ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تست چتر غول پیکر فضاپیمای ExoMars برای فرود روی مریخ
علمی

تست موفقیت آمیز چتر غول پیکر فضاپیمای ExoMars برای فرود روی مریخ [تماشا کنید]

آژانس فضایی اروپا (ESA) موفق شده برای نخستین بار نمونه واقعی چتر غول پیکر فضاپیمای ExoMars که برای فرود آن روی سیاره مریخ طراحی شده را مورد آزمایش قرار دهد. گرچه آزمایش مذکور تنها شامل رهاسازی ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۴ فروردین ۱۳۹۷ | ۰۸:۳۰

آژانس فضایی اروپا (ESA) موفق شده برای نخستین بار نمونه واقعی چتر غول پیکر فضاپیمای ExoMars که برای فرود آن روی سیاره مریخ طراحی شده را مورد آزمایش قرار دهد.

گرچه آزمایش مذکور تنها شامل رهاسازی بسته ای متصل به این چتر با وزن مساوی با فضاپیمای ExoMars از فاصله ۱ و نیم کیلومتری بالای زمین می شده، اما فرود مناسب بسته مذکور به کمک این چتر قدمی بزرگ در ماموریت مریخی اورپایی های به حساب می آید.

قطر چتر فرود مورد بحث حدود ۳۵ متر است و با حدود ۴.۸ کیلومتر کابل قوی به فضاپیمای اروپایی ها متصل خواهد شد و قرار است در سال ۲۰۲۱ دو نمونه از آن ExoMars و پلتفرم آزمایشگاهی همراه آن -در مجموع به وزن حدود نیم تن- را به سلامت روی سطح مریخ بنشانند.

در تست جدید چتر ۱۲ ثانیه پس از جداسازی از هلیکوپتر به طور کامل باز شد و حدود ۲ دقیقه و نیم طول کشید تا بتواند محموله خود را به سلامت روی زمین فرود آورد.

لازم به ذکر است که این تست در دمای زیر صفر به انجام رسیده تا هرچه بهتر بتواند شرایط سخت محیطی سطح مریخ را شبیه سازی نماید. ضمناً قرار است در مرحله بعد این تست از ارتفاع حدود ۳۰ کیلومتری سطح زمین و باز هم در آب و هوایی بسیار سرد به انجام برسد.

آژانس فضایی اورپا تلاش می کند که تا با انجام این تست ها تمام جنبه های ماموریت را سنجیده و راه را برای بروز اشتباهاتی همچون فرود بیش از اندازه سریع لندر شیاپارلی روی سطح مریخ در سال ۲۰۱۶ ببندد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۱۴ فروردین ۱۳۹۷

    لحجه ی طرف کجایی بود؟؟خیلی باحال بود??

مطالب پیشنهادی