ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

بررسی بازی Into the Breach؛ شورش در شهر

هر چند وقت یک بار در صنعت بازی های ویدیویی عنوان جمع و جوری ظاهر می شود که تمام دنبال کنندگان این شاخه هنر در مورد آن حرف می زنند و اغلب آن را ستایش ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۱۲ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۷:۰۰

هر چند وقت یک بار در صنعت بازی های ویدیویی عنوان جمع و جوری ظاهر می شود که تمام دنبال کنندگان این شاخه هنر در مورد آن حرف می زنند و اغلب آن را ستایش می کنند. بازی Into the Breach که ساخته جاستین ما و متیو دیویس است را می توان در همین لیست قرار داد.

آن ها بعد از شش سال تلاش در استودیو خودشان که با نام سابست گیمز شناخته می شود، عنوانی در سبک استراتژی تاکتیکی ساخته اند که حتی بزرگان این ژانر را هم به چالش می کشد. در ادامه این مطلب به این سوال پاسخ می دهیم که چرا بازی Into the Breach می تواند یکی از تاثیر گذار ترین بازی های سال جاری باشد.

  • سازنده: Subset Games
  • ناشر: Subset Games
  • پلتفرم ها: پی سی
  • پلتفرم بررسی: پی سی

به همین سادگی

اصولاً برای فراهم کردن زمینه ای که منجر به شروع یک بازی تاکتیکال می شود، سازندگان این سبک بازی ها معمولاً از داستانی کلیشه ای و قابل پیش بینی استفاده می کنند و این عنوان نیز از چنین قضیه ای مستثنی نیست. موجودات فضایی ناشناخته ای به جو زمین وارد شده و تلاش می کنند تا سیاره انسان ها را تصاحب کنند. در این میان شما به عنوان سربازی وظیفه شناس که اتفاقاً در زمان سفر کرده و به گذشته بازگشته است، وظیفه نجات زمین از دست موجودات فضایی را بر عهده می گیرید.

چند خط بالا کل روایت قصه بازی Into the Breach را تشکیل می دهند و در ادامه نیز، داستان دقیقاً به همان شکلی پیش می رود که شما پیش بینی می کنید. در واقع داستان به آن سمتی حرکت می کند که مراحل مختلف بازی توجیه پذیر باشند و به نظر می رسد سازندگان بازی هم تنها همین هدف را دنبال کرده اند.

با توجه به حجم و اندازه این عنوان، نمی توان ایراد خاصی به قصه کلیشه ای آن گرفت زیرا اصلاً فضا و امکان روایت قصه بزرگ تری در بازی Into the Breach وجود ندارد و تمرکز اصلی سازندگان آن هم از همان ابتدا روی المان های دیگری بوده است.

حرف حساب

Into the Breach حرف اصلی خود را در بخش گیم پلی می زند و الحق که این کار را به خوبی هر چه تمام تر انجام می دهد. به عنوان یک بازی تاکتیکال نوبتی، باید از زمین با استفاده از سه سربازی که در اختیار دارید دفاع کرده و مانع از خرابی آن منطقه شوید.

در زمانی که نوبت حرکت به شما می رسد، جدا از حرکت سربازان وظیفه دارید منابع موجود روی محیط بازی را حفظ کنید. به طرز جالبی، اولیت بازی در مشخص کردن برنده، به حفظ منابع بستگی دارد و اولویت شما حفظ این منابع خواهد بود، نه جان سربازان.

برای شکست دشمنان استراتژی های زیادی برای پیاده سازی وجود دارد و هر مرحله از Into the Breach که اتفاقاً به صورت تصادفی رندر می شود، راه های زیادی برای به اتمام رساندن و پیروز شدن در خود جای داده است. به طور کلی جزییات در هر بخشی از گیم پلی بی داد می کند. نیروها و منابعی که در اختیار دارید تنوع زیادی دارند و هر کدام از این نیروها می توانند به روش های گوناگونی مورد استفاده قرار گیرند و کاربردهای گسترده ای دارند.

این نیروها با پیشرفت و رد کردن موفق مراحل بازی به دست می آیند و برای باز کردن آن ها به واحد پولی درون بازی نیاز دارید. در ضمن باید گفت که Into the Breach از درجه سختی معقولی پیروی می کند و مانند بسیاری از بازی های تاکتیکال، شما مجبور به شکست خوردن های پیاپی در بعضی از مراحل برای پیدا کردن راه پیروز شدن، نیستید.

با گذشت زمان و با شیبی ملایم، مراحل بازی سخت تر می شوند و همین موضوع به شما فرصت می دهد به طور کامل با محیط و اجزا مختلف گیم پلی آشنا شوید و به نوعی، بتوانید برای پیروزی در نبرد ها، برای خودتان برنامه ریزی داشته باشید.

امکان رسیدن به پایان بازی طی یک روز میسر است اما بازی Into the Breach به هیچ وجه عنوانی نیست که بخواهید هر مرحله از آن را تنها یک بار تجربه کنید و برای دسترسی کامل به تمام نیروها نیاز به تکرار بعضی از مرحله ها دارید. البته همانطور که پیش از این نیز به آن اشاره کردیم، مراحل بازی به صورت اتفاقی رندر می شوند و از همین جهت در هر بار تجربه بازی، با چالشی نسبتاً جدید روبرو خواهید شد.

به ظرافت پیکسل

با توجه به حجم 150 مگابایتی بازی، به هیچ عنوان نمی توان از بازی Into the Breach توقع گرافیک فنی بالایی داشت. طراحی بخش فنی گرافیک بازی به سادگی هر چه تمام تر و در حد رفع نیاز انجام شده و خلاقیت بالایی هم در آن مشاهده نمی شود.

البته فضا سازی Into the Breach و طراحی هنری آیتم ها، نیروها و محیط هایی که در بازی وجود دارند، در انتقال حس و حالی که هدف سازندگان بوده، موفق عمل می کنند. بازی از تنوع محیطی بالایی هم بهره می برد و در محیط های برفی، جنگلی، کوهستانی و کویری به انجام مراحل خواهید پرداخت.

جزییات بالا، در همه بخش ها (البته به جز داستان بازی) یکی از مهم ترین عناصر مشهود در Into the Breach هستند. مشخص است که جاستین ما و متیو دیویس با عشق زیادی طی شش سال گذشته بازی خودشان را طراحی کرده و وسواس زیادی برای آن به خرج داده اند.

بخش صدا و موسیقی بازی با بخش گرافیک هماهنگ شده و ساختار منسجمی را خلق می کند. اصواتی که در بازی Into the Breach حضور دارند، چه موسیقی متن و چه صدای شلیک گلوله ها، کاملاً با یک پیشفرض و تم مشخصی ساخته و در دل مراحل جایگذاری شده اند.

در نهایت می توان گفت Into the Breach یکی از بهترین بازی های تاکتیکال طی سال های اخیر است و حتی به بزرگان این سبک نیز طعنه می زند. گیم پلی سرگرم کننده و تکرار پذیر این بازی جمع و جور، برای ساعت های زیادی توانایی سرگرم کردن شما را دارد و حتی اگر علاقه ای به بازی های تاکتیال ندارید، می تواند راهنمای خوبی برای علاقه مند شدن به این سبک باشد.

  • گیم پلی درگیرکننده و اعتیاد آور
  • تنوع بالا مراحل
  • سختی منطقی
  • تنوع آیتم ها
  • داستان کلیشه ای و قابل پیش بینی
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی