ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سونی دوربین فیلم برداری جدید با امکان ضبط فیلم های 4K و HDR معرفی کرد

مدت ها است رزولوشن 4K برای بسیاری از تماشاگران ویدیوهای آنلاین و نیز دیسک های بلو رِی اهمیت بالایی پیدا کرده. اخیراً HDR نیز برای تماشای فیلم ها و سریال ها به همان اندازه مهم شده. ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۸:۳۰

مدت ها است رزولوشن 4K برای بسیاری از تماشاگران ویدیوهای آنلاین و نیز دیسک های بلو رِی اهمیت بالایی پیدا کرده. اخیراً HDR نیز برای تماشای فیلم ها و سریال ها به همان اندازه مهم شده. به نظر می رسد دلیل این مسئله به علاقه کاربران برای مشاهده فیلم ها با همان کیفیتی که مد نظر تولید کنندگان است باز گردد. سونی به تازگی دوربین فیلم برداری پیشرفته ای را معرفی کرده که امکان ضبط ویدیوها با کیفیت 4K و استاندارد HDR را فراهم می کند.

4K اشاره به رزولوشن تصویر دارد. در حالی که HDR استانداردی است که به موجب آن ویدیوها با کنتراست بهتری به نمایش در می آیند. به عبارت دیگر تفاوت بین روشن ترین و تاریک ترین بخش های تصویر افزایش می یابد که در نتیجه آن کیفیت کلی تصویر بالاتر به نظر می رسد.

دوربین جدید سونی با مدل FS5 II در مسابقات 2018 لیگ حرفه‌ای بسکتبال بزرگسالان آمریکا (NBA) رونمایی شده و می تواند با کیفیت 4K و HDR و به صورت خام (RAW) روی ضبط کننده جانبی فیلم برداری نماید. به لطف این قابلیت کاربران می توانند پس از ضبط ویدیو بسیاری از گزینه های تنظیماتی که در هنگام فیلم برداری در دسترس هستند را به دلخواه خود تغییر دهند.

این دوربین می تواند ویدیوهای HDR ضبط شده را به صورت همزمان برای پخش زنده نیز ارسال کند و در عین حال می تواند همین ویدیوها را برای ویرایش های مورد نیاز پس از تولید نیز ضبط نماید.

FS5 II قابلیت ضبط ویدیوهای 4K با 60 فریم در ثانیه را دارد و می تواند برای مدت 4 ثانیه ویدیوهای فوق آهسته با همین کیفیت و نرخ 120 فریم در ثانیه را ضبط نماید. البته قابلیت ضبط ویدیوهای فوق آهسته 8 ثانیه ای با کیفیت 1080P و 240 فریم در ثانیه نیز امکان پذیر است. FS5 II همچنین امکان ضبط ویدیوهای 8 بیتی با کیفیت 4K و نرخ 30 فریم در ثانیه را فراهم می کند.

دوربین مورد بحث همچنین به قابلیت هایی برای بهبود رنگ های ضبط شده از پوست افراد مجهز شده. حسگر آن 35 میلی متری است و با لنزهای E-Mount سازگار است. به این ترتیب می توان از لنزهای سازگار ساخته شده توسط سونی و سایر تولید کنندگان بهره برد.

سونی قیمت 4 هزار و 750 دلاری را برای دوربین یاد شده در نظر گرفته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی