ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پتنت تازه سونی، شایعه فعالیت این کمپانی روی تکنولوژی اتومبیل های خودران را تایید می کند

سونی اخیراً پتنت تازه ای در سازمان جهانی مالکیت معنوی به ثبت رسانده که یکبار دیگر به شایعه تلاش های این کمپانی در زمینه توسعه تکنولوژی های مخصوص به اتومبیل های خودران دامن می زند. ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۲ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۴:۰۰

سونی اخیراً پتنت تازه ای در سازمان جهانی مالکیت معنوی به ثبت رسانده که یکبار دیگر به شایعه تلاش های این کمپانی در زمینه توسعه تکنولوژی های مخصوص به اتومبیل های خودران دامن می زند. در مستندات این پتنت به سیستمی خودران اشاره شده که قادر به تشخیص حالت عملیاتی سایر اتومبیل های پیرامون خود، از طریق یک «واحد تشخیص دهنده» است؛ با این حال جزییات بیشتری درباره این تکنولوژی ارائه نشده.

ظاهراً این سیستم در واحد کنترل الکترونیکی اتومبیل های خودران نصب می شود و افزون بر این، در پتنت به مکانیزمی اشاره شده که به چندین اتومبیل اجازه می دهد به صورت همزمان با یکدیگر در ارتباط باشند.

نخستین گزارش های مربوط به تلاش های جاه طلبانه سونی در زمینه اتومبیل های خودران، برای نخستین بار طی ماه گذشته میلادی منتشر شد؛ زمانی که نشریه Nikkei نوشت این کمپانی به دنبال همکاری با 5 اپراتور تاکسی در ژاپن است تا پلتفرمی برای هم سفری آنلاین بسازد که از قابلیت های پیشرفته هوش مصنوعی بهره می برد. سونی در این پروژه با شرکت های Daiwa Motor Transportation ،Hinomaru Kotsu ،Kokusai Motorcars ،Green Cab و Checker Cab همکاری خواهد کرد.

گفته می شود تکنولوژی هوش مصنوعی سونی و شرکایش، قادر به پیش بینی میزان تقاضا برای سرویس های هم سفری، با درنظرگیری فاکتورهایی مانند سابقه سفرهای کاربران، وضعیت آب و هوا، هشدارهای ترافیک و رویدادهای عمومی نزدیک است. در تئوری، یک پلتفرم هم سفری آنلاین مبتنی بر هوش مصنوعی، قادر به ارسال اتومبیل ها به نقاطی از شهر خواهد بود که امکان افزایش تقاضا در آنها وجود دارد.

در حال حاضر مشخص نیست که سونی و 5 شریک اش در آینده این پلتفرم و تکنولوژی پشت آن را به کشورهایی غیر از ژاپن نیز می آورند یا خیر؛ البته با این فرض که پروژه آنها اصلاً به مرحله تجاری سازی برسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Erfaan Zandii
    Erfaan Zandii | ۱۲ فروردین ۱۳۹۷

    سونی عشقم زیاد خودتو اذیت نکن خسته میشی

مطالب پیشنهادی