ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اگزینوس 9820 پشتیبانی از اینترنت 5G را به پرچمداران بعدی سامسونگ اضافه می کند

سامسونگ سال جدید میلادی را با معرفی رسمی و نمایش قابلیت های جدیدترین چیپست موبایل خود به نام «اگزینوس 9810» آغاز کرد، اما امروز در دنیای چیپست‌ها پشتیبانی از نسل پنجم شبکه‌های ارتباطی به ویژگی ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۸:۰۰

سامسونگ سال جدید میلادی را با معرفی رسمی و نمایش قابلیت های جدیدترین چیپست موبایل خود به نام «اگزینوس 9810» آغاز کرد، اما امروز در دنیای چیپست‌ها پشتیبانی از نسل پنجم شبکه‌های ارتباطی به ویژگی مهمی تبدیل شده است. حال شواهدی به دست آمده که نشان می دهد این شرکت کره‌ای سعی دارد برای مقابله با چیپست اسنپدراگون ۸۵۵ از کوالکام که این ویژگی را در خود دارد، چیپستی به نام اگزینوس 9820 عرضه کند که قابلیت اتصال به شبکه‌های 5G را داشته باشد.

بر اساس شواهد لو رفته ، یکی از کارکنان کمپانی سامسونگ الکترونیک  از دی ماه سال قبل در حال کار روی پروژه تولید و توسعه‌ی چیپست اگزینوس 9820  است. در رزومه این کارمند  زیر  نام چیپست ذکر شده مسئولیت‌های وی ذکر شده که شامل تایید اعتبار CPU، طراحی سیستم اشکال زدایی و حل مشکلات دیگر می‌شود. جالب اینجاست که این فرد پیش از این در پروژه‌های چیپست 5G RF فعالیت می‌کرده و قصد داشته بدین شکل سرعت دانلود گیگابایتی را به تلفن‌های هوشمند و زندگی روزانه بیاورد. حال بر اساس همین دو مطلب، گمان می‌رود که چیپست بعدی سامسونگ یعنی  اگزینوس 9820، ارتقایی برای مدل فعلی اگزینوس 9810 باشد که قابلیت پشتیبانی از نسل پنجم شکبه‌های ارتباطی را در خود دارد. به نظر می‌رسد که چیپست جدید بر اساس پروسه‌ تولید ۷ نانومتری ساخته شود که در حال حاضر توسط سامسونگ برای تولید نسل فعلی‌اش به کار گرفته شده است.

لازم به ذکر است که اگزینوس 9810، خود برگ برنده سامسونگ در دنیای هوش مصنوعی به شمار می‌رود چرا که فارغ از ارتقاء قابل توجه عملکرد، سامسونگ به قابلیت های پیشرفته شبکه های عصبی و یادگیری عمیق در اگزینوس 9810 اشاره می کند که تشخیص چهره و شناسایی اشیاء درون تصاویر را به شکل بهینه تری ممکن می سازد. البته همچنان مشخص نیست آیا هوش مصنوعی درون طراحی چیپست نهادینه شده یا صرفاً با سخت افزاری بهینه تر نسبت به قبل برای پردازش های هوش مصنوعی روبرو هستیم.

گفتنیست اگزینوس 9810 در کنار چیپست جدید کوالکام یعنی اسنپدراگون 845 قرار می گیرد تا رقابت پرچمداران در سال 2018 را به سطح جدیدی برساند. با انتشار این مطلب به نظر می‌رسد هم کوالکام و هم سامسونگ برنامه‌‌هایی برای تولید هر چه سریعتر چیپست‌هایی را دارند که از شبکه‌های 5G پشتیبانی می‌کنند، به همین دلیل ممکن نبرد این دو شرکت در سال آینده، رقابتی بی نظیر باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • OMID
    OMID | ۱۵ فروردین ۱۳۹۷

    عالی بود ?

مطالب پیشنهادی