ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بلک بری
نرم افزار و اپلیکیشن

شکایت بلک بری از شرکت مادر اپلیکیشن اسنپ چت به جرم نقض پتنت

به نظر می رسد بلک بری این روزها راه ساده و بی دردسری برای سودزایی پیدا کرده: شکایت از کمپانی های بزرگ بابت نقض پتنت که می تواند به یک باره میلیون ها دلار را ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۶ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۳:۰۰

به نظر می رسد بلک بری این روزها راه ساده و بی دردسری برای سودزایی پیدا کرده: شکایت از کمپانی های بزرگ بابت نقض پتنت که می تواند به یک باره میلیون ها دلار را به حساب های بانکی این شرکت سرازیر کند.

بلک بری در زمینه شکایت بابت نقض پتنت ید طولایی در میان شرکت های مطرح تکنولوژی دارد. به عنوان مثال، سال ۲۰۱۵ بود که شرکت کانادایی در پی شکایت از Typo بابت نقض پتنت کیبورد فیزیکی QWERTY خود توانست مبلغ ۸۶۰۶۰۰ دلار از این شرکت غرامت دریافت کند.

همچنین در فوریه ۲۰۱۷، بلک بری نوکیا را به نقض یکی دیگر از پتنت هایش متهم کرد و چندی بعد نیز نوبت به فیسبوک و دو زیر مجموعه دیگرش واتس اپ و اینستاگرام رسید. اما برای نخستین شکایت در سال ۲۰۱۸، بلک بری این بار شرکت مادر اپلیکیشن اسنپ چت یعنی Snap را به نقض بعضی پتنت های خود محکوم کرده است.

شرکت کانادایی اعتقاد دارد که اپلیکیشن اسنپ چت در استفاده از هفت مورد از پتنت هایش حق مالکیت فکری را زیر پا گذاشته. این پتنت ها شامل پیش نمایش رویدادهای جدید در دیوایس های دارای نمایشگر کوچک، روش جمع آوری اطلاعات مربوط به زمان در محیط پیام رسانی، روش تشخیص نقاط تعامل روی نقشه بسته به موقعیت جغرافیایی دیوایس و روش ارسال اطلاعات به یک دیوایس همراه می شوند.

این شکایت رسما در دادگاه فدرال ناحیه مرکزی کالیفرنیا به ثبت رسیده و هنوز در دست بررسی است. اما با وجود این که بلک بری در ظاهر پیروز این پرونده به نظر می رسد، شکی نیست که وکلای اسنپ نیز با تمام قوا در دادگاه حاضر شده و به سادگی زیر بار این اتهام نخواهند رفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی