آمار عجیب‌وغریب جهان که از شنیدنشان بسیار تعجب می‌کنید

آمار عجیب‌وغریب جهان که از شنیدنشان بسیار تعجب می‌کنید

حتی اگر از علم آمار و ارقام خوشتان نیاید هم شک نکنید با شنیدن مواردی که در زیر به آنها قرار است اشاره کنیم، تعجب خواهید کرد.

در دنیای بیکران و پر وسعت ما، مسایل گوناگونی وجود دارند که آشنایی با آنها و کسب آگاهی در موردشان خالی از لطف نیست و جذابیت ویژه خود را دارد. به‌طور مثال، آیا می‌دانستید که هر روز حدود یکهزار و ۷۰۰ نفر در آمریکا میلیونر می‌شوند؟ تعجب کردید نه؟ برای اینکه با دیگر آمار عجیب‌وغریب جهان آشنا شوید، از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای این مطلب همراهمان باشید.

۱- بنگلادش بیشتر از کشور پهناور روسیه جمعیت دارد

بر اساس داده‌های آماری رسمی، در حال حاضر جمعیت کشور بسیار کوچکی همچون بنگلادش بسیار بیشتر از کشور وسیع و پهناور روسیه است. بنگلادش حدود ۲۰ میلیون شهروند بیشتر از روسیه دارد و این در حالی‌است که مساحت آن ۱۱۶ هزار بار کوچک‌تر از همسایه شمالی ایران، یعنی شوروی سابق است.

۲- شمار ستاره‌های راه‌شیری کمتر از درختان روی زمین است

آمار عجیب‌وغریب جهان

به گزارش آمار رسمی جهان، تعداد درختانی که روی کره‌خاکی زندگی می‌کنند بسیار بیشتر از ستاره‌های راه‌شیری هستند. حدود ۳ تریلیون درخت در زمین وجود دارد و این در حالیست که شمار ستارگان حدود ۴۰۰ میلیارد است.

۳- جمعیت کشور آلمان کمترین شمار کودکان را داراست

کودکان سنین ۰ تا ۱۴ سال فقط ۱۴ درصد از جمعیت مردم را در کشور آلمان به خود اختصاص داده‌اند. در حالی‌که در کشوری همچون کنیا همین گروه سنی حدود ۴۰ درصد از جمعیت را تشکیل داده‌اند.

۴- اسامی «مری» و «جیمز» در کشورهای غربی بسیار رایج هستند

از سال‌های ۱۹۱۷ تا ۲۰۱۶ میلادی، بیشترین نام‌هایی که برای نوزادان انتخاب شده است شامل جیمز برای پسر و مری برای دختر بوده. در میان مردان امروزی حدودا ۵ میلیون پسر نامشان جیمز است و ۳.۵ میلیون دختر نیز مری نام گرفته‌اند. نکته جالب دیگری که سازمان آمار اعلام کرده، این بوده که اسم «جاستین» در دوره زمانی اعلام‌شده، چندان مورداستفاده قرار نگرفته است. با حدود ۸۰۰ هزار نفر که این اسم را دارند، جاستین در رتبه سی‌وهشتم محبوب‌ترین‌ نام‌ها قرار دارد.

۵- مردم جمهوری خلق چین را به‌عنوان «جمهوری طلایی» می‌شناسند

بیشتر از هر کشور دیگر در جهان، در جمهوری چین طلا وجود دارد. محققان اعلام کرده‌اند که روزانه ۴۴۰ تن طلا در این کشور آسیایی استخراج می‌شود.

۶- در هزار سال گذشته جمعیت جهان ۲۲ مرتبه بیشتر از گذشته رشد داشته است

بر اساس آمار رسمی جهان، جمعیت کره زمین در خلال سال‌های ۱۰۰۰ تا دو هزار ۲۲ مرتبه بیشتر از هزاره‌های قبلی رشد داشته است. در تابستان سال یکهزار، شمار جمعیت جهان ۲۷۵ میلیون نفر سرشماری شده بود. این در حالیست که در تابستان سال ۲ هزار، این جمعیت به ۶ میلیارد و ۱۴۵ میلیون و ۶ هزار و ۹۸۹ نفر رسیده بود.

