ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گلکسی اس 9 پلاس
تکنولوژی

سامسونگ در دوربین گلکسی اس 9 از دو سنسور متفاوت استفاده کرده است

کمپانی سامسونگ همچون سال های گذشته در تولید پرچمدارهای گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس از دو نوع سنسور بهره برده و در حالی که برخی مدل های آنها از حسگرهای سونی IMX345 برخوردارند، تعدادی ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۲ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۶:۰۰

کمپانی سامسونگ همچون سال های گذشته در تولید پرچمدارهای گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس از دو نوع سنسور بهره برده و در حالی که برخی مدل های آنها از حسگرهای سونی IMX345 برخوردارند، تعدادی دیگر به حسگر ایزوسل S5K2L3 مجهز شده اند.

هر دو سنسور از طراحی سه لایه ای بهره می برند که از سنسور CMOS با پیکسل های تصویر، پردازنده سیگنال تصویر (ISP) و یک چیپ DRAM برای ثبت ویدئوهای با نرخ 960 فریم ثانیه تشکیل شده اما این دو کمپانی لایه را به شکل مختلف سازماندهی می کنند و تجربه سال های گذشته به کاربران گلکسی نشان داده کیفیت تصاویر ثبت شده توسط موبایل های مجهز به سنسور سونی تا حدودی بهتر است.

سونی IMX345 به مدل IMX400 اکسپریا XZs که مدت ها قبل معرفی شد، شباهت بسیاری دارد و در آن چیپ DRAM  بین سنسور CMOS و پردازنده سیگنال تصویر قرار گرفته است.IMX345 از طرف دیگر سامسونگ S5K2L3 شبیه یک سنسور 2 لایه معمولی به نظر می رسد که در آن CMOS به ISP متصل شده است. سامسونگ بر خلاف رقیب ژاپنی چیپ DRAM را که یک LPDDR4 با ابعاد 3.17 در 5.33 میلی متر است در بخش زیرین قرار می دهد.S5K2L3 تصویر زیر مربوط به روند تکامل سنسورها در چندسال اخیر است و همانطور که می بینید سونی نخستین شرکتی بود که در سال 2014 طراحی دو لایه ای را معرفی کرد که دو سال بعد نیز کمپانی کره ای به آن روی آورد. سونی سپس در سال 2017 به استفاده از سنسورهای سه لایه روی آورد و غول کره ای نیز در سال جاری شروع به استفاده از این روش کرده است. کمپانی ژاپنی در سال های 2014 تا 2016 و پیش از روی آوردن به رویکرد سه لایه ای بین CMOS و ISP از یک لایه مسی استفاده کرد.IMX345 اگر شما هم از کاربران گلکسی اس 9 هستید برای اطلاع از مدل سنسور موبایل می توانید از اپلیکیشن AIDA64 استفاده کنید که نرم افزاری برای مشاهده اطلاعات مربوط به سخت افزار و نرم افزار دیوایس های اندرویدی می باشد.

بر اساس شایعات موجود کمپانی سامسونگ در گلکسی نوت 9 که پاییز معرفی می شود نیز از دوربین دوگانه با سنسورهای S5K2L3  و IMX345 بهره خواهد برد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • دانیال.م
    دانیال.م | ۲۳ فروردین ۱۳۹۷

    من با حسگر ایزوسلش کار کردم خیلی بد عکس میگیره رفتم چارسو ودر نهایت میت پرو گرفتم

  • saeedfarzi
    saeedfarzi | ۲۲ فروردین ۱۳۹۷

    ما که نمیفهمیم اینا یعنی چی . فقط بگید کیفیت عکس و فیلم تو کدوم بهتره ؟

  • Erfaan Zandii
    Erfaan Zandii | ۲۲ فروردین ۱۳۹۷

    سونی ?

مطالب پیشنهادی