ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فیسبوک اطلاع رسانی به کاربران در مورد دسترسی کمبریج آنالیتیکا به داده ها را آغاز کرد

در پی رسوایی اخیر فیسبوک به واسطه کمپانی کمبریج آنالیتیکا که منجر به لو رفتن اطلاعات بیش از 87 میلیون کاربر این شبکه اجتماعی شد فیسبوک وعده داد در آینده کاربرانی که اطلاعاتشان مورد سوء استفاده قرار گرفته ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۲:۳۰

در پی رسوایی اخیر فیسبوک به واسطه کمپانی کمبریج آنالیتیکا که منجر به لو رفتن اطلاعات بیش از 87 میلیون کاربر این شبکه اجتماعی شد فیسبوک وعده داد در آینده کاربرانی که اطلاعاتشان مورد سوء استفاده قرار گرفته را مطلع کند. از امروز ارسال اعلان ها به کاربران برای اطلاع رسانی آغاز شده است.

بر اساس اعلام فیسبوک تمامی کاربران یکی از این دو اعلان را دریافت می کنند: یا اطلاعاتشان در دسترس شرکت کمبریج آنالیتیکا قرار گرفته و اعلانی مرتبط با این مسئله دریافت می کنند، یا اطلاعات از دسترس کمپانی یاد شده خارج بوده و به این ترتیب باز هم کاربران اعلانی در این مورد دریافت می کنند.

دو اعلانی که فیسبوک یکی از آنها را به تمام کاربران نمایش می دهد.

یکی از این اعلان ها در بالای فید خبری فیسبوک نمایش داده می شود. در صورتی که اطلاعات کاربران لو رفته باشد، فیسبوک به کاربران اطلاع می دهد که وبسایت «This is Your Digital Life» را مسدود کرده است.

این وبسایت در قالب یک تست شخصیت شناسی اطلاعات کاربران را به سرقت می بُرد و حتی اطلاعات دوستان کاربری که از این تست بهره برده بود نیز در معرض خطر قرار می گرفت. در صورتی که یکی از دوستان کاربر از طریق فیسبوک از سایت یاد شده استفاده کرده باشد، به کاربر در مورد این مسئله اطلاع داده می شود، با این حال اعلام نمی شود که کدام یک از دوستان از وبسایت یاد شده استفاده کرده است.

پیامی که فیسبوک به این کاربران نشان می دهد همچنین شامل لینک اطلاعاتی است که تشریح می کند که چگونه آلوده شده اند.

فیسبوک علاوه بر کمبریج آنالیتیکا، دسترسی کمپانی های دیگری از جمله «CubeYou» که اقدام به جمع آوری اطلاعات کاربران برای اهداف علمی و تبلیغات در همکاری با دانشگاه کمبریج می کرد و نیز «AggregateIQ» را مسدود کرده. این کمپانی ها از روش های مشابه با کمبریج آنالیتیکا برای دسترسی به اطلاعات کاربران استفاده می کردند. شبکه اجتماعی مورد بحث همچنین نحوه جمع آوری اطلاعات کاربران را تغییر داده و قوانین بخش حریم خصوصی خود را از نو نوشته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی