ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با مادربوردهای سری TUF Gaming ایسوس با چیپست میان رده اینتل بیشتر آشنا شوید

کمپانی ایسوس در سال 1989 توسط 4 مهندس با استعداد از آپارتمانی کوچک در تایوان شروع به کار کرد و چندی بعد موفق شد اولین مادربورد تولید انبوه خود را به بازار عرضه کند. پس ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۱:۰۰

کمپانی ایسوس در سال 1989 توسط 4 مهندس با استعداد از آپارتمانی کوچک در تایوان شروع به کار کرد و چندی بعد موفق شد اولین مادربورد تولید انبوه خود را به بازار عرضه کند. پس از آن این کمپانی همواره به عنوان یکی از اصلی ترین تولید کنندگان مادربورد در جهان مطرح بوده و از سال 2004 قابلیت های پریمیوم از جمله وای فای، دو درگاه شبکه اترنت و پشتیبانی از RAID سه گانه را به مادربوردهای خود آورده است.

از سال 2009 کمپانی تایوانی سری TUF را به دسته مادربودهای خود افزوده. بنا بر ادعای ایسوس این سری، فناوری های مرتبط با خنک نگاه داشتن قطعات و سبک ظاهری مادربوردها را باز تعریف کرده. بر اساس گفته های ایسوس هدف از سری TUF تولید مادربوردی است که هرگز خراب نشود و به همین دلیل نام TUF (سر واژه The Ultimate Force به معنی نهایت قدرت) را برای آن انتخاب کردند.

در ادامه توجه شما را به بیانیه خبری ایسوس درباره سری جدید مادربودردهای TUF Gaming جلب می نماییم:

***

پایداری در هر شرایط با مادربوردهای جدید سری TUF Gaming ایسوس

برند نخست مادربورد در جهان، مادربوردهای سری TUF Gaming را برای چیپست میان رده اینتل در دسترس قرار داد. از آنجایی که سلیقه و کاربرد کاربران از سیستم ها متفاوت است، ایسوس برای هر نوع نیازی محصولی متناسب عرضه کرده. در این خبر قصد داریم تا با ویژگی های مادربوردهای جدید مجهز به چیپست های B360 و H310 و H370 از خانواده TUF Gaming ایسوس بیشتر آشنا شویم.

دوام و پایداری کامل با TUF Gaming

گیمرهایی که بودجه محدود دارند، معمولاً پس از خرید مادربورد، برای مدت زمان بسیار طولانی از آن استفاده می کنند و ممکن است که چندین نسل از مادربورد را استفاده کرده و دوام مادربورد برای گیمرها بسیار اهمیت دارد. ایسوس با توجه به همین مقوله، با معرفی سری 300 اینتل، مادربوردهایی با خاصیت طول عمر بسیار بالا، قیمت مقرون به صرفه، ویژگی های گیمینگ و عملکرد بسیار مناسب تولید و عرضه کرده است.

مادربورد (TUF H370-PRO GAMING (WI-FI ایسوس

ایسوس نخستین بار است که سری TUF GAMING را با چیپست های میان رده تجهیز کرده و این بدین معناست که گیمینگ با بودجه محدود می تواند از مزایای کامل سری TUF GAMING هم استفاده کند. پرچمدار میانرده این سری نیز مادربورد TUF H370-PRO GAMING WI-FI  است که دوام، کارکرد خنک با عملکرد بالا و راهکارهای ارتباطی کامل را برای گیمرها مهیا کرده است. این مادربورد علاوه بر استفاده از قطعات با طول عمر بسیار بالا، با قطعات ویژه گیمینگ نیز مجهز شده تا گیمرها بتوانند بدون هیچ دغدغه ای از آن برای سالیان طولانی استفاده کنند.

حس کامل گیمینگ با مادربوردی جان سخت

در مادربوردهای ایسوس، ظاهر لوکس همیشه دیده می شود. سری TUF GAMING نیز با رنگ آمیزی مشکی و خطوط و الگوی نظامی طراحی شده و نورپردازی Aura Sync نیز، جلوه ای بی نظیر به این سری از مادربوردها بخشیده است.

