ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

3 هزار کارمند گوگل خواستار قطع همکاری این کمپانی با پروژه هوش مصنوعی پنتاگون هستند

بیش از 3100 تن از کارمندان گوگل اخیراً با امضای یک طومار، از مشارکت گوگل در پروژه هوش مصنوعی پنتاگون گله کرده اند. در این نامه از ساندار پیچای، مدیرعامل کمپانی خواسته شده تا گوگل ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۶ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۲:۰۰

بیش از 3100 تن از کارمندان گوگل اخیراً با امضای یک طومار، از مشارکت گوگل در پروژه هوش مصنوعی پنتاگون گله کرده اند. در این نامه از ساندار پیچای، مدیرعامل کمپانی خواسته شده تا گوگل از ارائه هوش مصنوعی برای آنالیز ویدیوها و بهبود هدف گذاری با پهپادها دست بردارد. افزون بر این، کارمندان خواستار تنظیم قانونی شده اند که این کمپانی و تمام زیرمجموعه هایش را از ساخت «تکنولوژی های نظامی» باز می دارد.

طی ماه گذشته میلادی بود که Gizmodo خبر از ارائه کیت توسعه هوش مصنوعی TensorFlow به پروژه Maven پنتاگون داد. به گفته منابع نزدیک به گوگل، کارمندان از اینکه دولت آمریکا قصد دارد از تکنولوژی گوگل برای بهبود عملیات های مبتنی بر پهپاد خود استفاده کنند خشمگین شده اند.

پروژه Maven پنتاگون طی ماه مه سال گذشته میلادی معرفی شد و اپلیکیشنی مبتنی بر یادگیری ماشینی است که با بررسی حجم عظیمی از دیتا، اطلاعات «قابل رسیدگی» را با سرعت بیشتری استخراج می کند. از چند منظر، این سیستم قرار است صرفاً به اتوماسیون برخی از فعالیت ها منجر شود، اما در همین حال، تکنولوژی گوگل می تواند تفسیر بهتر ویدیوها و شناسایی دقیق تر اهداف و غیرنظامی ها را در پی داشته باشد.

علی رغم اینکه گوگل همکاری خود با پنتاگون را «غیر-تهاجمی» می خواند، در نامه کارمندان اپل گفته شده که این همکاری، برند گوگل را مکدر خواهد کرد. در بخشی از این نامه آمده: «در میان ترس رو به رشد از هوش مصنوعی تسلیحاتی، گوگل از همین حالا در جلب اعتماد عموم به مشکل خورده. این منطق که سایر شرکت ها مثل آمازون و مایکروسافت نیز در این حوزه فعالیت دارند، باعث نمی شود این موضوع برای گوگل خطرناک نباشد.»

هنگامی که از گوگل خواسته شد بیانیه ای درباره این نامه داخلی ارسال کند، این کمپانی نوشت:

بخش مهمی از فرهنگ ما، کارمندانی هستند که به صورت فعالانه در کارهای ما مشارکت می کنند. می دانیم که سوالات زیادی درباره چگونگی استفاده از تکنولوژی های جدید وجود دارد؛ بنابراین این مکالمات -چه با کارمندان و چه با متخصصین خارجی- بسیار مهم و سودمند هستند.

Maven یکی از پروژه های وزارت دفاع است و گوگل روی بخشی از آن کار می کند؛ این پروژه برای اهداف غیر-تهاجمی تدارک دیده شده از و نرم افزار تشخیص شی متن بازی استفاده می کند که در دسترس هر یک از مشتریان گوگل کلاد قرار دارد. مدل های این نرم افزار، براساس دیتای دسته بندی نشده است. این تکنولوژی برای علامت گذاری تصاویر استفاده می شود تا مورد بازبینی انسان ها قرار بگیرد و طراحی شده تا جان مردم را نجات داده یا کار آنها را تسهیل کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • M
    M | ۱۶ فروردین ۱۳۹۷

    جالبه این آزادی بیان شان.

  • yosof
    yosof | ۱۶ فروردین ۱۳۹۷

    ج ا به همه اینها ساندیس داد
    و الا آمریکا که بزرگترین مروج صلح و حقوق بشر و انسانیت و خردگرایی در جهانه
    مگه میشه ۶۰۰ سال مدرنیسم، به اینجا برسه که انسانها همدیگرو بکشن
    این پهبادها قراره برای مردم افغانستان و پاکستان و... دسته های گل پرتاب کنن
    چرا فکر بد میکنن اینها

مطالب پیشنهادی