ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تیم کوک دیدگاه اپل پیرامون حریم خصوصی را تشریح کرد

تیم کوک، مدیر عامل اپل اخیراً در مصاحبه ای با خبرگزاری NBC به موضوعاتی پیرامون دید اپل به حریم خصوصی و رمزنگاری پرداخته است. کوک در این مصاحبه، تحت عنوان «انقلاب: اپل جهان را عوض می کند»، ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۸ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۵:۳۰

تیم کوک، مدیر عامل اپل اخیراً در مصاحبه ای با خبرگزاری NBC به موضوعاتی پیرامون دید اپل به حریم خصوصی و رمزنگاری پرداخته است.

کوک در این مصاحبه، تحت عنوان «انقلاب: اپل جهان را عوض می کند»، به مسائلی پرداخته که فیسبوک را تحت تأثیر خود قرار داده اند و به این موضوع اشاره کرده که اپل چگونه دید متفاوتی نسبت به حریم خصوصی دارد. او در این مورد گفته:

«تنها راهی که از داده های شما محافظت کنیم، رمزنگاری آنها است. تا امروز هیچ راه دیگری پیدا نشده».

مدیر عامل اپل در ادامه به موضوع حریم خصوصی از دید مجریان قانون نگاه کرده و گفته  که ممکن است آنها بخواهند بدانند شما چه می گویید. ولی اپل دسترسی به گفته های شما ندارد.

کوک در ادامه به فشارهای وارد شده از سویی مجریان قانون در دو سال گذشته اشاره کرده؛ در آن زمان اپل را مجبور کرده بودند حفره هایی را در نرم افزارهای خود تعبیه کند تا به این ترتیب مراجع قانونی بتوانند به موبایل های مورد نظر خود نفوذ کرده و اطلاعات آنها را استخراج کنند. البته به گفته تیم کوک این عمل موجب به خطر افتادن صدها میلیون آیفون در سراسر دنیا می شد و اپل هرگز اقدام به توسعه چنین نرم افزارهایی نکرد و با فشارهای اعمال شده مخالفت نمود.

به گفته کوک مراجع قانونی اعلام کردند: «شما نمی توانید [تعبیه حفره های مذکور را] نپذیرید. ما شما را مجبور می کنیم که انجام دهید». به گفته او: «ما پاسخ دادیم: خیر، نمی توانید. این خلاف قانون اساسی است.» بر اساس گفته های کوک اگر باز هم مسائلی از این قبیل برای اپل پیش بیاید، این کمپانی در برابر آنها ایستادگی خواهد کرد.

تیم کوک همچنین به مشکلات حریم خصوصی فیسبوک اشاره کرده. مدیر عامل اپل در این مورد اظهار کرده که چنین مشکلاتی در اپل جایی ندارند. او حتی پیش از این نیز اعلام کرده بود که اپل در برابر چنین آسیب پذیری هایی مصون است و به گفته او  «اگر کاربرانمان محصولات ما باشند، ما می توانیم از آنها درآمد هنگفتی کسب کنیم، [البته] ما [از سوی کاربران] انتخاب شده ایم که این کار را انجام ندهیم». البته مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک نیز به این گفته های او پاسخ داده بود.

کوک مجدداً تآکید کرده که کاربران اپل محصولات این کمپانی نیستند و به عقیده او نیاز به وضع قوانین جدید برای جلوگیری از اتفاقاتی مشابه رسوایی اخیر فیسبوک و کمبریج آناتیتیکا است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • M
    M | ۱۸ فروردین ۱۳۹۷

    #DeleteFacebook

  • M
    M | ۱۸ فروردین ۱۳۹۷

    مارک زاکربرگ حقه باز منفعت طلب!

  • M
    M | ۱۸ فروردین ۱۳۹۷

    تیم کوک i love you داره ?✌️?

مطالب پیشنهادی