ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

از رنو کویید تا نیسان کیکس و زوتای t600؛ محصولات احتمالی سایپا برای سال 97

شاید بتوان رنو کوئید را یکی از مهم ترین محصولات این برند برای بازار ایران دانست، خودرویی که تا کنون خبرهای مختلفی در مورد شرکت عرضه کننده و قیمت آن منتشر شده است. با توجه ...

تیم خودرو
نوشته شده توسط تیم خودرو | ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ | ۲۱:۰۰

شاید بتوان رنو کوئید را یکی از مهم ترین محصولات این برند برای بازار ایران دانست، خودرویی که تا کنون خبرهای مختلفی در مورد شرکت عرضه کننده و قیمت آن منتشر شده است. با توجه به تصاویر گرفته شده از این خودرو انتظار می رود که کوئید توسط سایپا مونتاژ و به بازار عرضه شود.

در واقع آنطور که از شایعات بر می آید ظاهرا عرضه کوئید توسط سایپا یکی از شروط این شرکت برای واگذاری کارخانه بن رو به رنو بوده است.

بنابراین شاید در آینده ای نزدیک و در صورت قیمت گذاری منطقی شاهد خداحافظی با پراید باشیم و رنو کوئید به عنوان جانشینی برای این خودرو در نظر گرفته شود.

برای رنو کوئید دو نوع پیشرانه 0.8 لیتری و 1 لیتری وجود دارد که به ترتیب می توانند حداکثر 54 و 68 اسب بخار توان تولید کنند ضمن این که جعبه دنده 5 سرعت دستی و یا اتوماتیک نیز برای این خودرو طراحی شده است.

رنو کوئید داراى امکاناتى نظیر، کیسه هوای راننده، قفل مرکزی به همراه ریموت کنترل رادیویی ، سیستم ضد سرقت، سیستم ناوبری همراه با صفحه‌نمایش لمسی ۷ اینچی مجهز به بلوتوث، USB، AUX و آینه های جانبی برقی است.

شرکت پارس خودرو به عنوان زیر مجموعه ای از شرکت سایپا در گذشته محصولاتی از برند نیسان مانند مدل ماکسیما و تینا را به بازار عرضه کرده است و در مدل ماکسیما نیز موفقیت خوبی در فروش را کسب کرد. در حال حاضر نیز انتظار می رود کراس اورر این برند یعنی مدل کیکس توسط این سایپا وارد بازار شود.

ظاهرا نمونه هایی از کیکس در شرکت سایپا مشاهده شده است و مذاکراتی در زمینه مونتاژ یا عرضه وارداتی این محصول توسط پارس خودرو در جریان است

این خبر ممکن است برای دوست داران برند نیسان بسیار خوش آیند باشد چرا که با توجه به قیمت بالای محصولات وارداتی نیسان امکان خرید محصولات این برند برای بسیاری از افراد کاهش یافته اما با مونتاژ این خودرو توسط سایپا بازار کراس اوورها نیز متحول خواهد شد.

برای نیسان کیکس دو نوع پیشرانه 1.6 لیتری یکی با حداکثر توان 113 اسب بخار و دیگری با حداکثر توان 118 اسب بخار در نظر گرفته شده است و جعبه دنده های دستی و اتوماتیک CVT نیز در بازار جهانی برای این خودرو قابل سفارش است.

با توجه به نیاز بازار انتظار می رود سایپا نیز این خودرو را با جعبه دنده اتوماتیک عرضه کند. انتقال نیرو به چرخ‌های جلو سبب شده است این خودرو وزن پایینی داشته باشد و در کمال تعجب باید گفت که قدرت پیشرانه‌ خودرو کاملا برای جثه‌ آن کافی است.

کمپانی خودروسازی زوتی (ZOTYE) در حدود 10 سال پیش و به تاریخ 14 ژانویه سال 2005 میلادی، توسط هولدینگ زوتی بنیان‌گذاری شد. پیش از این، شرکت مذکور به ساخت و صدور قطعات یدکی انواع خودرو می‌پرداخت.

گرچه این شرکت از همان آغاز فعالیتش اقدام به توسعه خطوط تولیدی خود نمود و افزایش تیراژ را وجه همت خویش ساخت، ولی هنوز هم این کمپانی در مقیاس جهانی کوچک محسوب می‌گردد.

برند زوتی یکی دیگر از برندهایی است که در حال حاضر با مدل Z300 و با نام آریو توسط سایپا مونتاژ و به بازار عرضه می شود اما می توان گفت که تبلیغات مناسبی برای این سدان صورت نگرفت و فروش موفقی برای آن رقم نخورد.

در حال حاضر شاهد حضور کراس اووری از این برند با مدل T600 در محوطه سایپا هستیم، خودرویی که با توجه به تب داغ بازار کراس اوورها در ایران می تواند گزینه ای مناسب برای احیا این برند در کشور باشد.

این خودرو از پیشرانه 2 لیتری توربو با حداکثر توان 188 اسب بخار و 250 نیوتن متر گشتاور بهره می برد و جعبه دنده 6 سرعت اتوماتیک دوبل کلاچ برای این خودرو در نظر گرفته شده است که توان را به محور جلو منتقل می کند.

گفتنی است که زوتی یکی از مشهور ترین کمپانی های چینی در زمینه کپی کردن انواع و اقسام خودرو های روز جهان به شمار می آید و کپی برداری کامل از طراحی بدنه خودروهایی چون پورشه ماکان را نیز در کارنامه سرتاسر پرحاشیه خود دارد.

در نهایت باید به ذکر این نکته مهم بسنده کرده که در شرایط فعلی اقتصادی، سرنوشت پروژه هایی نظیر تولید و عرضه کوئید در راستای حذف پراید، یا مونتاژ محصولات نیسان ارتباط بی چون چرایی به سرنوشت برجام و مسائلی از این دست دارد و ممکن است از میان محصولات گفته شده، تنها انواع و اقسام خودروهای چینی با قیمت های گزاف از خط تولید شرکت های داخلی خارج شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • Erfaan Zandii
    Erfaan Zandii | ۲۰ فروردین ۱۳۹۷

    محصولات جدیدشون رو بهتره چرب کنن بزارن تو صندوق عقبشون ! با این وضعیت

  • amir
    amir | ۲۰ فروردین ۱۳۹۷

    اگر سایپایی تا اخر امسال باشه...
    دلار مثل طناب دار شده برا خیلیا...

  • Alireza
    Alireza | ۲۰ فروردین ۱۳۹۷

    ینی کویید زیر 25 تومنه ک بخواد جایگزین پراید بشه؟؟

  • valips
    valips | ۱۹ فروردین ۱۳۹۷

    یعنی کل مطالب خودروتون یه طرف اون تیکه‌ی آخرتون یه طرف؛
    ممکن است از میان محصولات گفته شده، تنها انواع و اقسام خودروهای چینی با قیمت های گزاف از خط تولید شرکت های داخلی خارج شوند.

    • aminabharian
      aminabharian | ۲۰ فروردین ۱۳۹۷

      با دوست خوبم موافقم مرسی DIGIATO

مطالب پیشنهادی