ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

انرژی پاک
تکنولوژی

اپل با تصمیم ترامپ برای لغو طرح انرژی پاک به مخالفت برخاست

کمپانی اپل به منظور مخالفت با تصمیم دونالد ترامپ برای لغو طرح ایجاد نیروگاه های انرژی پاک بیانیه ای را به «سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا» EPA ارسال کرده است. باراک اوباما، رییس جمهور ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۶:۱۵

کمپانی اپل به منظور مخالفت با تصمیم دونالد ترامپ برای لغو طرح ایجاد نیروگاه های انرژی پاک بیانیه ای را به «سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا» EPA ارسال کرده است.

باراک اوباما، رییس جمهور پیشین ایالات متحده در سال 2015 طرح جامعی را با عنوان «انرژی پاک» به تصویب رساند که انتشار گازهای گلخانه ای از نیروگاه های ذغال سنگ را محدود می کند. این طرح از سال 2015 مسکوت مانده و هفته گذشته «اسکات پریوت» رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از تصمیم دونالد ترامپ برای لغو آن خبر داد.

کمپانی اپل به منظور مخالفت با این تصمیم بیانیه ای را به سازمان حفاظت از محیط زیست ارسال کرده که در آن به پیامدهای ناگوار زیست محیطی، مدیریتی و اقتصادی لغو طرح انرژی پاک اشاره شده است.انرژی پاکدر بخش دیگری از این بیانیه بر سرمایه گذاری های چشمگیر کمپانی اپل برای تامین 100 درصد انرژی مورد نیاز از منابع تجدیدپذیر در آمریکا تاکید شده که معکوس شدن سیاست های کلان انرژی ایالات متحده می تواند آنها را به مشکل مواجه کند.

«رابرت ردلینگر»، مدیر بخش انرژی جهانی اپل در این بیانیه تاکید کرده:

ما به عنوان یکی از مصرف کنندگان بزرگ الکتریسیته که استراتژی انرژی پاک را با موفقیت دنبال کرده عقیده داریم این طرح به تدوین و گسترش رویکردهای مثبت و بلندمدت در بازار انرژی کمک می کند. طرح انرژی پاک به ایالت ها اجازه می دهد از منابع سنتی و تجدیدپذیر به صورتی قابل اتکا و انعطاف پذیر برای تولید انرژی استفاده کنند.

تا کنون بیش از 100 شرکت بزرگ آمریکایی که از طرفداران تولید برق از ذغال سنگ هستند خواستار لغو طرح اوباما شده اند اما مدافعان آن اعتقاد دارند این طرح علاوه بر کمک به بهبود آب و هوا، باعث ایجاد هزاران فرصت شغلی در بخش انرژی پاک خواهد شد.

پیش از این شرکت های دیگری از قبیل گوگل و مایکروسافت تعهد خود را به حفظ محیط زیست نشان داده اند و احتمالا در روزهای آتی شاهد واکنش دیگر کمپانی های فعال در حوزه فناوری به تصمیم ترامپ خواهیم بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی