ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویندوز
تکنولوژی

بیلد جدید ویندوز شما را مجبور به استفاده از جستجوگر بینگ می‌کند

یک به‌روزرسانی بزرگ ویندوز 10، و یک معضل دیگر در حریم شخصی کاربران. مایکروسافت طی ماه‌های اخیر ثابت کرده که گوشش به هیچ کدام از انتقادات بدهکار نیست، و همیشه به دنبال راهی می‌گردد که ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۰ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۹:۳۰

یک به‌روزرسانی بزرگ ویندوز 10، و یک معضل دیگر در حریم شخصی کاربران. مایکروسافت طی ماه‌های اخیر ثابت کرده که گوشش به هیچ کدام از انتقادات بدهکار نیست، و همیشه به دنبال راهی می‌گردد که کاربران را به هر نحوی «مجبور» به استفاده از سرویس‌های خود کند.

نمونه بارز این کار در آخرین به‌روزرسانی ویندوز 10، یعنی آپدیت Spring Creators دیده می‌شود که کاربران با وجود غیر‌فعال کردن گزینه جستجوی وب همچنان شاهد فعالیت آن خواهند بود، و جستجوی تحت وب مایکروسافت نیز همانطور که می‌دانید با موتور جستجوی بینگ انجام می‌شود.

هنوز مشخص نیست که آیا عمدی از سوی مایکروسافت در این کار بوده یا وجود یک باگ باعث ایجاد این مشکل شده است. در هر صورت، وقتی سوییچ "Do not allow web search" را در تنظیمات ویندوز فعال می‌کنید، قاعدتا باید جستجوی تحت وب غیر‌فعال شود اما این اتفاق در آپدیت جدید ویندوز 10 نمی‌افتد که یک نقض آشکار حریم خصوصی به حساب می‌آید.

جستجوی تحت‌وب به غیر از اینترنت، شامل جستجوی فایل‌های محلی‌تان هم می‌شود و به همین خاطر مایکروسافت برای محافظت از حریم خصوصی کاربر در تنظیمات سیستم عامل گزینه هایی برای غیر فعال کردن جستجوی وب در نظر گرفته. اما حالا تمام این گزینه‌ها از کار افتاده اند و تنها روش غیر‌فعال کردن جستجوی وب در حال حاضر ویرایش کلیدهای رجیستری است.

نکته خوشحال‌کننده اینجاست که مشکل مذکور فقط در نسخه Pro ویندوز 10 دیده شده و در نسخه های انترپرایز و آموزشی دیده نمی‌شود. اما با تمام این اوصاف، باید منتظر ماند و دید که واکنش مایکروسافت نسبت به این مشکل چگونه خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی