ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

قویترین پردازنده‌ی Core i9 دنیای لپ تاپ را به کامپیوترهای دسکتاپ پیوند می دهد

سال گذشته اینتل پردازنده‌ی‌های Core i9 برای کامپیوتر‌های دسکتاپ معرفی کرد و از همان زمان معلوم بود که بالاخره پای این پردازنده های قوی به لپتاپ‌ها نیز خواهد رسید. اخیراً اینتل اعلام کرده که اولین پردازنده‌ی‌های Core i9 ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۴ فروردین ۱۳۹۷ | ۲۲:۳۰

سال گذشته اینتل پردازنده‌ی‌های Core i9 برای کامپیوتر‌های دسکتاپ معرفی کرد و از همان زمان معلوم بود که بالاخره پای این پردازنده های قوی به لپتاپ‌ها نیز خواهد رسید. اخیراً اینتل اعلام کرده که اولین پردازنده‌ی‌های Core i9 را برای لپتاپ‌ها عرضه خواهد کرد وادعا می‌کند که آنها بهترین پردازنده‌ی لپتاپ این شرکت در زمینه طراحی و بازی‌های ویدیویی به شمار می‌روند.

این مدل‌های فوق پیشرفته اینتل، Core i9-8950HK نام دارند که قادرند در دمایی پایین‌تر از ۵۳ درجه سانتیگراد به سرعت ۴.۸۹ گیگاهرتز برسند و در واقع اولین پردازنده‌ی لپتاپ اینتل هستند که از ۶ هسته و ۱۲ رشته برخوردارند. این ارقام و مهمتر از همه امکان پذیر شدن آنها در لپتاپ‌ها مسئله بسیار شگفت انگیزی است.

اولین پردازنده‌ی Core i9 لپتاپ‌ها، قادر است تا ۲۹ درصد سرعت فعالیت‌های روزانه را نسبت پردازنده‌های نسل قبلی لپتاپ‌ها بالا ببرد. این افزایش سرعت در تدوین ویدیو‌های 4K به ۵۹ درصد می‌رسد.

مهم تر از همه پرچمدار جدید  Core i9 اینتل به صورت قفل باز در اختیار کاربر قرار می‌گیرد و می‌توان آن را اورکلاک کرد. حتی اینتل ادعا کرده که کمپانی‌های مختلف  قرار است پس از عرضه‌ این لپتاپ، سیستم‌هایی اورکلاک شده که قادرند سرعتی بیشتر از ۵ گیگاهرتز به ارمغان آورند را به بازار عرضه کنند.

در کنار پردازنده‌های Core i9، اینتل مدل‌های i5 وi7 را نیز برای لپتاپ‌ها معرفی کرده که آنها نیز بر اساس جدیدترین معماری ۱۴ نانومتری که ملقب به Coffee Lake است، طراحی شده‌اند.

بر خلاف چیپست‌های نسل هشتم که بخشی از سری U پردازنده های اینتل را تشکیل می‌دادند، چیپست‌های کافی لِیک i9،i7 و i5 همگی سری H  را تشکیل خواهند داد.

در حالی که چیپست رادئون RX Vega M برای به کار رفتن در لپتاپ های باریکی طراحی شده اند که می‌خواند از حداقل فضای موجود استفاده‌ی بهینه کنند، مدل‌های جدید اینتل همگی برای لپتاپ‌هایی بزرگ و شبه دسکتاپ طراحی شده اند که قادرند قدرتی فوق العاده را برای این لپتاپ‌ها به ارمغان آورند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • ramin 20i
    ramin 20i | ۱۵ فروردین ۱۳۹۷

    مشخصاتش خوبه رو کاغذ
    ای کاش دوباره باگ و اشکال امنیتی نداشته باشه که با اپدیت
    پرومنس اش بیاد پایین!!!!

  • فردین
    فردین | ۱۵ فروردین ۱۳۹۷

    تازه می خواستم لبتاب بخرم:(
    حالا باید منتظر این بمونم

  • 123456
    123456 | ۱۴ فروردین ۱۳۹۷

    پخ خخخخخخ

مطالب پیشنهادی