ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اسپیکر هوشمند Aurora سامسونگ، داکی مبتنی بر اسمارت فون شما است

سامسونگ اخیراً در جریان نمایشگاه SXSW 2018 از نسخه پروتوتایپ اسپیکری هوشمند به نام Aurora رونمایی کرده است. خبر رونمایی از این اسپیکر به خودی خود چندان هیجان انگیز نیست و طی سال های اخیر ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۷ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۵:۳۰

سامسونگ اخیراً در جریان نمایشگاه SXSW 2018 از نسخه پروتوتایپ اسپیکری هوشمند به نام Aurora رونمایی کرده است. خبر رونمایی از این اسپیکر به خودی خود چندان هیجان انگیز نیست و طی سال های اخیر شاهد معرفی ده ها اسپیکر هوشمند بوده ایم. اما آنچه این پروتوتایپ را از سایر اسپیکرهای رقیب متمایز می کند اینست که Aurora به تنهایی هوشمند نبوده و کاملاً به موبایل هوشمند شما متکی است.

در واقع اسپیکر Aurora هیچ میکروفون، پردازنده یا قطعه سخت افزاری دیگری ندارد که باعث هوشمندی آن شوند. این اسپیکر از نوع بلوتوثی بوده و درگاه مخصوصی برای داک کردن موبایل های هوشمند سازگار دارد. بعد از این، از سخت افزارهای موبایل مانند میکروفون و دوربین برای ایجاد یک تجربه هوشمند استفاده می شود.

Aurora نمایشگری برای نمایش کاراکتری هولوگرافیک دارد که به صدای کاربر واکنش نشان می دهد. همانطور که می توانید انتظار داشته باشید، دیوایس سامسونگ نیازمند یک اپلیکیشن همراه است و هنوز نمی دانیم با کدام موبایل های هوشمند سازگاری دارد. گفتنی است که دستگاه هنوز در مرحله توسعه بوده و به همین خاطر، اطلاعاتی چندانی از آن در دست نیست؛ اما مفهوم کلی مد نظر سامسونگ بسیار جالب به نظر می رسد.

سامسونگ قصد داشته یک کارایی جدید برای موبایل های هوشمندی تعریف کند که امروزه در جیب هرکسی پیدا می شوند. در حالی که موبایل تان در حال شارژ است، می تواند به اسپیکر هوشمند Aurora هم سوخت رسانی کند. ضمناً از آن جایی که هیچ یک از این قطعات داخل خود اسپیکر جای نگرفته اند، هزینه تولید دستگاه بسیار پایین خواهد بود و می تواند گزینه ای ایده آل برای افرادی باشد که دنبال اسپیکری هوشمند هستند اما نمی خواهند هزینه ای کلان برای یکی از آنها بپردازند.

یکبار دیگر باید افزود که توسعه این اسپیکر کماکان به پایان نرسیده و به همین خاطر قیمت گذاری، تاریخ عرضه یا تاریخ معرفی کامل آن مشخص نیست. ناگفته نماند که سامسونگ تا به این لحظه اشاره ای به دستیار دیجیتالی اسپیکر جدیدش نکرده و مشخص نیست شاهد استفاده از دستیار نه چندان محبوب بیکسبی خواهیم بود یا یک دستیار کاملاً جدید در دستور کار است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • noisymind
    noisymind | ۱۷ فروردین ۱۳۹۷

    اپل گوشی با فلان امکانات داد همه دنبالش رفتن ! آیپاد داد ، سامی هم یه چیزی تو این مایه ها درست کرد ولی اصلا فروش نرفت و شکست خورد. آیپد درست کرد ، سامی و دیگران هم رفتن دنبالش ، واچ درست کرد بازم همینطور. اسپیکر درست کرد حالا سامی و اسپاتیفای و ... هم میخوان همین کار رو بکنن. ای خدا!!!

مطالب پیشنهادی