ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

توسعه زودتر از موعد فناوری 7 نانومتری سامسونگ و احتمال تولید چیپست اسنپدراگون 855 با این تکنولوژی

سامسونگ اعلام کرده که شش ماه زودتر از برنامه ریزی از پیش تعیین شده فرایند توسعه چیپست های 7 نانومتری خود را به پایان رسانده؛ فناوری که می تواند در چیپست های آتی کوالکام، اسنپدراگون ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۸ فروردین ۱۳۹۷ | ۰۹:۲۶

سامسونگ اعلام کرده که شش ماه زودتر از برنامه ریزی از پیش تعیین شده فرایند توسعه چیپست های 7 نانومتری خود را به پایان رسانده؛ فناوری که می تواند در چیپست های آتی کوالکام، اسنپدراگون 855 به کار رود.

توسعه چیپست های 7 نانومتری برای علاقه مندان به تلفن های هوشمند می تواند خبر خوبی باشد، زیرا به این ترتیب بهره وری و میزان مصرف باتری موبایل ها بیش از پیش بهبود می یابد. بر اساس بررسی های وبسایت فون آرنا، اسنپدراگون 835 که اولین چیپی بود که بر اساس فناوری 10 نانومتری تولید شده بود، در زمینه مصرف انرژی به میزان خوبی نسبت به مدل های قبلی بهبود یافته بود. انتظار می رود این بهبود در چیپست های 7 نانومتری نیز ادامه پیدا کند.

سامسونگ انتظار دارد در سال جاری میلادی تولید چیپست های اسنپدراگون 855 را آغاز کند. البته در نهایت تولید در تعداد بالاتر، به سال 2019 موکول خواهد شد. این کمپانی کره ای به منظور تولید چیپ های 7 نانومتری از تجهیزات تابش ماورای بنفش استفاده خواهد کرد.

سامسونگ پیش از این انتظار داشت که توسعه فناوری یاد شده را در نیمه دوم سال جاری میلادی به پایان برساند. همچنین گزارش ها به این موضوع اشاره دارند که احتمالاً  کوالکام به زودی موبایل های نمونه خود را برای سامسونگ ارسال خواهد کرد تا به این ترتیب سامسونگ فرایند آزمایش چیپ های تولید شده جدید را آغاز کند.

در حال حاضر بزرگترین رقیب سامسونگ در زمینه تولید چیپ ها، کمپانی تایوانی TSMC است. سامسونگ برای اینکه از رقیب قدرتمند خود عقب نماند، چندی قبل خبر از توسعه فرایند تولید چیپست های 5 نانومتری خبر داده بود؛ پروسه ای که قرار است در آینده، به عنوان نسل بعدی فرایند 7 نانومتری معرفی شود.

بنا بر گزارش ها اکنون سامسونگ پایگاه داده طراحی چیپست های 7 نانومتری خود را به منظور ساخت نمونه های اولیه در اختیار مشتریان خود قرار داده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • 007
    007 | ۱۸ فروردین ۱۳۹۷

    دمش گرم

مطالب پیشنهادی