رنگ و طراحی این سری به معنای داشتن استاندارد نظامی برای قطعات این مادربورد بوده که ایسوس قطعات اختصاصی سری TUF Component را در جای جای این مادربورد استفاده کرده. چوک های سری TUF، خازن های سری TUF و ماسفت های سری TUF علاوه بر داشتن گواهی استاندارد رده نظامی، 5 برابر طول عمر بیشتر، 20 درصد تحمل حرارت بیشتر و مصرف بهینه تر در نتیجه تولید حرارت کمتر نسبت به رقبا دارد.

راهکارهای محافظتی از نوع TUF

ایسوس راهکارهای متفاوت فیزیکی و الکترونیکی متعددی را در این سری به کار گرفته. Safe Slot از شکستن و آسیب به اسلات PCIe در هنگام استفاده از کارت گرافیک های سنگین وزن جلوگیری می کند و استفاده از استیل ضد زنگ نیز در قسمت پنل پشتی، دوام مادربورد را چند برابر می کند.

ایسوس از راهکار ESD GUARDS در تمام ورودی/خروجی های مادربورد استفاده کرده و به همین جهت، مادربوردهای ایسوس مشکلی با تخلیه ناگهانی الکتریسیته ساکن در قسمت های حساس نخواهد داشت!

مدار تغذیه کاملاً هوشمند به همراه تراشه اختصاصی DIGI+VRM، استفاده از پلی فیوزهای متعدد به منظور جلوگیری از ورود ولتاژ های ناخواسته و راهکار حفاظتی LAN Guard برای شبکه، تضمین کاملی برای پایداری سیستم در شرایط سخت است.

عملکرد درخشان در سری TUF

مادربوردهای سری TUF از نرم افزار Fan Xpert 4 به منظور کنترل دمای سیستم بهره می برند. این نرم افزار با استفاده از چیپ های اختصاصی روی مادربورد و به کارگیری سنسورهای متعدد، دمای سیستم را به بهترین حالت ممکن کنترل کرده و علاوه بر آن بر عملکرد خنک کننده کارت گرافیک نیز نظارت دارد.

ایسوس با فناوری OptiMem و نسل جدید T-Topolgy، سیگنال های حافظه را رهگیری کرده و از همشنوایی در کانالهای حافظه جلوگیری می کند. علاوه بر آن روی مادربوردهای سری TUF آزمایشات سازگاری انجام شده و به این ترتیب با بیش از 500 ماژول حافظه کاملاً سازگار بوده و بدون مشکل با نهایت فرکانس تعریف شده این چیپست می توانند کار کنند.

گیمینگ از نوع TUF

ایسوس در نسل جدید مادربوردهای TUF، از بهترین راهکار شبکه یعنی استفاده از چیپ رده بالا و مجزای اینتل استفاده کرده است. مزیت استفاده از چیپ شبکه اینتل، بهبود پینگ و دقت شبکه و پردازش سریع بسته های ارسالی/دریافتی است. همچنین سربار کمتری را نیز به پردازنده اصلی تحمیل کرده و منابع سیستم را در بازی های تحت شبکه اشغال نمی کند.

در برخی از مدلهای مادربوردهای سری TUF GAMING، رابط شبکه Wi-Fi قدرتمند با استاندارد 802.11ac به آنتن های 2x2 MU-MIMO تجهیز شده و می تواند به نرخ انتقال شگفت انگیز 1.73Gbps دست یابد. ناگفته نماند که این سری از مادبوردها آخرین نسل اتصالات ورودی خروجی نظیر نسل دوم USB 3.1 و پشتیبانی از رابط M.2 و درایوهای پرسرعت مبتنی بر NVMe نیز با خود به همراه دارند.

در حال حاضر ایسوس مدلهای متنوعی از مادربوردهای سری TUF Gaming را با چیپست میان رده اینتل در دسترس قرار داده که در حال حاضر 8 مدل با چیپست های اینتل H370 ، B360 و B310 در دسترس هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی