ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Kia Optima
خودرو

تغییرات کیا نتیجه داد؛ اپتیما بیشترین امتیاز ممکن را از موسسه ایمنی IIHS کسب کرد

در سال های اخیر شاهد پیشرفت خیره کننده کره ای ها در زمینه ایمنی خودرو بوده ایم. ساخته های کیا و هیوندای اکنون امنیتی هم پای رقبای ژاپنی، اروپایی و آمریکایی داشته و حتی گاه ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ | ۲۱:۰۰

در سال های اخیر شاهد پیشرفت خیره کننده کره ای ها در زمینه ایمنی خودرو بوده ایم. ساخته های کیا و هیوندای اکنون امنیتی هم پای رقبای ژاپنی، اروپایی و آمریکایی داشته و حتی گاه در برخی کلاس ها موفق به پیشی گرفتن از آنها شده اند.

کیا اپتیما که یکی از معروف ترین اتومبیل های کره ای در بازارهای جهانی به شمار می رود، اوایل امسال توانست امتیاز Top Safety Pick را از موسسه IIHS کسب کند. ظاهرا این امتیاز چندان به مذاق کره ای ها خوش نیامده و آنها برای کسب بالاترین امتیاز ممکن یعنی Top Safety Pick Plus، خیز برداشته و بهینه سازی هایی را در سدان زیبای خود انجام داده اند.

Kia Optima

به منظور دریافت عنوان Top Safety Pick Plus، خودروهای مورد ارزیابی باید در تست های مقاومت سقف سمت راننده و محافظت از سر امتیاز خوبی کسب کنند. همچنین در تست های مربوط به مقاومت سمت سرنشین کناری کسب امتیاز خوب یا قابل قبول الزامی بوده و مدل های مورد ارزیابی باید به اندازه کافی به سیستم های جلوگیری از تصادف نیز مجهز باشند تا بتوانند امتیازهای لازم را به خود اختصاص دهند. عملکرد مناسب چراغ های جلو نیز برای دریافت عنوان Top Safety Pick Plus جزو ضروریات است.

passenger-side-small-overlap-front-crash-test-iihs

برای اپتیما دریافت این عنوان نیازمند انجام بهینه سازی هایی در سازه اتاق در سمت شاگرد بود. اگر چه اپتیما بر روی پلتفرم هیوندای سوناتا ساخته می شود، اما مقاومت سازه آن ظاهرا در سمت شاگرد اندکی پایین تر از همزاد خود بوده است.

Kia Optima

از ژانویه امسال کمپانی کیا تغییراتی را در سازه اپتیما داده و بخش هایی از اتاق مثل چهارچوب درها، ستون لولاها و کفی سمت شاگرد را تقویت کرده تا مقاومت آنها همانند بخش های موجود در سوناتا باشند.

موسسه IIHS در این باره گفته:

بر اساس ارزیابی های IIHS سازه اپتیما اکنون دقیقا مشابه با سوناتا است، بنابراین امتیازی مشابه با امتیاز سوناتا به اپتیما تعلق می گیرد.

Kia Optima

طبق بیانیه منتشر شده، سیستم های جلوگیری از برخورد اپتیما در سرعت های 12 و 25 مایل (19 و 40 کیلومتر) عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داده و قادر هستند از وقوع تصادف جلوگیری کنند.

Kia Optima

بد نیست اشاره کنیم که مدل های ساخت هیوندای و کیا جزو محبوب ترین های IIHS به شمار می روند، چرا که اکثرا موفق به دریافت امتیازهای بالا شده اند. النترا آخرین مدل کره ای است که توانسته امتیاز Top Safety Pick Plus را از آن خود کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • HOOMAN_96
    HOOMAN_96 | ۱۶ فروردین ۱۳۹۷

    ببین به کجا رسیدن،ما هنوز اندر خم یه کوچه ایم

  • ناصر
    ناصر | ۱۶ فروردین ۱۳۹۷

    کشور فقط روسیه و کره بقیه اصلا کشور حساب نمیان اینو دیجی جان گفته

  • ali-g
    ali-g | ۱۶ فروردین ۱۳۹۷

    چیزی نمیشه گفت جز اینکه حسرت بخوریم به حال و روز خودمون

  • amir.ap
    amir.ap | ۱۶ فروردین ۱۳۹۷

    این نابخردان هم هفته بعد میخوان قیمت نهایی کوییک رو اعلام کنن.. خدایی خیلی گناه داریم?

  • مسعود
    مسعود | ۱۵ فروردین ۱۳۹۷

    فقط سمند ??

مطالب پیشنهادی