ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پخش ویدیو از راکت های اسپیس اکس منوط به دریافت مجوز شد

هفته‌ی گذشته کمپانی اسپیس اکس نتوانست ویدیو‌ هایی زنده از ماهواره‌‌های ایریدیم جدید که به تازگی به همراه یک راکت فالکون ۹ به مدار زمین فرستاده شده بودند، برای طرفدارانش مخابره کند. این مسئله بدین ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۸ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۸:۳۰

هفته‌ی گذشته کمپانی اسپیس اکس نتوانست ویدیو‌ هایی زنده از ماهواره‌‌های ایریدیم جدید که به تازگی به همراه یک راکت فالکون ۹ به مدار زمین فرستاده شده بودند، برای طرفدارانش مخابره کند. این مسئله بدین دلیل است که کمپانی ایلان ماسک، هنوز نتوانسته مجوز‌های لازم برای پخش تصویر زنده از مدار زمین را اخذ کند.

جریان از این قرار است که یک قوانین مبهمی پیرامون پخش زنده‌ی ویدیو‌های اسپیس اکس وجود دارد چرا که اداره ملی اقیانوسی و جوی آمریکا جدیداً تصمیم گرفته که قوانین قدیمی و سنتی را در بستری جدید به کار برد. این آژانش اعلام نموده که اسپیس اکس و کمپانی‌ های تجاری فضایی دیگر باید برای پخش ویدیو‌ از مدار زمین به این ارگان درخواست مجوز رسمی ارائه دهند.

بر اساس اعلانیه رسمی ارگان یاد شده، هرگونه پخش تصویر نظیر عکس و ویدیو‌ از پرتاب راکت‌ها به مدار زمین در هر شرایطی نیازمند مجوز رسمی اداره ملی اقیانوسی و جوی است.

جالب اینجاست که این قانون از سال ۲۰۱۰ وجود داشته و از آن زمان تا به حال اسپیس اکس بدون داشتن مجوز رسمی، تصاویر زیادی از مدار زمین طی پرتاب‌‌های مختلف خود منتشر نموده است که قانون مذکور را بارها زیر پا گذاشته است.

با بررسی دقیق قانون مذکور، به نظر می‌رسد دوربین های اسپیس اکس نیازی به اخذ مجوز نداشته‌ اند چرا که در توضیحات این قوانین نوشته شده که دوربین‌های دستی کوچک، سیستم‌های سنجش فضایی از راه دور به حساب نمی‌آیند و بنابراین نیازی به اخذ مجوز ندارند.

حال اسپیس اکس اعلام نموده که با اداره ملی اقیانوسی و جوی در حال مذاکره است تا در آینده‌ ای نزدیک بتواند تصاویری زنده از مدار زمین برای طرفدارانش مهیا کند. بر اساس این مذاکرات اسپیس اکس قادر خواهد بود تا تصاویر و ویدیو های زنده‌ای از پرتاب فالکون بعدی در ماه آینده مخابره کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی