ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بعد از «سروش» نوبت به «بله» رسید؛ دو پیام‌رسان ایرانی از اپ استور اپل حذف شدند

در حالی که این روزها زمزمه ها پیرامون جایگزین های تلگرام بالا گرفته و تبلیغات انبوهی را برای پیام رسان های ایرانی شاهد هستیم، دقایقی پیش کمپانی اپل در ادامه حذف اپ های ایرانی از ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۲۰ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۵:۳۴

در حالی که این روزها زمزمه ها پیرامون جایگزین های تلگرام بالا گرفته و تبلیغات انبوهی را برای پیام رسان های ایرانی شاهد هستیم، دقایقی پیش کمپانی اپل در ادامه حذف اپ های ایرانی از اپ استور، دو اپلیکیشن پیام رسان «سروش» و «بله» را از فهرست اپ های فروشگاه خود پاک کرد.

اپل همانند گذشته، دلیل این کار را «تحریم شرکت های ایرانی از سوی آمریکا» عنوان کرده است. بنابراین کاربران آی دیوایس ها در صورت تمایل به دانلود این دو پیام رسان، حالا می بایست به فروشگاه های شخص ثالث iOS یا وبسایت این اپلیکیشن ها مراجعه کنند.

پیشتر نیز اپ هایی همانند دیجیکالا، تپسی و اسنپ به دلایل مشابه از اپ استور پاک شده بودند. نکته قابل توجه اینجاست در آن زمان آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری موضوع حذف اپلیکیشن‌ها را یک سوءتفاهم دانست و با توجه به اینکه 11 درصد از کاربران ایرانی از سیستم عامل iOS استفاده می کنند، نسبت به حل آن ابراز امیدواری کرد.

با این حال شرایط امروز چیز دیگری را نشان می دهد و همچنان شاهد حذف اپلیکیشن های ایرانی از اپ استور هستیم. اما نکته عجیب اینجاست که علیرغم پاک شدن بله و سروش، پیام رسان های ایرانی دیگر مثل گپ، آی گپ و بیسفون پلاس همچنان در اپ استور حضور دارند.

با این وجود سرنوشت آن ها هنوز به طور دقیق مشخص نیست؛ این که آیا می توانند در اپ استور بمانند یا به زودی از فهرست اپلیکیشن های این فروشگاه محو خواهند شد؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی