ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

حراج مجموعه ای از تصاویر کمیاب عصر رقابت فضایی؛ 1500 تصویر ناسا به فروش می رسد

مجموعه ای از 1500 تصویری که در عصر طلایی فضا توسط ناسا تهیه شده قرار است با قیمت 12 هزار دلار در 30 فروردین ماه در گالری Swan به حراج گذاشته شود. این مجموعه شامل ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ | ۰۹:۳۰

مجموعه ای از 1500 تصویری که در عصر طلایی فضا توسط ناسا تهیه شده قرار است با قیمت 12 هزار دلار در 30 فروردین ماه در گالری Swan به حراج گذاشته شود.

این مجموعه شامل بسیاری از اولین های ناسا، از جمله تصاویر اولین کاوش های فضایی انسان ها است و همچنین پروژه های مشهوری از جمله مأموریت های جمنای (یکی از پروژه‌های فضایی ناسا در زمان رقابت فضایی میان آمریکا و شوروی)، مرکوری (پروژه فضایی ناسا که مهمترین دستاورد آن ارسال نخستین فضانورد آمریکا به مدار زمین بود) و نیز مأموریت آپولو (برنامه ای برای ارسال انسان به ماه) را شامل می شود.

مجموعه شامل تصاویری از اولین راه رفتن انسان روی کره ماه، اولین پیاده روی فضایی و اولین حضور انسان در مدار زمین است. فهرست بندی که برای این عکس ها انجام شده، شامل تصاویری از 11 سال (1961 تا 1972) حضور انسان در فضا است که برخی از آنها تا به حال دیده نشده است.

این آرشیو تصاویر که توسط یکی از کارمندان یک آژانس تصویر ملی آمریکا ایجاد شده شامل تصاویری در اندازه 19.1 در 24.1 سانتی متر هستند و بیشتر آنها حاوی توضیحاتی از زمان، مکان ثبت و اطلاعاتی در مورد تصویر هستند.

انتظار می رود قیمت اولیه مجموعه یاد شده بین 9 هزار تا 12 هزار دلار در نظر گرفته شود. در ادامه می توانید برخی از تصاویر این آرشیو کمیاب را مشاهده نمایید.

تصویر فضانورد «باز آلدرین» در سطح ماه که توسط فضانورد «نیل آرمسترانگ» ثبت شده.
تصویری از یک ماژول فضاپیما در اطراف ماه. در بالای تصویر زمین در حال طلوع است.
لحظه پرتاب راکت ساترن 5 در حالی که آپولو 13 را به فضا می برد. آپولو 13 سومین مأموریت ناسا برای فرود روی ماه بود، ولی تنها 56 ساعت پس از ارسال، به علت انفجار مخزن اکسیژن در فضاپیما، سرنشینان مجبور به بازگشت به زمین شدند و نتوانستند روی ماه فرود آیند.
ماه نوردی در مرکز تحقیقاتی ناسا. سطحی که در پایین تصویر دیده می شود، توسط انسان ها و مشابه با سطح ماه ساخته شده. این تمرین پیش از مأموریت آپولو 12 انجام شد.
یکی از فضا نوردان فضاپیمای آپولو 12 در حال قرار دادن بسته آزمایش های علمی در سطح ماه. در برنامه آپولو، در 4 پرواز ابتدایی تجهیزات آزمایش شدند، در حالی که فضانوردان در 6 پرواز از 7 پرواز بعد از آن موفق به فرود روی سطح تنها قمر زمین شدند. در پروژه آپولو 11 در 20 جولای سال 1969 برای اولین بار انسان ها روی ماه فرود آمدند. «نیل آرمسترانگ» اولین فردی بود که روی ماه قدم گذاشت.
به ترتیب از راست به چپ، فضانوردان «مایکل کالینز»، «نیل آرمسترانگ» و «باز آلدرین» در حال رد شدن از میان جمعیتی که برای اولین سفر به ماه به استقبالشان آمده اند. در حدود یک میلیون نفر از شهروندان آمریکا در این بدرقه حضور داشتند.
تصویری از «جیم لاول» مدتی قبل از ارسال آپولو 13 به فضا
راکت ساترن 5 در حالی که فضاپیمای آپولو 12 در بالای آن قرار گرفته.
فضانوردی ناشناس در حال تمرین. این مجموعه تصاویر حتی شامل عکس هایی از بخش تاریک ماه است. از آنجایی که ماه نسبت به زمین در حالت قفل مداری قرار دارد، هیچگاه روی تاریکش از سوی زمین قابل مشاهده نیست.
فضانوردی در حال تمرین در تأسیسات ناسا
تصویری از ماه در یکی از مأموریت های آپولو. آخرین مأموریت آپولو در سال 1972 (آپولو 15) انجام شد. در کل 12 فضانورد روی ماه قدم گذاشتند. در سه مأموریت آخر، فضانوردان ماه نوردهای ناسا را روی ماه راندند.
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی