ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هواوی شایعه جاسوسی خود از کاربران آمریکایی را «گمانه‌زنی‌هایی بی‌اساس» خواند

ریچارد یو، مدیرعامل هواوی از مدت ها پیش اعلام کرده که هدف اصلی این کمپانی، کنار زدن اپل و سامسونگ و تبدیل شدن به بزرگ ترین تولیدکننده موبایل های هوشمند در جهان است. برای تحقق ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۱ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۴:۰۰

ریچارد یو، مدیرعامل هواوی از مدت ها پیش اعلام کرده که هدف اصلی این کمپانی، کنار زدن اپل و سامسونگ و تبدیل شدن به بزرگ ترین تولیدکننده موبایل های هوشمند در جهان است. برای تحقق این مهم، هواوی امیدوار بود که بتواند با دو اپراتور مخابراتی بزرگ آمریکا، یعنی ورایزن و AT&T وارد همکاری شده و موبایل میت 10 پرو را به لاین آپ محصولات آنها اضافه کند.

با این حال، هیچ چیز طبق برنامه پیش نرفت و قانون گذاران آمریکایی طی ماه گذشته میلادی به مصرف کنندگان هشدار دادند که هیچ یک از محصولات هواوی را خریداری نکنند. دلیل اصلی این هشدار، گزارشی متعلق به سال 2012 بود که ادعا می کرد هواوی و ZTE از موبایل ها و تجهیزات شبکه خود برای جاسوسی از شرکت ها و مصرف کنندگان آمریکایی استفاده می کنند.

بعد از این اتفاق، نه تنها ورایزن و AT&T به همکاری خود با هواوی پایان دادند بلکه خرده فروشی Best Buy هم اعلام کرد به محض اتمام موجودی اش از میت 10 پرو، دیگر هیچ یک از محصولات برند هواوی را موجود نخواهد کرد.

حالا یو به این جریان واکنش نشان داده و صحبت های دولت آمریکا مبنی بر جاسوسی از آمریکایی ها را «گمانه‌زنی‌هایی بی‌اساس» خوانده است. مدیرعامل هواوی توضیح می دهد: «ما می دانیم که برندی شناخته شده در آمریکا نیستیم و باید برندمان را در اینجا بسازیم. گام نخست، جلب اعتماد مصرف کنندگان است. نگرانی های مربوط به خطرات امنیتی براساس گمانه‌زنی‌هایی بی‌اساس هستند و حقیقتاً ناعادلانه. اگر حقایقی در کار است، ما از مذاکره‌ای شفاف و باز استقبال می کنیم.»

یو باور دارد که حتی اگر پای هواوی هیچوقت به بازار آمریکا باز نشود، باز هم شانسی برای کنار زدن سامسونگ و اپل دارد. هواوی امروز اعلام کرد که در سال 2017 میلادی، 153 میلیون دستگاه (شامل موبایل های زیرمجموعه آنر) روانه بازار کرده و درآمد خود از این تجارت را تا 32 درصد افزایش داده است. در این بین، سامسونگ 317.1 میلیون دستگاه و اپل 215.8 میلیون دستگاه به اقصی نقاط جهان رسانده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۲ فروردین ۱۳۹۷

    منم به چینی ها اطمینان ندارم

  • pouya rahmani
    pouya rahmani | ۱۱ فروردین ۱۳۹۷

    الحق که شرکت های چینی مثل شیائومی و هوآوی دارن معرکه کار می کنن و می تازن

  • LOGANLEGEN
    LOGANLEGEN | ۱۱ فروردین ۱۳۹۷

    معلوم نی اپل چقدر باج داده به این شیپیل ها برای این کار

مطالب پیشنهادی