ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

حمایت چین از چیپ سازان چینی
تکنولوژی

معافیت مالیاتی چیپ سازان چینی جهت حمایت از تولیدات داخلی این کشور

به دنبال بروز تنش هایی میان آمریکا و چین بر سر تعرفه واردات محصولات و به منظور تقویت جایگاه تولیدکنندگان داخلی، طرف آسیایی این رقابت تصمیم گرفته معافیت های مالیاتی جدیدی را شامل حال چیپ ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۳ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۶:۰۰

به دنبال بروز تنش هایی میان آمریکا و چین بر سر تعرفه واردات محصولات و به منظور تقویت جایگاه تولیدکنندگان داخلی، طرف آسیایی این رقابت تصمیم گرفته معافیت های مالیاتی جدیدی را شامل حال چیپ سازان چینی نماید.

بر این اساس تولید کننده های چیپ چینی برای پنج سال تنها نیمی از مالیات ۲۵ درصدی قطعات تولیدی خود را خواهند پرداخت و دولت امیدوار است با این تصمیم بتواند منابع داخلی و خارجی بیشتری را برای سرمایه گذاری در این بخش جذب نماید.

حمایت چین از چیپ سازان چینی

این اقدام دولت چین در راستای برنامه ای موسوم به «ساخت چین ۲۰۲۵» انجام گرفته که هدف کلی آن حمایت از کالاها و محصولات داخلی در مقابل رقبای وارداتی است. دولت هند نیز چند سالی هست که در قالب برنامه «Made in India» تلاش می کند با سیاست های تشویقی از ایجاد تاسیسات تولید در خاک این کشور حمایت نماید.

البته تشویق های مالیاتی دولت چین تنها محدود به صنایع نیمه هادی نمی شود و آنها قصد دارند چنین حمایت هایی را از تمام صنایع تکنولوژیک و استارتاپ هایی که در زمینه فناوری های نوین فعالیت می کنند انجام دهند.

حمایت چین از چیپ سازان چینی

 

چین در عرصه تیراژ تولید و تکنولوژی های در اختیار همچنان پشت سر کشورهایی چون کره جنوبی، تایوان و حتی آمریکا قرار دارد. این کشور در طی سال گذشته میلادی وارد کننده حدود ۲۰۰ میلیارد دلار انواع چیپ بوده و دولت این کشور معتقد است چنین وضعی به هیچ وجه با منافع ملی و امنیت اقتصادی چین سازگاری ندارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • ‌شکور حسین
    ‌شکور حسین | ۱۴ فروردین ۱۳۹۷

    چین هم کالا وارد میکنه؟ خدایی من فکر میکردم فقط تولید میکنن میفروشن ?

  • molavy
    molavy | ۱۳ فروردین ۱۳۹۷

    کاش اینجا هم ده تا استارت آپ خودرو داشتیم. اونوقت می‌دیدیم که ایران خودرو و سایپا رو چی کار میکردن

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی