ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

WhatTheFont
نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی اپلیکیشن WhatTheFont؛ تشخیص دهنده هوشمند انواع فونت

مطمئنا برایتان پیش آمده که موقع گشت و گذار در اینترنت یا تماشای یک کاتالوگ یا بروشور، زیبایی فونت ها توجه تان را جلب کرده و در همان لحظه دوست داشته اید که آن فونت ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۸ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۹:۰۰

مطمئنا برایتان پیش آمده که موقع گشت و گذار در اینترنت یا تماشای یک کاتالوگ یا بروشور، زیبایی فونت ها توجه تان را جلب کرده و در همان لحظه دوست داشته اید که آن فونت به خصوص را روی رایانه تان داشته باشید.

طبیعتا نوشته ای که در صفحه یک مجله یا روی دیواری در خیابان می بینید شناسنامه ندارد تا بتوانید از طریق آن به دنبال اسم یا لینک دانلودش بگردید. اما خوشبختانه در چنین مواقعی تکنولوژی جستجوی تصویری و اپلیکیشنی مثل WhatTheFont هست که به کمک تان بیاید.

WhatTheFont در اصل یکی از سرویس های جانبی وبسایت MyFonts بوده که حالا در قالب یک اپلیکیشن مجزا می توانید روی موبایل هایتان نصب کنید. اگر با MyFonts آشنا نیستید، باید بدانید که این وبسایت با نزدیک به 18 سال سابقه یکی از بزرگترین آرشیوهای اینترنتی فونت در دنیاست که تنوع خارق العاده ای از فونت های رسمی و فانتزی و سمبلیک را در بر می گیرد.

بعد از موفقیت سرویس جانبی WhatTheFonts در وبسایت، گردانندگان مای فونتس تصمیم می گیرند که به خاطر تعداد زیاد بازدیدکنندگان پلتفرم موبایل این سرویس موفق را در قالب یک اپ مستقل روانه دیوایس های اندرویدی و آیفون و آیپد کنند. نتیجه کار توسعه اپلیکیشنی شد که تشخیص انواع فونت را به سادگی آب خوردن کرده است.

WhatTheFont به همان سادگیست که تصورش را می کنید. فقط یک عکس می خواهد تا با تطبیق دادنش با آرشیو عظیمی از فونت ها اصل فونت یا حداقل نمونه های مشابهش را در کسری از ثانیه برایتان بیابد.

این عکس می تواند در لحظه با دوربین موبایل گرفته شده یا این که از گالری در WhatTheFont بارگذاری شود. اپلیکیشن پس از دریافت عکس آن را به سرعت آنالیز می کند تا بتواند فونتی که به دنبالش می گردید یا نمونه های بسیار شبیه به آن را در اختیارتان قرار بدهد.

وقتی که فونت مد نظرتان را یافتید، می توانید مستقیما از محیط اپ آن را از مای فونتس بخرید و در کارهای مختلف مورد استفاده قرار دهید. مشتریان اصلی WhatTheFont معمولا گرافیست ها، طراحان لوگو و مجریان برنامه های تبلیغاتی هستند که همیشه به دنبال خاص ترین المان های ممکن برای طراحی می گردند.

 

اما این دلیل نمی شود که کاربران معمولی هم برای استفاده های مقطعی به WhatTheFont مراجعه نکنند. هر چند اپلیکیشن مذکور فقط فونت های لاتین را تشخیص می دهد و خبری از فونت فارسی یا عربی در آن نیست، اما حداقل در انجام وظیفه کارش را درست انجام می دهد و حتی اگر فونت دلخواهتان را پیدا نکرد، حداقل دو سه نمونه مشابه آن را پیشنهاد می کند تا بتوانید کارتان را راه بیندازید.

ضمنا WhatTheFont پیش از خرید هر فونت اجازه می دهد که آن را با نوشته های مختلف هم تست کنید تا نتیجه کاملا باب میل تان باشد و این یکی از خصوصیات خوب اپلیکیشن به شمار می آید. البته این اپ خالی از اشکال نیست. یکی از محدودیت های فعلی آن نبود فوکوس در حالت عکاسی است و همین گاهی می تواند روی تشخیص فونت و نمایش نتایج تأثیر منفی بگذارد.

برای همین توصیه می کنیم اگر در تلاش اول فونت دلخواهتان را در WhatTheFont نیافتید، اسکرین شاتی از فونت با پس زمینه سفید بگیرید و آن را در اپ بارگذاری کنید. در این صورت نتایج بهتری را در اپلیکیشن مشاهده خواهید کرد.

WhatTheFont

WhatTheFont

سازنده: .MyFonts Inc قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 25.5 / 4.1 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Farzin Farzini
    Farzin Farzini | ۱۹ فروردین ۱۳۹۷

    برا دانلود رو گوگل پلی کلیک میکنم بازار رو باز میکنه!! لینکتون اشتباهه

    • امین بیگ‌زاده
      امین بیگ‌زاده | ۱۹ فروردین ۱۳۹۷

      چک کردم لینک درسته فرزین جان.

مطالب پیشنهادی