ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

پایان دوران شکوه؛ مرسدس AMG با موتورهای 12 سیلندر V شکل خداحافظی می کند

در چند سال گذشته عادت کرده ایم که در زیر کاپوت هیجان انگیزترین محصولات مرسدس-AMG، یک موتور 6 لیتری V12 ببینیم. این نیروگاه قدرتمند اگر چه کماکان آمار و ارقام جالب توجهی دارد، اما به ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۹:۳۰

در چند سال گذشته عادت کرده ایم که در زیر کاپوت هیجان انگیزترین محصولات مرسدس-AMG، یک موتور 6 لیتری V12 ببینیم. این نیروگاه قدرتمند اگر چه کماکان آمار و ارقام جالب توجهی دارد، اما به دلیل پا به سن گذاشتن ظاهرا قرار است دیگر از رده خارج شده و جای خود را به پیشرانه ای متفاوت بدهد.

Mercedes-Benz-S65_AMG_Cabriolet-2018

بر اساس گزارشی که در کار اند درایور (Car and Driver) انتشار یافته، AMG بزودی به تولید سه مدل S65، SL65 و G65 پایان داده و پرچمداران دیگری را جایگزین آنها خواهد کرد. در این گزارش که در مصاحبه با مدیر بخش AMG تهیه شده، آقای توبیاس موئرس (Tobias Moers) گفته:

در نهایت موتور 12 سیلندر از محصولات AMG حذف خواهند شد. برای قوی ترین تولیداتمان، ما مسیر دیگری را در پیش خواهیم گرفت.

Tobias-Moers

به اعتقاد دست اندرکاران کار اند درایور، استفاده از پیشرانه هیبریدی محتمل ترین راهکاری است که مهندسین AMG اندیشیده اند. این گمانه زنی چندان هم بی راه نیست، چرا که AMG سال گذشته کانسپت GT چهار در را با پیشرانه ای هیبریدی معرفی کرد.

mercedes amg gt 4 door concept

این پیشرانه که با نام " EQ Power+" شناخته می شد، شامل یک موتور بنزینی 4 لیتری V8 توئین توربو و یک موتور برقی بر روی محور عقب بود و می توانست در مجموع 805 اسب بخار قدرت تولید کند.

در زمان رونمایی از مفهومی GT چهار در، آقای موئرس بکارگیری پیشرانه آن را در سایر مدل ها محتمل دانسته و گفته بود که از سال 2021 یا حتی زودتر برخی از اتومبیل های مزین به نشان AMG از ترکیب EQ Power+ بهره خواهند برد.

Mercedes-Benz-S65_AMG_Cabriolet-2018.jpg

موتور 12 سیلندر V شکل AMG ریشه در دهه گذشته دارد، با این حال می تواند 621 اسب بخار قدرت و 1000 نیوتن متر گشتاور تولید کند. علی رغم قدرت مناسب، این موتور ظاهرا در نسل جدید G کلاس یا SL به کار گرفته نخواهد شد.

Mercedes-Benz-SL65_AMG_2017

آنطور که کار اند درایور در گزارش خود آورده، موتور V12 اشتوتگارتی ها قبل از ظهور نسل بعدی S کلاس در حوالی 2020 نیروبخش S65 فعلی خواهد بود. همچنین طبق صحبت های آقای موئرس، AMG به تولید پیشرانه برای سایر برندهای زیر مجموعه ادامه خواهد داد. با این حساب موتور یاد شده به احتمال زیاد مرسدس-مایباخ S650 را تا پایان حیاتش همراهی خواهد کرد.

Mercedes-Benz-S65_AMG-2018

مساله دیگر اینکه AMG از سال 1999 تامین کننده موتورهای V12 محصولات پاگانی بوده و نسخه ای از موتور 6 لیتری مورد بحث در سوپر اتومبیل هوایرا استفاده می شود. مشخص نیست که در صورت از رده خارج شدن این موتور، ابر خودروی ایتالیایی ها چه سرنوشتی پیدا خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • yosof
    yosof | ۱۹ فروردین ۱۳۹۷

    از ۱۵ سال پیش به اینور، قدرت موتورهای دوازده سیلندر توربوی بنز، هیچ تغییری نکرد.
    علم پیشرفت کرده و هشت سیلندر همون قدرت رو میده و خیلی به صرفه تر هم هست

مطالب پیشنهادی