ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دیدار ولیعهد عربستان با تیم کوک و سرگئی برین در ادامه‌ بازدید از سیلیکون ولی

در هفته‌ی اخیر، ولیعهد عربستان ، «محمد بن سلمان آل سعود» به آمریکا سفر کرد و در سلیکون ولی گردش نمود تا در این سفر چند روزه موفق شود با افراد بزرگی در صنعت تکنولوژی ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۰ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۵:۳۰

در هفته‌ی اخیر، ولیعهد عربستان ، «محمد بن سلمان آل سعود» به آمریکا سفر کرد و در سلیکون ولی گردش نمود تا در این سفر چند روزه موفق شود با افراد بزرگی در صنعت تکنولوژی ملاقات کند. طی روز گذشته، «تیم کوک» مدیرعامل اپل، «سرگئی برین» یکی از بیانگذاران الفابت و «ساندار پیچای» مدیرعامل گوگل نیز به لیست ملاقات‌کنندگان ولیعهد عربستان در سیلیکون ولی اضافه شدند.

به گزارش سفارت عربستان صعودی در آمریکا، این سفر در واقع مقدمه‌ای برای امضای قرداد‌های احتمالی همکاری‌ میان شرکت‌های تکنولوژی آمریکا و عربستان سعودی خواهد بود.

بن سلمان همچنین با «رونی ابویتتز» مدیرعامل کمپانی Magic Leap ملاقات کرده و دمویی از هدست واقعیت مجازی این شرکت را تجربه نمود. همچنین وی با حضور در مقرر اصلی اپل به ملاقات «تیم کوک» مدیرعامل این کمپانی رفت و درباره‌‌ی امکان همکاری مشترک در زمینه‌های مختلفی نظیر تکنولوژی، آموزش، تمرین و تحقیق با وی صحبت کرد.

گزارش شده که پیش از این شاهزاده سعودی حین بازدید از مقر گوگل در مورد تأسیس مرکز آموزش تحقیق و توسعه برای جوانان سعودی و نیز همکاری در زمینه امنیت سایبری مذاکره کرده است.

در ملاقات با مدیران گوگل، بن سلمان همچنین قراردادی در زمینه محاسبات ابری با این شرکت منعقد کرد که البته مبلغ آن هنوز اعلام نشده است. گوگل رسماً این ملاقات را تأیید کرده ولی بیش از این در مورد مذاکرات اظهارنظری به مخاطبان ارائه نداده است.

تور اختصاصی آمریکا‌ی ولیعهد عربستان که از اواخر اسفندماه شروع شده و اکنون به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود، در واقع تلاشی در راستای بهتر کردن روابط این کشور سلطنتی با آمریکا است. پیش از این بن سلمان بارها از تلاش خود برای گسترش صنعت تکنولوژی در کشورش سخن گفته و تغییرات اجتماعی اساسی زیادی نظیر رفع ممنوعیت رانندگی زنان و پخش فیلم سینمایی پس از ۳۵ سال ممنوعیت در این کشور را پایه‌گذاری کرده است. بازدید وی از سیلیکون ولی و انعقاد قرارداد‌های همکاری بی‌شمار با بزرگترین کمپانی‌های تکنولوژی دنیا، از آینده‌ی خوش این کشور در زمینه فناوری خبر می‌دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (21 مورد)
  • R@din
    R@din | ۲۰ فروردین ۱۳۹۷

    واقعا این فرد باید برای رهبران بیشتر کشورها الگو باشه.ببین برای پیشرفت مملکت و ملتش چه کارها که نکرده ولی افسوس که ما ....

  • MojtabaHere
    MojtabaHere | ۲۰ فروردین ۱۳۹۷

    چه قدر طرز فکر درست و صحیحی داره.
    برای همسو شدن با دنیا لباس رسمی خودشون رو در میاره و کت به تن میکنه و راه میوفته تو سلیکون ولی و عین انسان های متمدن حرف میزنند و جهت پیشرفت مردم ـشون مذاکره میکنند و قرارداد میبندند.
    حالا شما بیا برو به آقای فلانی بگو که اون عمامه رو در بیاره و بره تو قلب کفر و به جای مرگ بر آمریکا گفتن بشینه و عین متمدن ها مذاکره کنه!؟
    اصلن قابل تصور هست؟ ?

    • | ۲۱ فروردین ۱۳۹۷

      چه قدر فکر تون بچه بچه گانست

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی