ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آی او اس
تکنولوژی

آی او اس ۱۱.۴ توسط اپل تأیید شد؛ با تغییرات این نسخه آشنا شوید

بعد از انتشار آی او اس ۱۱.۳، اپل تأیید کرد که حداقل باید انتظار یک آپدیت مهم دیگر را برای آی او اس ۱۱ داشته باشیم. این آپدیت آی او اس ۱۱.۴ خواهد بود که ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۲ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۶:۰۰

بعد از انتشار آی او اس ۱۱.۳، اپل تأیید کرد که حداقل باید انتظار یک آپدیت مهم دیگر را برای آی او اس ۱۱ داشته باشیم. این آپدیت آی او اس ۱۱.۴ خواهد بود که انتظار می رود بزرگترین به‌روزرسانی آی او اس ۱۱ تا پیش از معرفی آی او اس ۱۲ باشد.

اپل اعلام کرده که در تمام به‌روزرسانی های امسال آی او اس، بیش از معرفی قابلیت های جدید تمرکز خود را بر رفع باگ ها و افزایش پایداری سیستم عامل خواهد گذاشت. البته شایعات منتشر شده در مورد آی او اس ۱۱.۴ این موضوع را تصدیق نکرده و خبر از ارائه قابلیت ها و اپلیکیشن های جدید نیز در این نسخه می دهند.

در ادامه کلیه شایعات و اخبار رسمی منتشر شده در خصوص آی او اس ۱۱.۴ را با هم مرور خواهیم کرد:

رسما تأیید شده: Classkit

اپل رسما تأیید کرده که نخستین قابلیت آی او اس ۱۱.۴ برای پورتال توسعه دهندگان ClassKit نام دارد. این فریمورک همراه با یک اپلیکیشن قدرتمند آموزشی به نام Schoolwork کار می کند که برای ایجاد ارتباط میان دانش آموزان و معلمان طراحی شده. به لطف ClassKit، دانش آموز می تواند روند آموزش و یادگیری خود در اپلیکیشن های مختلف را به اطلاع معلمان رسانده و در محیطی امن و خصوصی با آن ها به تبادل اطلاعات بپردازد.

قابلیت مورد انتظار: AirPlay 2

با AirPlay 2، شما می توانید به صورت وایرلس موزیک های خود در آیفون و آیپد را به طور همزمان روی چندین دیوایس استریم کنید. به عنوان مثال، قادر هستید از یک اسپیکر هوشمند هوم‌پاد و یک اپل تی وی به طور همزمان شروع به پخش موسیقی کرده تا تجربه شنیداری فوق العاده لذت بخشی داشته باشید.

جالب است بدانید که AirPlay 2 در بتای اولیه و ثانویه آی او اس ۱۱.۳ قابل تست بوده، اما به نظر می رسد که مهندسین اپل هنوز مشغول کار بر روی این قابلیت هستند تا آن را به کیفیت و ثبات کافی برسانند. در هر صورت امیدواریم که آی او اس ۱۱.۴ آپدیتی باشد که بالاخره بتوانیم به نسخه نهایی AirPlay 2 دسترسی پیدا کنیم.

قابلیت مورد انتظار: Messages on iCloud

Messages on iCloud قابلیتی است که انتظار داشتیم در آی او اس ۱۱.۳ ببینیم، اما به نظر می رسد که اپل ارائه آن را به آی او اس ۱۱.۴ موکول کرده باشد. به لطف این قابلیت می توانید مکالمات و فایل های پیوستی که در آی مسیج رد و بدل شده را در فضای ابری ذخیره نمایید.

مزیت بزرگ چنین قابلیتی این است که وقتی دیوایس تازه ای می خرید، دیگر برای انتقال تاریخچه چت ها و فایل هایتان به وسیله جدید دچار هیچ زحمتی نخواهید شد. البته این ویژگی خیلی قابلیت انقلابی و بزرگی نیست و بسیاری از پیام رسان های ابتدایی هم از آن پشتیبانی می کنند. با این وجود اپل می خواهد پیش از ارائه آن به طور صد در صد از منظر امنیت اطلاعات و حریم خصوصی کاربران اطمینان حاصل کند.

تاریخ انتشار آی او اس ۱۱.۴

هنوز هیچ چیز مشخص نیست. اما انتظار می رود که نخستین نسخه های بتای این به‌روزرسانی پیش از برگزاری مراسم WWDC 2018 که اپل سه ماه دیگر آن را برای توسعه دهندگان برگزار می کند، به دست کاربران مشتاق برسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • حمیدرضا
    حمیدرضا | ۱۴ فروردین ۱۳۹۷

    بزرگترین آپدیت ios چه ویژگی های انقلابی با خودش خواهد داشت!

مطالب پیشنهادی