدیر واحد ویندوز مایکروسافت از این کمپانی جدا می شود

بنابر ایمیلی تازه که ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت برای کارمندان خود فرستاده، این کمپانی در حال ایجاد تغییراتی است تا برای آینده آماده تر باشد. یکی از قربانیان این تغییرات، تری میرسون است که مدیریت ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۰ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۶:۰۰

بنابر ایمیلی تازه که ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت برای کارمندان خود فرستاده، این کمپانی در حال ایجاد تغییراتی است تا برای آینده آماده تر باشد. یکی از قربانیان این تغییرات، تری میرسون است که مدیریت تجارت ویندوز مایکروسافت را برای 5 سال برعهده داشته است. تیم وی، یعنی گروه ویندوز و دیوایس ها قرار است به دو بخش تقسیم شود و توسعه نرم افزار و سخت افزار، توسط تیم های متفاوت انجام می شود.

در این بین، واحد تجارب و دیوایس ها، روی محصولات مایکروسافت متمرکز خواهد بود و پانوس پانای، مدیریت تمام سخت افزارها را برعهده می گیرد. نقش آتی پانای بسیار منطقی به نظر می رسد؛ زیرا او به شکلی گسترده در توسعه محصولاتی مانند ایکس باکس، هولولنز و سرفس دخیل بوده است. واحد ویندوز کماکان زیر نظر جو بلفیور به کار خود ادامه می دهد اما مسئولیت محصولاتی مانند مرورگر Edge نیز به شرح وظایف این واحد اضافه می شود.

سایر کارمندان تیم قرار است به تیم کلاد و هوش مصنوعی بپیوندند که توسط مدیر فعلی واحد آژور، یعنی اسکات گوتری هدایت خواهد شد. همانطور که می توانید انتظار داشته باشید، این گروه تازه به ساخت سرورها و محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی برای مشتریان مایکروسافت می پردازد. ناگفته نماند که این تغییرات می تواند از تلاش مایکروسافت برای رقابت جدی تر با سرویس های وب آمازون حکایت داشته باشد.

برخی معتقدند که دلیل اصلی این تغییرات، تلاش برای تکرار کارهایی است که نادلا با آفیس و دیگر محصولات مایکروسافت کرد. نادلا با به دست گرفتن سکان هدایت مایکروسافت، آفیس را از یک پکیج نرم افزاری برای دسکتاپ، به سرویسی اشتراکی تبدیل کرد که با موفقیت خوبی هم همراه بوده. با تکرار همین رویه در حوزه های ویندوز، سرور، هوش مصنوعی و سخت افزار، نادلا امیدوار است تجارتی بزرگ تر و کاملاً متکی بر درآمدهای ناشی از خرید اشتراک پدید آورد.

نادلا می گوید جدایی میرسون فوری نبوده و وی که مجموعاً 21 سال برای مایکروسافت کار کرده تا مدتی دیگر در کمپانی باقی می ماند تا در روند تغییرات، به مدیران مشاوره دهد. ضمناً به نظر می رسد که تغییرات مد نظر مایکروسافت، تجارت ایکس باکس را تحت تاثیر قرار نمی دهد و این واحد کماکان توسط فیل اسپنسر و با همان رویکرد سابق که بسیار با ساختار اصلی مایکروسافت متفاوت است هدایت خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی