ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تولد ۴۲ سالگی شرکت اپل
تکنولوژی

کمپانی بزرگ اپل دیروز تولد ۴۲ سالگی خود را جشن گرفت

درست ۴۲ سال پیش در روز اول آوریل مصادف با ۱۲ فروردین استیو جابز و استیو وزنیاک شرکت «Apple Computer» را در یک گاراژ کوچک بنیانگذاری کردند و به طور حتم هیچ کدام از این ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۳ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۰:۳۰

درست ۴۲ سال پیش در روز اول آوریل مصادف با ۱۲ فروردین استیو جابز و استیو وزنیاک شرکت «Apple Computer» را در یک گاراژ کوچک بنیانگذاری کردند و به طور حتم هیچ کدام از این دو نفر تصور نمی کردند که شرکتشان روزی دنیا را این گونه تغییر بدهد.

گرچه چند سال پس از تاسیس وزنیاک از ادامه مسیر انصراف داد، اما اپل تحت مدیریت استیو جابز در طی این ۴ دهه پایه توانست نقش مهمی در شکل دهنی دنیای تکنولوژی به صورتی که امروز می شناسیم ایفا کند.

phonearena

در این سال ها اپل تعداد قابل توجهی از نخستین ها را روانه بازار ساخته، اما بدون هیچ شک و شبهه ای بزرگترین هدیه این شرکت به دنیای تکنولوژی یک گجت کوچک با تاثیری بسیار بزرگ است و آن چیزی نیست جز آیفون، تلفن همراهی که در سال ۲۰۰۷ رونمایی شد و توانست برای نخستین بار ما را با مفهوم واقعی «موبایل هوشمند» آشنا کند.

با استاندرهای امروزی آنچه که استیو جابز روی سن کنفرانس «مک ورد» در حدود ۱۰ سال پیش معرفی کرد به هیچ وجه کامل نبود، اما ویژگی هایی داشت که برای بسیاری در آن زمان قابل تصور نبود. آیفون به عنوان نخستین موبایل بدون صفحه کلیدی فیزیکی پای به عرصه رقابت گذاشت و با سیستم عامل منحصر به فردی که در اختیار داشت استانداردهای اولیه برای یک موبایل هوشمند را پایه گذاری کرد

تولد ۴۲ سالگی شرکت اپل

تقلید ده ها تولید کننده دیگر از محصولات این شرکت که حتی تا همین امروز نیز ادامه دارد خود گواه تاثیر بزرگ و جایگاه ویژه ای است که کمپانی اپل در دنیای تکنولوژی دارد.

شاید اگر نخستین آیپد در سال ۲۰۱۲ معرفی نشده بود می توانستیم باور کنیم که موفقیت و جایگاه آیفون کاملاً اتفاقی بوده است، اما آیپد اپل و جابز دقیقاً همان کار را با دنیای تبلت ها کرد که آیفون با دنیای موبایل. هرچند امروزه تبلت ها دیگر جایگاه و محبوبیت گذشته خود را ندارند، اما نمی توان از تاثیری که آیپدهای اپل در شکل دهی به صنعت گجت های همراه به جای گذاشتند غافل شد.

تولد ۴۲ سالگی شرکت اپل

با آن که عده ای عمیقاً باور دارند که اپل بعد از مرگ جابز بخش بزرگی از جذابیت و خلاقیت خود را از داده است، اما این ثروتمندترین کمپانی دنیا همچنان یکی از بزرگترین بازیگران این میدان است و محصولات آنها حتی در دوره پسا جابز نیز توانسته اند الگویی برای دیگر سازندگان جهت پیشرفت و تحول تولیدات باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • I.G.I
    I.G.I | ۱۳ فروردین ۱۳۹۷

    درود بر استیو جابز نوآور...تف‌ تو روح تیم کوک دزد

  • محمد رضا
    محمد رضا | ۱۳ فروردین ۱۳۹۷

    نوکیا هم همین طوری بود

مطالب پیشنهادی