ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

استیو وزنیاک با فیسبوک خداحافظی کرد

اکنون همه‌‌ی دنیا از رسوایی اخیر فیسبوک به واسطه کمپانی کمبریج آنالیتیکا که منجر به سواستفاده از اطلاعات ۸۷ میلیون کاربر این شبکه اجتماعی شده است، باخبر هستند. این مسئله تا به امروز پیامد‌های عجیب و ناخوشایندی ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۰ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۲:۰۰

اکنون همه‌‌ی دنیا از رسوایی اخیر فیسبوک به واسطه کمپانی کمبریج آنالیتیکا که منجر به سواستفاده از اطلاعات ۸۷ میلیون کاربر این شبکه اجتماعی شده است، باخبر هستند. این مسئله تا به امروز پیامد‌های عجیب و ناخوشایندی به همراه داشته و حال خبر رسیده در اثر این رسوایی، یکی از افراد خوش طینت صنعت تکنولوژی یعنی استیو وزنیاک با فیسبوک خداحافظی خواهد کرد.

«استیو وزنیاک» یکی از بنیانگذاران کمپانی اپل اعلام کرد که استفاده‌ی پنهانی فیسبوک و دیگر شرکت‌ها از اطلاعات شخصی کاربران، او را نگران کرده و به همین دلیل، قصد دارد با این شبکه‌ی اجتماعی خداحافظی کند.

وزنیاک که در سال ۱۹۸۵ از کمپانی اپل جدا شده، می‌گوید که ترجیح می‌دهد که برای استفاده از فیسبوک، حق عضویت پرداخت کند تا آنکه کمپانی‌های مختلف از اطلاعات شخصی‌اش سو استفاده کنند.

هفته‌ی گذشته، «شریل سندبرگ» مدیر عملیاتی فیسبوک اعلام نمود که ویژگیِ جدیدی به این شبکه‌ی اجتماعی اضافه خواهد شد که به وسیله‌ آن کاربران می توانند با پرداخت حق عضویت به شبکه وارد شده و دیگر اطلاعاتشان را در اختیار این کمپانی قرار ندهند.

چندی پیش «تیم کوک» مدیر عامل اپل در واکنش به رسوایی فیسبوک اعلام کرده بود که شرکت اپل هیچ‌گاه درگیر چنین رسوایی‌هایی نخواهد شد و تنها به فروش گجت‌هایش بسنده خواهد کرد. وزنیاک نیز گفته‌ی وی را تایید کرده و خاطر نشان نمود که درآمد اپل از فروش تولیداتش به دست می‌آید، نه از فروش اطلاعات مردم اما محصول فیسبوک تنها سلیقه‌ی مخاطبانش است. وزنیاک در این باره می‌گوید:

«کاربران هر روز اطلاعات زیادی درباره‌ی زندگیشان به فیسبوک ارائه می‌دهند و این شبکه درآمد زیادی از فروش این اطلاعات به دست ‌می‌آورد. سود اصلی شبکه یاد شده بر اساس اطلاعاتی ‌است که مخاطبان در اختیارش قرار می‌دهند اما آنها پولی به ازای آن دریافت نمی‌کنند.»

حال کمیته بازرگانی و انرژی ایالات متحده اعلام نموده قرار است تا دو روز دیگر «مارک زاکربرگ» مدیرعامل فیسبوک در برابر این کمیته شهادت داده و به پرسش‌هایی درباره چگونگی استفاده و حفاظت از اطلاعات کاربران پاسخ دهد. همچنین به نظر میٰ‌رسد که در روز چهارشنبه فیسبوک، اینستاگرام و واتس‌اپ که از دیگر برنامه‌ این کمپانی هستند به مدت ۲۴ ساعت تحریم شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • musefian
    musefian | ۲۰ فروردین ۱۳۹۷

    بعد جالبه اقای زاکربرگ کلی هم کمک نقدی و خیریه و کمک مالی به موسسات خیریه در دنیا داره اونم با پول دزدی ?

مطالب پیشنهادی