ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

ال جی و انتظار افزایش درآمد در سه ماهه ابتدایی 2018؛ بخش موبایل همچنان ضرر می دهد

سه ماهه اول سال 2018 به پایان رسیده و کمپانی ها به مرور در حال انتشار گزارش های مالی این دوره هستند. ال جی پیش بینی کرده در دوره یاد شده رکوردهای پیشین خود را ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۸ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۰:۴۳

سه ماهه اول سال 2018 به پایان رسیده و کمپانی ها به مرور در حال انتشار گزارش های مالی این دوره هستند. ال جی پیش بینی کرده در دوره یاد شده رکوردهای پیشین خود را جابجا کند. با این حال هنوز بخش موبایل این کمپانی شرایط مساعدی ندارد.

اخیراً سامسونگ نیز اعلام کرده بود انتظار دارد در سه ماه نخست سال جاری میلادی  به افزایش درآمد قابل توجهی دست یابد و به نظر می رسد این موفقیت صرفاً به خاطر پرچمدار گلکسی اس 9 نیست. این کمپانی احتمالاً خبر از افزایش 50 درصدی درآمد در این بازه زمانی خواهد داد که دلیل اصلی آن، افزایش بی سابقه قیمت چیپ های حافظه است.

بر اساس گزارش ها انتظار می رود ال جی در سه ماهه ابتدایی 2018 به میزان 15.1 تریلیون وون کره جنوبی (14.1 میلیارد دلار) درآمد ثابت کسب کند، در حالی که سود عملیاتی به 1.1 تریلیون وون کره جنوبی (1.02 میلیارد دلار) برسد. به این ترتیب بهترین سه ماهه ابتدایی تاریخ کمپانی ال جی رقم خواهد خورد.

با این حال اوضاع در بخش موبایل های این کمپانی چندان مساعد نیست. بر اساس پیش بینی هایی که برای سه ماهه یاد شده، انجام گرفته، برای چهارمین دوره سه ماهه متوالی بخش موبایل ال جی ضرر خواهد داد. به نظر می رسد یکی از اصلی ترین دلایل ضرردهی این بخش به این موضوع باز گردد که کمپانی کره ای هیچ موبایل اصلی برای عرضه در این دوره نداشته است.

البته تحلیل ها حکایت از این موضوع دارند که میزان ضررهای بخش موبایل ال جی کمتر از دوره سه ماهه قبلی باشد. کارشناسان اعلام کرده اند که فروش مناسب تلویزیون های OLED و برخی دستگاه های دیگر فروش ضعیف موبایل های این کمپانی را جبران کرده اند. همچنین از دلایل دیگر افزایش سوددهی ال جی می توان به کاهش هزینه تولید پنل های LCD برای تلویزیون ها اشاره کرد.

ال جی چندی قبل اعلام کرده که استراتژی های جدیدی را در بخش موبایل های خود در پیش خواهد گرفت که بر اساس آن، تنها در زمان مورد نیاز موبایل جدیدی را معرفی خواهد کرد. گذر زمان مشخص خواهد کرد که آیا این استراتژی های بخش موبایل جواب خواهد داد یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • mobina
    mobina | ۱۸ فروردین ۱۳۹۷

    قیمت خون باباشو گذاشته رو گوشیاش میخواد سود هم کنه؟

مطالب پیشنهادی