ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گلکسی اس 9
تکنولوژی

مقایسه کارایی گلکسی اس 9 مجهز به چیپست اسنپدراگون با مدل بهره مند از اگزینوس

امسال نیز همچون همیشه سری گلکسی اس 9 در دو مدل با چیپست اسنپدراگون 845 برای بازارهای آمریکا، چین و ژاپن، و دیگری با چیپست اگزینوس 9810 برای دیگر مناطق دنیا عرضه شد. در سال ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۰ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۴:۴۵

امسال نیز همچون همیشه سری گلکسی اس 9 در دو مدل با چیپست اسنپدراگون 845 برای بازارهای آمریکا، چین و ژاپن، و دیگری با چیپست اگزینوس 9810 برای دیگر مناطق دنیا عرضه شد.

در سال های گذشته معمولا مدل بهره مند از چیپست اگزینوس عملکرد نسبتا بهتری از نسخه دیگر داشت اما امسال به نظر می رسد داستان کمی فرق کرده باشد.

در ادامه کارایی این دو مدل را بر اساس بنچمارک پایگاه های معتبر بررسی کرده ایم اما پیش از آن اجازه دهید به ساختار این دو چیست نگاهی داشته باشم. هر دو مدل از معماری 10 نانومتری و دو خوشه چهار هسته ای بهره می برند که برای اسنپدراگون از چهار هسته 2.7 گیگاهرتزی Mongoose M3 و 4 هسته 1.8 گیگاهرتزی Cortex-A55 و برای اگزینوس از چهار هسته 2.7 گیگاهرتزی Kryo 385 Gold و 4 هسته 1.7 گیگاهرتزی Kryo 385 Silver تشکیل شده است.

با توجه به تعداد، آرایش و کلاک هسته ها این دو چیست نباید با هم تفاوت چندانی داشته باشند اما «گیگ بنچ» اگزینوس را در موقعیت بهتری قرار داده که در تست تک هسته ای بیشتر به چشم می آید.

گلکسی اس 9
تست تک هسته ای
گلکسی اس 9
تست چند هسته ای

این تفاوت در تست چند هسته ای به مراتب کمتر می شود و احتمالا در سناریوهای واقعی چندان محسوس نخواهد بود. همانطور که می بیند تفاوت کارایی پردازنده موبایل های اندرویدی با آیفون روز به روز در حال کمتر شدن است.

آنگونه که نمودار نشان می دهد مدل اسنپدارگونی به لطف پردازشگر گرافیکی آدرنو 630 کارایی بسیار بهتری از رقیب بهره مند از Mali-G72 MP18 دارد.

گلکسی اس 9
Basemark X

در تست تغییر پیکسل ها نیز کارایی آدرنو 30 درصد بهتر از رقیب است، بنابرین اگر به بازی های موبایلی علاقه دارید بهتر است مدل دارای چیپست اسنپدراگون را انتخاب کنید.

گلکسی اس 9
GFX 3.1 Manhattan
گلکسی اس 9
GFX 3.1

برای ارزیابی بهتر به سراغ تست Basesemark OS 2.0 رفته ایم که بر اساس آن نسخه ویژه آمریکا و چین از نمونه بین المللی تجربه روانتری را در اختیار کاربر قرار می دهد. گلکسی اس 9

در نهایت نوبت به تست آنتوتو می رسد که از کارایی نسبتا بهتر گلکسی اس 9 دارای اسنپدراگون نسبت به مدل مجهز به اگزینوس خبر می دهد. گلکسی اس 9

علی رغم تمام جزئیات مذکور با توجه به تجربیاتی که از کار کردن با هر دو دستگاه بدست آمده می توان به این نتیجه رسید که هردو مدل کارایی مشابهی دارند و در استفاده روزانه تفاوت های ناچیز آنها چندان به چشم نخواهند آمد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • امیر سادات شیرازی
    امیر سادات شیرازی | ۲۱ فروردین ۱۳۹۷

    شک نکنید اگزینوس اشغالی مثله مدیا تکه چون داشتم میگم چیپست فقط اسنپدراگون و کایرین و انویدا البته در دنیای مبایل گزینه اخر کمه

  • shayankia
    shayankia | ۲۰ فروردین ۱۳۹۷

    آقا باریکلا XZ2 سونی.
    اصلا انتظار از اس ۹ هم بگذره و حتی به آیفون X هم برسه.
    دیگه کم کم من فرق چندانی بین پرفورمنس آیفون و دیوایس های اندرویدی نمیبینم...

  • ramin 20i
    ramin 20i | ۲۰ فروردین ۱۳۹۷

    در خاورمیانه نسخه اسنپدراگون را عرضه نمیکنه! جهت اطلاع!
    چون اگر عرضه میشد من اون را ترجیح میدم

مطالب پیشنهادی