۷- هر انسانی می‌تواند در طول حیات خود ۴.۵ بار دور کره زمین راه برود

آمار عجیب‌وغریب جهان

به طور متوسط، هر انسان عمر متوسط ۸۰ سال در زندگی خود دارد و می‌تواند ۷ هزار و ۵۰۰ قدم در یک روز بردارد. با این حساب، دانشمندان محاسبه کرده‌اند که هر فرد قادر است ۱۸۰ هزار کیلومتر را در طول زندگی خود طی کند. به این معنی که هر کسی در زندگی می‌تواند ۴.۵ بار دور کره‌زمین راه برود.

۸- در آمریکا مردم روزانه ۴ ساعت تلویزیون تماشا می‌کنند

هر روز مردم در کشور آمریکا حدود ۱.۵ بخش از روز خود یعنی حدود ۲۷۰ دقیقه را به تماشای تلویزیون اختصاص می‌دهند. بعد از کشور پهناور آمریکا، لهستان با ۲۶۴ دقیقه در روز سردمدار تماشای تلویزیون توسط شهروندانش است.

۹- کمترین شمار تولد نوزادان در روزهای «شنبه» صورت می‌گیرد

دانشمندان در پی یافتن پاسخ این سوال که در چه روزی بیشتری تولد نوزادان رخ می‌دهد، متوجه شدند که شنبه‌ها با ۱۰ درصد، کمترین آمار تولد نوزاد را دارد. این در حالیست که روزهای پنج‌شنبه با ۱۲.۸ درصد در جایگاه نخست نشسته و دوشنبه نیز با آمار ۱۱ درصدی در جایگاه دوم قرار دارد.

۱۰- ۹۰ درصد از ایمیل‌ها اسپم هستند

به گزارش سیسکو، ۹۰ درصد از همه ایملیل‌هایی که در جهان ارسال و دریافت می‌شوند، اسپم هستند.

۱۱- زنان دانمارکی سخت‌کوش‌ترین مادران جهان بشمار می‌روند

به گزارش آمار جهانی، ۸۲ درصد از ماردان در کشور دانمارک شاغل هستند. پایین‌ترین رتبه در این راستا را نیز کشور یونان دارد. کمتر از ۵۰ درصد از زنان در این کشور در بیرون از خانه کار می‌کنند.

۱۲- مک‌دونالد در هر ثانیه ۷۵ عدد برگر به فروش می‌رساند

آمار عجیب‌وغریب جهان

یکی از محبوب‌ترین رستوران‌های فست‌فودی جهان مک‌دونالد است که در هر ثانیه ۷۵ برگز در جهان به فروش می‌رساند. آنها همچنینن وب‌سایت مخصوصی هم دارند که می‌توانید آمار فروش محصولات مختلفشان را رصد کنید و ببینید به مشتری‌ها چگونه سرویس‌دهی می‌کنند.

۱۳- در کشور آمریکا روزانه یکهزار و ۷۰۰ نفر میلیونر می‌شوند

بسیار بیشتر از آنچه تصور می‌کنید در جهان میلیونر وجود دارد. فقط در کشور آمریکا، ۱۷۰۰ نفر در هر روز به جرگه میلیونرها افزوده می‌شوند. به گزارش آمار رسمی، در ایالت متحده آمریکا، بیش از ۸ میلیون خانواده زندگی می‌کنند که سالانه بیش از ۱ میلیون دلار درآمد دارند. این آمار شامل جواهرات و املاک این افراد نمی‌شود.

منبع: brightside
مطالب مرتبط
دیجیاتو
۳ نظر

ورود

  • Saeed فروردین ۱۲, ۱۳۹۷

    لطفاً مورد شماره ۲ رو اصلاح بفرمایید و در انتخاب منابعتان دقت بیشتری کنید چون همچین چیزی بسیار مضحک است ، بنده عضو انجمن نجوم استان گیلان هستم و واقعا همچین چیزی از این سایت بعید است همینطور از مدیران سایت خواهشمندم در انتخاب نویسندگان وسواس بیشتری به خرج دهند

  • khosrow فروردین ۱۳, ۱۳۹۷

    صدک آخر امریکا سالی ۸۰۰ هزار دلار میانگین درامد دارند و چیزی که اینجا نوشته(۸ میلیون خانواده) بمعنی اینه که ده درصد جمعیت امریکا سالی بیشتر از یک میلیون دلار درامد دارند که بنظر نمیاد درست باشه.