ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ارزهای رمزپایه در ماه مارس، درآمدی 3.43 میلیارد دلاری روانه جیب TSMC کرده اند

بنابر گزارش های تازه، استخراج ارزهای رمزپایه و تکنولوژی های مرتبط با آن سبب شده فروش کمپانی تایوانی TSMC طی ماه گذشته میلادی به شکلی چشمگیر افزایش یابد. تحلیلگران حالا انتظار دارند که TSMC در ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۳ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۹:۰۰

بنابر گزارش های تازه، استخراج ارزهای رمزپایه و تکنولوژی های مرتبط با آن سبب شده فروش کمپانی تایوانی TSMC طی ماه گذشته میلادی به شکلی چشمگیر افزایش یابد. تحلیلگران حالا انتظار دارند که TSMC در ماه مارس درآمدی 3.43 میلیارد دلاری کسب کرده باشد و بخش اعظمی از این درآمد به سفارش چیپست های 12 و 16 نانومتری از سوی انویدیا و کمپانی چینی استخراج های رمزپایه، Bitmain تعلق دارد.

گذشته از عملیات های مرتبط با ارزهای رمزپایه، انویدیا به دنبال بهره گیری از چیپ های سفارشی جدیدش در دیوایس های گیمینگ است. این کمپانی آمریکایی چیپ های 20 نانومتری Tegra X1 را برای کنسول هیبریدی نینتندو سوییچ تامین کرد که گفته می شود طی سال آتی میلادی، از نظر سخت افزاری به روزرسانی خواهد شد. به کفته منابع، مدل بهبودیافته نینتندو سوییچ قرار است از ماژول های ساخته انویدیا استفاده کند که با تکنولوژی فرآیندهای TSMC ساخته می شوند.

TSMC در حال حاضر برای ارائه چیپ های 7 نانومتری سفارش اپل طی نیمه دوم سال 2018 آماده می شود و این محصولات به طور یقین، به رشد درآمد کمپانی تایوانی در اواسط 2018 و بعد از آن منجر می شوند. از طرف دیگر، های سیلیکونِ هواوی، کوالکام و Xilinx هم از جمله کمپانی هایی هستند که همین حالا سفارشاتی برای تولید با فرآیند 7 نانومتری TSMC به ثبت رسانده اند.

در حال حاضر پیش بینی شده که TSMC طی سال 2018، رشد سالانه حداقل 10 درصدی را پشت سر خواهد گذاشت که علت اصلی آن افزایش چشمگیر تقاضا برای ارزهای رمزپایه و اسمارت فون های قدرتمند است. فرآیند 7 نانومتری FinFET این کمپانی تا ماه ژوئن برای تولید انبوه آماده می شود و TSMC را به نخستین شرکتی که قادر به تولید این چیپست ها هست تبدیل می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ali shafiey
    ali shafiey | ۱۳ فروردین ۱۳۹۷

    با چیپست موبایل ارز استخراج می کنن!

مطالب پیشنهادی