ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

تحول در خرید و فروش خودرو؛ احتمال فراگیر شدن بیت کوین در صنعت خودروسازی

خرید با بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال نسبت به کارت های اعتباری و پول نقدی امری نادرتر است. اغلب دارندگان بیت کوین به آن به عنوان یک سرمایه گذاری نگاه می کنند. با توجه ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۱۲ فروردین ۱۳۹۷ | ۲۰:۳۰

خرید با بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال نسبت به کارت های اعتباری و پول نقدی امری نادرتر است. اغلب دارندگان بیت کوین به آن به عنوان یک سرمایه گذاری نگاه می کنند. با توجه به نمودارهای موجود ارزش این سرمایه گذاری روزانه و یا گاها ساعت به ساعت تغییر می کند.

افرادی که با این ارز دیجیتالی معامله و خرید و فروش می کنند باید توجه داشته باشند که ممکن گاهی از زمان انتقال بیت کوین تا زمان رسیدن آن به دست فروشنده ارزش آن تغییر چشم گیری داشته باشد.


سابقه بیت کوین نشان داده که این ارز دیجیتال می تواند در کمتر از نیم ساعت کاهش ارزش و یا حتی افزایش ارزشی 400 دلاری را نیز تجربه کند. از طرف دیگر انتقال این پول دیجیتالی زمان بر بوده و تبدیل آن به دلار ممکن است گاها بسته به عوامل مختلفی مثل تراکم شبکه و صف انتظار حتی تا نیم ساعت یا 45 دقیقه نیز به طول بیانجامد.

بنابراین با توجه به این گفته ها معاملاتی که با بیت کوین صورت می گیرد بسیار ریسک پذیرتر از سایر خرید و فروش هاست. به علاوه باید به هزینه های انتقال نیز توجه کرد.

مشکلات جدید و افزایش سختی دستگاه های ماینینگ بیت کوین، دستمزد ماینینگ کاران این ارز دیجیتال را به طرز قابل توجهی کاهش داده و اکثرا افراد تمایل به خروج از این شاخه بیت کوین پیدا کرده اند. البته گفته می شود مشکلات به وجود آمده با ورود تکنولوژی های جدید به زودی حل خواهد شد.

لباس، غذا، لوازم منزل و تقریبا هرچیزی را می شود این روزها با بیت کوین خرید. خودرو نیز در دسته همین وسایل قرار می گیرد والبته منظورمان از خودرو یک خودروی واقعی است.

در ادامه با ما همراه باشید تا مروری داشته باشیم بر تعدادی از خرید و فروش هایی که به واسطه بیت کوین صورت گرفته است:


به تازگی یک نمایشگاه خودرو در اورنج کانتی کالیفرنیا یک دستگاه تسلا مدل اس را به قیمت 91.4 بیت کوین فروخته است که تقریبا معدل 1 میلیون دلار می باشد . همچنین این نمایشگاه در حال فروختن دومین خودروی خود از طریق این ارز دیجیتال است.

یک نمایندگی پنج ستاره ی فورد در دالاس آمریکا نیز به تازگی بیت کوین را هم به عنوان واحد پول پذیرفته و خودرو های جدید فورد را در ازای دریافت این ارز نیز به خریداران تحویل می دهد.

ضمنا یک سایت با نام بیتکار نیز پلتفرمی برای فروش خودروها با بیت کوین راه اندازی کرده است که در آن شما میتواندی خودروی خود را در ازای بیت کوین بفروشید یا از طریق بیت کوین خودرو بخرید.

در سایت BitPremier.com خودروهای جذاب و متنوعی عرضه شده اند که فقط در ازای ارزهای دیجیتال فروخته میشوند. یکی از خودروهای سوپر اسپرت و ارزشمند این سایت یک فراری 360 مودنا است که مجهز به یک موتور 8 سیلندر 3.6 لیتری با قدرت 395 اسب بخار بوده و کارکرد آن کمتر از 40 هزار کیلومتر است .

قیمت این خودرو 125 بیت کوین تقریبا معادل 1 میلیون و 775 هزار دلار (به قیمت بیت کوین در تاریخ نگارش) است و تجهیزات اضافه ای مثل اگزوز تیتانیومی و سیستم صوتی ارتقا یافته نیز در این خودرو به چشم می خورد.


خودروی جالب دیگر یک مرسدس GT_S کوپه تقریبا صفر کیلومتر با رنگ Designo Magno Selenite Grey مجهز به یک موتور 8 سیلندر 4 لیتری با دو توربوشارژر و قدرت 50 اسب بخاری بوده که میتواند صفر تا صد کیلومتر را در زمانی حدود 3.7 ثانیه بپیماید. قیمت این خودرو در این سایت 235 بیت کوین معادل 2 میلیون و 744 هزار دلار عنوان شده است.

یک نمایندگی کرایسلر در کانزاس نیز اعلام کرده که خریدارانش می توانند خودروهای آنها را با انواع مختلف ارز های دیجیتالی خریداری کنند.


البته مواردی نیز برای پرداخت های کوچک توسط بیت کوین گزارش شده که با توجه به هزینه های انتقال و پیچیدگی های پرداخت عقلانی به نظر نمی رسد.

کریستین کاتالینی، از فعالین اقتصادی موسسه فناوری ماساچوست می گوید در حال حاضر شبکه بیت کوین هنوز برای معاملات کوچک روزمره مناسب نبوده و استفاده از آن برای این دسته از معاملات توصیه نمی شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی