ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

زنان و افراد مسن علاقه بیشتری به بازی های موبایل دارند

در سال 2017 بازی های موبایل با کنار زدن عناوین کامپیوتری و کنسول های خانگی توانستند بیشترین سهم از سود سالیانه صنعت بازی های ویدیویی را به خود اختصاص دهند و حالا با توجه به ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۱۱ فروردین ۱۳۹۷ | ۲۰:۰۰

در سال 2017 بازی های موبایل با کنار زدن عناوین کامپیوتری و کنسول های خانگی توانستند بیشترین سهم از سود سالیانه صنعت بازی های ویدیویی را به خود اختصاص دهند و حالا با توجه به داده های آماری موسسه بازاریابی مدیاکیکس (Mediakix) این رقم تا سال های آینده هم افزایش پیدا می کند.

کندی کراش، گلف کلش، کلش رویال و کلش آو کلنز در صدر بازی های موبایل از لحاظ درآمد سالانه قرار دارند

اینفوگرافی منتشر شده از سوی مدیاکیکس نشان می دهد درآمد حاصل از صنعت بازی های موبایل تا سال 2020 به 72 میلیارد دلار خواهد رسید، رقمی که نسبت به سال 2014 حدود 65 درصد بیشتر است. اما نکته جالب تر این اینفوگرافی به برتری عددی گیمرهای زن موبایل باز می گردد.

63 درصد از بازیکن های بازی های اسمارت فون ها را زنان تشکیل می دهند و از این میان، 60 درصد از آن ها روزانه به انجام بازی روی دیوایس های دستی خود می پردازند. همچنین زنان 5 درصد بیشتر از مردان هزینه صرف بازی های موبایل می کنند.

گلف کلش
نمایی از عنوان محبوب گلف کلش (Golf Clash)

این بخش از داده های مدیاکیکس از آن جهت جالب است که چند هفته پیش، موسسه تحلیل گر اپ اپتیکس (AppOptix) گزارشی را از کاربران آمریکایی اسمارت فون ها منتشر کرد که نشان می داد مردان حدود 6 درصد بیشتر از زنان وقت شان را پای تلفن های هوشمند می گذارند.

البته با توجه به اینکه مدیاکیکس برای مطالعات خود به یک منطقه خاص بسنده نکرده، جامعه جهانی را هدف قرار داده و از منبع های متفاوتی استفاده نموده بنابراین این تفاوت ها بین دو گزارش طبیعی به نظر می رسند. اما جدا از اطلاعات بالا، درجه سنی بازیکن های موبایل نیز از دیگر نکات قابل توجه اینفوگرافی به شمار می رود.

درآمد بازی های موبایل

احتمالا در این گروه انتظار دارید کودکان رتبه یک علاقه مندان به عناوین اسمارت فون ها را به دست بیاورند، با این حال مطالعات مدیاکیکس خبر از علاقه بیشتر افراد مسن می دهد. از بین گیمرهای موبایل، 23 درصد آن ها افراد بالای 65 سال هستند و بعد از آن، گروه سنی 34 تا 25 سال با 21 درصد قرار گرفته است.

اینفوگرافیکی شامل آمارهای بیشتری نیز هست که در ادامه می توانید آن را ببینید. بد نیست بدانید با توجه به گزارش SuperData، بازی های موبایل درحالی سال 2017 را با درآمد 59 میلیارد دلار با پایان رساندند که این رقم برای بازی های کامپیوتری و کنسولی به ترتیب 33 میلیارد دلار و 8.3 میلیارد دلار بود.

درآمد بازی موبایل

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Mr. Saxobeat
    Mr. Saxobeat | ۱۱ فروردین ۱۳۹۷

    بشخصه یه سه سالی کلش اف کلنز بازی کردم شد یه درس عبرت تا اخر عمرم سمت بازی روی گوشی نرم الان دو ساله که پاک پاکم.
    روزی سه چهار ساعت داشتم ات میزدم ???.یعنی از کار و زندگی افتاده بودم

  • musefian
    musefian | ۱۱ فروردین ۱۳۹۷

    البته این امار در مورد زنان ایرانی صحت نداره،شاید در مورد مورد دختران درست باشه اما زنان مسن نه.
    البته ناگفته نماند که پیرزنها در همه زمینه ها معادلات رو برهم زدن !و علایق زیادی به همه چی دارند ????.

مطالب پیشنهادی