ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

همراه اول زمان محاسبه مالیات بر ارزش افزوده شارژ اعتباری را تغییر داد

سیم‌کارت‌های اعتباری در سال‌های اخیر مورد توجه ویژه اقشار جامعه قرار گرفته‌اند، چرا که افراد می‌توانند بر اساس میزان مصرف خود، سیم‌کارت را شارژ کنند. اگر کاربر اینگونه سیم‌کارت‌ها هستید، می‌دانید که با خرید یک ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۲:۱۳

سیم‌کارت‌های اعتباری در سال‌های اخیر مورد توجه ویژه اقشار جامعه قرار گرفته‌اند، چرا که افراد می‌توانند بر اساس میزان مصرف خود، سیم‌کارت را شارژ کنند. اگر کاربر اینگونه سیم‌کارت‌ها هستید، می‌دانید که با خرید یک کارت شارژ، مبلغی به عنوان مالیات از آن کسر می‌شود ولی اکنون همراه اول خبر می‌دهد که شیوه کسر این مالیات را تغییر خواهد داد و در ابتدای ثبت کارت شارژ، تمام رقم درج شده روی کارت شارژ به سیم‌کارت منتقل خواهد شد.

روابط عمومی همراه اول اعلام کرده است که از این پس مالیات بر ارزش افزوده شارژ سیم کارت های اعتباری همراه اول فقط در صورت مصرف مشترک از شارژ خریده شده، کسر خواهد شد. این تغییر از فردا، چهارشنبه ۲۲ فروردین ماه برای تمامی مشترکین اعتباری این اپراتور اعمال خواهد شد.

همراه اول علت این تغییر را «مشتری مداری و توجه بیشتر به حقوق مصرف کننده» عنوان کرده و اعلام نموده که روال کسر مالیات ۹ درصدی ارزش افزوده شارژ برای مشترکین اعتباری اپراتور اول تغییر می کند. در واقع مبلغ مالیات بر ارزش افزوده ۹ درصدی که تاکنون در هنگام خرید شارژ از مشترک کسر می شد، در زمان مصرف شارژ کسر خواهد شد و هنگام خرید تمام مبلغ شارژ خریداری شده به حساب مشترک منظور می شود.

به عنوان مثال با خرید شارژ 5 هزار تومانی، دیگر مبلغ کمتری از این مقدار در شارژ پولی سیم‌کارت مشترک لحاظ نخواهد شد و هزینه اضافه‌ای که برای خرید آن از فرد دریافت می‌شد، در صورت مصرف شارژ از اعتبار کم می‌شود. گفتنیست این اتفاق برای اولین بار در بین اپراتورهای کشور رخ می‌دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • رضا آرین
    رضا آرین | ۲۲ فروردین ۱۳۹۷

    خب که چی؟؟فرقش چیه اونوقت که یه منت مشتری مداری هم سرمون میذارن؟؟!!!!

  • mahdi
    mahdi | ۲۱ فروردین ۱۳۹۷

    ما که پول شارژ رو بهشون میدیمو سودشون رو هم میبرن این مالیات دیگه چیه ما چرا باید مالیات بدیم

  • Mehrdad
    Mehrdad | ۲۱ فروردین ۱۳۹۷

    الان چه فرقی می کنه ؟!! چرت و پرت میگن بابا اینام حالشون خوب نیست ملت رو خر فرض کردن

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی