ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

آپدیت بزرگ تلگرام X با تغییرات قابل توجه در طراحی و امکانات از راه رسید

همانطور که تلگرام از مدتی پیش وعده داده بود، به روزرسانی ماه مارس اپلیکیشن تلگرام X اخیراً از راه رسیده که تغییرات فراوانی با خود به همراه می آورد و این اپلیکیشن را به جایگزینی ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۲ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۸:۰۰

همانطور که تلگرام از مدتی پیش وعده داده بود، به روزرسانی ماه مارس اپلیکیشن تلگرام X اخیراً از راه رسیده که تغییرات فراوانی با خود به همراه می آورد و این اپلیکیشن را به جایگزینی ایده آل برای تلگرام تبدیل می کند. در ادامه نگاهی می اندازیم به برخی از این تغییرات.

پشتیبانی همزمان از چند اکانت

احتمالاً مهم ترین تغییری که با این به روزرسانی به ارمغان می آید، قابلیت استفاده همزمان از چند اکانت باشد که هیچ محدودیتی برای تعداد آن وجود ندارد. بنابراین از امروز می توانید از چندین اکانت مختلف به صورت همزمان استفاده کنید و ضمناً امکان بهره گیری از تم های گوناگون برای هر یک از اکانت ها وجود دارد.

با نگه داشتن انگشت روی تب مربوط به هر اکانت، پیش نمایشی از لیست چت ها قابل مشاهده خواهد بود که البته باعث نمی شود وضعیت شما به آنلاین تغییر کند. هنگام دریافت پیام های تازه هم می توان به سرعت میان اکانت ها سوییچ کرد.

لوکیشن زنده و حالت شب برای نقشه

قابلیت دیگری که با به روزرسانی اخیر به تلگرام X اضافه شده، موقعیت مکانی زنده است که مدتی پیش راهش را به تلگرام نیز باز کرده بود. با این قابلیت، می توانید لوکیشن زنده خود را با دوستان و آشنایان به اشتراک بگذارید تا آنها به صورت لحظه ای از موقعیت مکانی شما و فاصله خود با شما با خبر باشند. گفتنی است که نقشه داخل اپلیکیشن هم حالا از تم تاریک و حالت شب خودکار پشتیبانی می کند.

تم های بیشتر

تلگرام X حالا از تم کلاسیک تلگرام (البته با حباب های سبز رنگ) پشتیبانی می کند و از دیگر تم های رنگی آن می توان به قرمز، نارنجی، سبز و صورتی اشاره کرد. از این پس می توانید Bubble Mode یا حباب هایی که نقش کادر را برای پیام ها ایفا می کنند را در کانال ها غیرفعال کنید، اما چنین امکانی برای چت ها وجود ندارد. گفتنی است در صورتی که Bubble Mode را غیرفعال کنید، تمامی تصاویر به صورت عریض و تمام صفحه به نمایش در می آیند.

انیمیشن های بیشتر

تازه ترین نسخه از تلگرام X حالا انیمیشن های بیشتری را شامل می شود تا رابط کاربری جلوه بیشتری مقابل چشمان داشته باشد. هنگامی که مخاطب شما در حال تایپ، ارسال وویس یا موارد مشابه باشد، این موضوع با انیمیشین هایی ساده اما جذاب به شما اطلاع داده می شود.

پیش نمایش تصاویر در اعلانات

قابلیت تازه تلگرام X که تنها با موبایل های مبتنی بر اندروید 5.0 یا بالاتر سازگار است، امکان مشاهده پیش نمایشی از تصاویر یا استیکرها را بدون نیاز به باز کردن صفحه چت مهیا می کند. هنگامی که بارگذاری تصویر یا استیکر بیش از حد طول بکشد، اعلانات بدون آنها به نمایش در می آیند. گفتنی است که اگر دانلود خودکار تصاویر را غیرفعال کرده یا Data Saver را روشن کرده باشید، تصاویر پیش نمایش بارگذاری نمی شوند.

تغییر رنگ اموجی ها و استیکرهای پیشنهادی

از این پس با نگه داشتن انگشت روی هر اموجی، قادر به مشاهده لیست رنگ های مختلف آن هستید؛ ضمنا با کشیدن انگشت به سمت بالا، تغییر رنگ روی تمام اموجی ها اعمل خواهد شد. علاوه بر این، هنگامی که یک اموجی را تایپ می کنید، استیکرهای بیشتری به شما پیشنهاد داده می شود و می توانید با مراجعه به تنظیمات، این قابلیت را غیرفعال کنید تا تنها استیکرهایی که روی دستگاه نصب هستند نمایش داده شوند.

تغییرات چت ها

با نگه داشتن انگشت روی چت های پین شده می توانید ترتیب قرارگیری آنها در بالای لیست را دستخوش تغییر کنید. لمس تاریخ شناور در چت ها هم امکان مشاهده نخستین پست در هر روز را مهیا می کند.

تغییرات مخصوص چت ادمین ها

ادمین ها حالا می توانند پیام های پین شده را صرفاً برای خود آن پین کنند و این موضوع مشکلی در نمایش پیام برای سایر کاربران به وجود نمی آورد. در بخش Recent Actions هم قابلیت های متعددی در نظر گرفته که مدیریت چت ها را تسهیل و کاربردی تر می کند.

در نهایت از دیگر تغییرات به وجود آمده در تلگرام X می توان به کاهش حجمی برنامه، بهبود چشمگیر جستجو در چت ها، نشانگر کیفیت تماس صوتی، تشخص بهتر اتصال هنگام استفاده از برنامه های تغییر آی پی، لینک پیش نمایش برای لینک های آلبوم t.me و پشتیبانی از لینک های مخصوص تلگرام اشاره کرد. به روزرسانی تازه تلگرام X از همین حالا از طریق پلی استور گوگل قابل دریافت است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (30 مورد)
  • aez1982
    aez1982 | ۱۴ فروردین ۱۳۹۷

    برای نسخه iOS هم میشه همزمان چند تا اکانت داشت؟

  • ahmad abdinejad
    ahmad abdinejad | ۱۳ فروردین ۱۳۹۷

    اقای hossen abdolmajid از اثر انگشت پشتیبانی میکنه ولی یکم گنگه پیدا کردنش وقتی پین میذاری بالا فلش رو بزن و اثر انگشت رو انتخاب کن اگه نتونستی آیدی بده برات تصویری بگم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی