ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

لیپ موشن ارزان‌ترین هدست واقعیت افزوده را طراحی می‌کند؟

کمپانی لیپ موشن که به تولید تکنولوژی تشخیص ژست حرکتی دست‌‌ معروف است، به بلند پروازی‌هایش ادامه داده و قصد دارد پلتفرم واقعیت افزوده جدیدی بر پایه‌ سیستم ردیابی دست خود بسازد. این سیستم، پروژه ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۰

کمپانی لیپ موشن که به تولید تکنولوژی تشخیص ژست حرکتی دست‌‌ معروف است، به بلند پروازی‌هایش ادامه داده و قصد دارد پلتفرم واقعیت افزوده جدیدی بر پایه‌ سیستم ردیابی دست خود بسازد. این سیستم، پروژه ستاره شمالی نام دارد و هدست طراحی شده بر پایه‌ی آن به ادعای سازندگانش، قیمتی معادل ۱۰۰ دلار خواهد داشت. ارزان‌ترین هدست واقعیت افزوده به حسگر موشن لیپ مجهز خواهد بود و بدین ترتیب کاربران قادر خواهند بود، اشیا‌ء مجازی قرار گرفته جلوی صورتشان را دستکاری کنند.

ستاره شمالی یک هدست جدید برای مصرف کنندگان نیست و لیپ موشن هنوز نمی‌خواهد که نسخه‌ای از این گجت برای توسعه دهندگان تولید کند اما در عوض، کمپانی یاد شده قصد دارد هفته‌ی آینده، مشخصات سخت افزاری لازم و نرم افزار این هدست را به صورت منبع باز منتشر کند. این شرکت هدف از انتشار این موارد را این گونه بیان می‌کند:

«ما امیدواریم که این طراحی‌ها زمینه ساز شکل گیری نسل جدیدی از هدست‌های واقعیت افزوده آزمایشی بشوند. این طرح‌ها می توانند مبحث جدیدی را به این هدست‌ها اضافه کرده [تا حس لامسه و حرکت دست‌ها نیز به آنها اضافه شده] و هدست‌های واقعیت افزوده را از ابزاری برای دیدن به گجت‌هایی برای حس کردن تبدیل کنند.»

طراحی این هدست‌ خبر می‌دهد که دو نمایشگر ال سی دی ۳.۵ اینچی با رزولوشن ۱۶۰۰ در ۱۴۴۰ پیکسل برای این گجت در نظر گرفته شده است. این نمایشگر‌ها نور را روی یک لبه‌ی جلو آمده منعکس می‌کنند و کاربر می‌تواند تصویر مورد نظرش را به طور کامل روی یک پوشش شفاف مشاهده کند. کمپانی لیپ موشن ادعا می‌کند که هدست‌ یاد شده می‌تواند زاویه‌ی دیدی به بلندای ۹۵ درجه‌‌ و عرض ۷۰ درجه به ارمغان آورد که از بیشتر هدست‌های واقعیت افزوده موجود در بازار بیشتر است.

با اینکه هدست‌ واقعیت افزوده لیپ موشن در صورت تولید قیمتی ارزان و زاویه‌‌ی دید خارق العاده‌‌ای به ارمغان خواهند آورد، به نظر نمی‌رسد که بتوانند رقیب قدرتمندی برای گجت‌هایی نظیر هولولنز یا مجیک لیپ به حساب بیاید چرا که از توانایی‌هایی نظیر ردیابی در حجم اتاق، اثرگذاری بر محیط یا طراحی مستقل بهره‌مند نبوده و تنها قرار است در زمینه تشخیص ژست حرکتی دست‌ حرفی برای گفتن داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی