ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ذخیره ویدیوهای منتشر نشده در فیسبوک
تکنولوژی

فیسبوک احتمالاً ویدیوهای منتشر نشده شما را نیز ذخیره کرده است

سال هولناک و مملو از رسوایی ۲۰۱۸ برای فیسبوک تازه آغاز شده و به نظر می رسد اوضاع هر روز در حال بدتر شدن است. چندی پیش گفتیم که دانلود کل دیتاهای حساب های کاربری ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۱ فروردین ۱۳۹۷ | ۰۸:۳۰

سال هولناک و مملو از رسوایی ۲۰۱۸ برای فیسبوک تازه آغاز شده و به نظر می رسد اوضاع هر روز در حال بدتر شدن است. چندی پیش گفتیم که دانلود کل دیتاهای حساب های کاربری افشا کرد که این شبکه اجتماعی اطلاعات کامل تماس ها و پیامک های موبایل های اندرویدی را ذخیره می کرده است. حال مشخص شده این جمع آوری اطلاعات شامل ویدیوهایی که ثبت کرده اما منتشر نکرده اید نیز می شود.

گزارش هایی مشابه از طرف کاربران مختلف منتشر شده که نشان می دهد ویدیوهای قدیمی آنها، حتی آنهایی که با کسی به اشتراک گذاشته نشده اند نیز توسط فیسبوک نگهداری شده اند. این مسئله در خصوص ویدیوهایی که از سال ۲۰۰۸ تا به امروز به ثبت رسیده اند صدق می کند.

یکی از مقامات فیسبوک در واکنش به سوال خبرنگاران از وجود چنین مسئله ای اظهار بی اطلاعی کرده و گفته است که شرکتش در حال بررسی دلیل بروز چنین اتفاقی است.

ذخیره ویدیوهای منتشر نشده در فیسبوک

شاید ما فقط با یک نقص نرم افزاری مواجه باشیم (شاید هم نه)، اما مسئله اینجاست که ویدیوهای مورد بحث به دلیل خاصی ارسال نشده اند. به عبارت دیگر کاربران تمایل نداشته اند که کس دیگری آنها را ببیند، بنابراین ذخیره چنین داده هایی در سرورهای فیسبوک، آن هم بدون اطلاع کاربران خود می تواند نمودی دیگر از نقض حقوق آنها باشد.

لازم به ذکر است که این ویدیوها در کنار فرم های دیگری از اطلاعات قرار می گیرند که توسط شبکه های اجتماعی در اختیار خریدارانی چون کمبریج آنالیتیکا قرار می گرفته اند.

میزان گستردگی این نقص و این که هنوز هم جمع آوری ویدیوهای منتشر نشده ادامه دارد یا نه، هنوز مشخص نیست و فیسبوک فعلاً به سوالات در این خصوص پاسخی نداده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • 007
    007 | ۱۲ فروردین ۱۳۹۷

    big brian مثلا تو مومن هستی تو یه آدم روانی بیش نیستی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی