ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مردم آمریکا تغییرات آب و هوایی
علمی

بیشتر آمریکایی ها تصور می کنند تغییرات آب و هوایی اثری بر زندگی آنها نخواهد داشت

نتایج یک نظرسنجی جدید در آمریکا نشان می دهد که بیش از ۵۵ درصد از مردم این کشور تصور می کنند تغییرات آب و هوایی تاثیری بر زندگی آنها نخواهد داشت و تنها ۴۳ درصد ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۰ فروردین ۱۳۹۷ | ۲۳:۵۹

نتایج یک نظرسنجی جدید در آمریکا نشان می دهد که بیش از ۵۵ درصد از مردم این کشور تصور می کنند تغییرات آب و هوایی تاثیری بر زندگی آنها نخواهد داشت و تنها ۴۳ درصد از آنان بابت گرم شدن جهانی هوا نگران هستند. این نتایج در حالی به دست آمده که ما همین حالا نیز گرفتار تبعات پدیده های مذکور هستیم، پس چرا مردم عادی چندان نگران آن نیستند؟

بررسی موسسه گالوپ نشان می دهد که بیشتر مردم مسئله تغییرات آب و هوایی را مشکل «آینده» و نه حال می دانند و تصور می کنند تا سال ۲۰۵۰ یا حتی ۲۱۰۰ اثر ملموس آن -آن هم فقط در مناطقی خاص از زمین- دیده نخواهد شد.

در واقع باید گفت که به دلایل روانی و ذهنی مردم این مشکل را تا حد ممکن برای خود بی اهمیت دانسته و آن را یکی از صدها مشکل درگیر در زندگی به حساب می آورند. به عنوان مثال می گویند «وقتی من مشکلات مهمتری چون پرداخت هزینه های درمان یا تعمیر خانه ام را دارم، افزایش ارتفاع آب دریاها باید در نوبت بایستد.»

مردم آمریکا تغییرات آب و هوایی

همه این ها در شرایطی است که اثرات مخرب گرمایش زمین از جمله موج هجوم گرما، آتش سوزی های عظیم جنگل ها، گردبادها و طوفان ها هر سال بیشتر و شدیدتر می شوند.

نکته قابل توجه دیگر در بررسی گالوپ آن است که تنها ۶۴ درصد از آمریکایی ها انسان ها را مقصر پدیده گرمایش زمین می دانند، در حالی که این رقم در میان دانشمندان بیش از ۹۷ درصد است. همین عدم پذیرش تقصیر نیز در بی اهمیت شدن مشکل موثر است.

یک بررسی جداگانه نشان می دهد که انسان ها به طور معمول نسبت به تهدیدهای قطعی اما کم تکرار چندان نگران نمی شوند. نمود این مسئله استقبال تنها ۱۳ درصدی اهالی کالیفرنیا از بیمه زلزله است، در حالی که احتمال وقوع یک زمین لرزه بزرگتر از ۶.۷ ریشتر در این ایالت طی ۳۰ سال آینده تقریباً قطعی است.

مردم آمریکا تغییرات آب و هوایی

مسئله دیگر آن است که حتی بسیاری از افرادی که به مشکلات تغییرات آب و هوایی اهمیت می دهند باور دارند که این مشکل چنان بزرگ است که کار خاصی از دست آنها برنمی آید، همین تصور باعث می شود که اهمیت آن در ذهن افراد به شکل تدریجی کاهش یابد.

دلیل مهم بعدی در عدم توجه کافی مردم آمریکا به تغییرات آب و هوایی، دیدگاهی است که از جانب سیاستمداران به جامعه تزریق شده. درست پس از انتخاب باراک اوباما به عنوان رئیس جمهور آمریکا، میزان نگرانی شهروندان این کشور از تغییرات آب و هوایی حدود ۴ درصد کاهش یافت. این روند با انتخاب ترامپ شدت بیشتری یافته است.

مردم آمریکا تغییرات آب و هوایی

مسئله اینجاست که سیاستمداران ایالات متحده در طی یک دهه گذشته تلاش کرده اند یا به افکار عمومی بقبولانند که در مورد تغییرات آب و هوایی و خطرات آن تا حدود زیادی اغراق شده، یا تقصیر آن را متوجه دیگر کشورها (عمدتاً کشورهای رقیب) انداخته اند.

با این همه کارشناسان باور دارند که به زودی این روند تغییر خواهد کرد. با جدی تر شدن تهدیدات زیست محیطی و افزایش اثرات مخرب گرمایش زمین، مردم نیز بیشتر آگاه خواهند شد، فقط امکان آن وجود دارد که برای اقدامی موثر فرصت چندانی باقی نماند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • behzad.h
    behzad.h | ۱۲ فروردین ۱۳۹۷

    امریکایی ها بیشترشون کلم هستن?بقیشون هم مهاجرن

  • sina
    sina | ۱۱ فروردین ۱۳۹۷

    به نظر من به خاطر مدیریت مناسب و درست در آمریکا، مردم عادی هنوز متوجه مشکلات نشدند. بر عکس ایران که مدیران جاخالی میدن و مشکلات رو دوش مردم میافته

  • LOGANLEGEN
    LOGANLEGEN | ۱۱ فروردین ۱۳۹۷

    از حروم زاده های آسیا بیشتر میفهمن..

    • فواد قبله
      فواد قبله | ۱۱ فروردین ۱۳۹۷

      سلام بر تو ای حلال زاده ی اروپایی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی