ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فیوشا
تکنولوژی

امکان تست سیستم عامل جدید گوگل از طریق مرورگر فراهم شد

سال گذشته برای اولین بار خبرهایی از توسعه یک سیستم عامل جدید توسط گوگل منتشر شد و حالا امکان تست آن از طریق مرورگر وب فراهم شده است. گرچه بسیاری عقیده داشتند که این سیستم ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۸ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۴:۰۰

سال گذشته برای اولین بار خبرهایی از توسعه یک سیستم عامل جدید توسط گوگل منتشر شد و حالا امکان تست آن از طریق مرورگر وب فراهم شده است.

گرچه بسیاری عقیده داشتند که این سیستم جایگزین اندروید می شود اما بر اساس این نسخه آزمایشی، «فیوشا» را می توان ترکیبی از اندروید و سیستم عامل کروم به شمار آورد. در واقع کروم و اندروید بر اساس لینوکس طراحی شده اند اما فیوشا بر پایه میکروکرنلی از گوگل به نام «مگنتا» توسعه پیدا کرده و نتیجه کار سیستمی ساده و سبک است که منابع سخت افزاری را چندان درگیر نمی کند.

اگرچه انیمیشن ها و تعاملات به خوبی طراحی شده اند اما اپلیکیشن ها فعلا کارایی خاصی ندارند و طراحی متریال کارت ها که گوگل علاقه زیادی به آن دارد، می تواند تا حدودی گیج کننده باشد. فیوشا

مشابه آنچه در سیستم عامل کروم دیده بودیم با کلیک روی نشانگر زمان تنظیمات و منوی کاربری سیستم باز می شود. در مرکز صفحه هم کلید مدوری قرار دارد که با کلیک روی آن به صفحه خانگی باز می گردید. علاوه بر این فیوشا از دستیار گوگل هم بهره می برد.

سال گذشته «دِیو بورک» معاون ارشد بخش مهندسی اندروید درباره این سیستم عامل گفته بود:

مهم ترین نکته در مورد فیوشا، متن باز بودن آن است که به افراد اجازه می دهد همه چیز را به خوبی مشاهده کرده و نظرات خود را اعلام کنند. افراد باهوش و فوق العاده زیادی در حال کار بر روی فیوشا هستند و انتظار داریم به محصولی هیجان انگیز دست پیدا کنیم.

این کمپانی قبلا هم نسخه آزمایشی سیستم عامل های خود را از طریق کروم بوک و پیکسل بوک در اختیار کاربران قرار بود اما این نخستین بار است که امکان آزمایش آن را از طریق مرورگر در اختیار همه قرار می دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Mohammad Karami
    Mohammad Karami | ۱۸ فروردین ۱۳۹۷

    عالی ?

مطالب پیشنهادی