ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فسیل
علمی

کشف فسیل انسان در عربستان از سکونت 88 هزار ساله در این منطقه خبر می دهد

محققان در عربستان سعودی فسیلی از انگشت میانی را پیدا کرده اند که قدمت آن به 88 هزار سال پیش باز می گردد. این انگشت میانی قدیمی ترین فسیل انسانی یافت شده خارج از محدوده ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۹:۳۰

محققان در عربستان سعودی فسیلی از انگشت میانی را پیدا کرده اند که قدمت آن به 88 هزار سال پیش باز می گردد.

این انگشت میانی قدیمی ترین فسیل انسانی یافت شده خارج از محدوده آفریقا و شام است و می تواند بر باورهای قبلی در مورد مهاجرت انسان ها به خارج از آفریقا خط بطلان بکشد. منطقه شام شامل کشورهای سوریه، اردن، لبنان، فلسطین، قبرس، جنوب ترکیه و شرق مصر است.

فسیل مذکور  به صورت اتفاقی و توسط محققی به نام «ایاد زلموت» حین پیاده روی در محوطه باستانی «الوسطی» پیدا شده است.

در مرحله اول محققان دانشگاه کمبریج  این فسیل 3.2 سانتی متری را به انسان «هومو ساپین» (گونه انسانی که امروزه هم وجود دارد) نسبت دادند که پس از ارسال آن به دانشگاه ملی استرالیا و انجام آزمایش های بیشتر  با استفاده از تکنیک «ایزوتوپ پرتوزا» قدمت آن 88 هزار سال تخمین زده شد.

پیش از این گمان می رفت که مهاجرت به خارج از آفریقا تنها در محدوده زمانی 50 هزار تا 70 هزار سال قبل صورت می گرفته اما یافته جدید حاکی از این است این مدت بین 20 تا 25 هزار سال قبلتر صورت گرفته است.عربستان فسیل مذکور در بستر یک دریاچه پیدا شده و محققان عقیده دارند که منطقه الوسطی عربستان در زمان حیات صاحب این انگشت به لطف باران های موسمی بسیار سرسبز و خوش آب و هوا بوده است. علاوه بر این  برخلاف باورهای قبلی مهاجرت به منطقه شام که سرسبز بوده محدود نشده است و مناطق دیگری را هم در برگرفته است.

این تیم تحقیقاتی حالا به دنبال پاسخ به این پرسش هستند که چه بر سر ساکنان ده ها هزار سال قبل این منطقه آمده است.

پیش از این شواهد دیگری در استرالیا، چین و خاورمیانه پیدا شده که تردیدهای بسیاری را در مورد تاریخ مهاجرت انسان ها به خارج از آفریقا برانگیخته و حتی در برخی از آنها این زمان تا 180 هزار سال قبل نیز تخمین زده شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • mohammad ghorbani
    mohammad ghorbani | ۲۲ فروردین ۱۳۹۷

    خب عربستان رفت دنبال ساخت تاریخ و تمدن برای خودش! ما هم هرچیزی از تمدن داشتیم را تخریب کردیم، جک ساختیم، یا گفتیم هرچیزی قبل از یک تاریخی نجس بوده. عربستان شد تاریخش برای ۸۸ هزار سال پیش، ما شدیم هزارو خورده ای.

  • I.G.I
    I.G.I | ۲۲ فروردین ۱۳۹۷

    اینایی که همین الانم تو عربستان هستن ادم نیستن چه برسه اونموقع

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی