ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپل
تکنولوژی

اپل به پرداخت 500 میلیون دلار غرامت به دلیل نقض پتنت محکوم شد

یک دادگاه فدرال در تگزاس اپل را به اتهام نقض پتنت به پرداخت 502.6 میلیون دلار به کمپانی VirnetX محکوم است. VirnetX هشت سال قبل اپل را به استفاده از چهار پتنت خود در اپلیکیشن های iMessage ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۲ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۰:۰۰

یک دادگاه فدرال در تگزاس اپل را به اتهام نقض پتنت به پرداخت 502.6 میلیون دلار به کمپانی VirnetX محکوم است.

VirnetX هشت سال قبل اپل را به استفاده از چهار پتنت خود در اپلیکیشن های iMessage و FaceTime متهم کرد و از آن زمان پرونده ها و شکایات بیشماری را علیه این شرکت در محاکم قضایی مطرح کرده است.

Greg Arovas، وکیل اپل در این باره گفته بود شرکت متبوعش به رعایت انصاف و حفاظت از اموال معنوی پایبند است اما VirnetX با سوءاستفاده از این مساله «پایش را از گلیم خود درازتر کرده» و پول بیشتر و بیشتری طلب می کند.

سال گذشته دادگاه اعلام کرده بود که کمپانی کوپرتینویی باید برای هر دستگاه آیفونی که پتنت های مذکور را نقض کرده، مبلغ 1.80 دلار به VirnetX بپردازد که در مجموع بالغ بر 439.7 میلیون دلار برآورد شد اما نماینده های اپل پرونده را به دادگاه تجدیدنظر کشاندند.

VirnetX یک کمپانی پتنت محور است که به لطف در اختیار داشتن حق اختراعات فراوان شرکت های دیگر را به اتهام تخطی از قوانین مالکیت فکری تحت تعقیب قرار داده و از این راه درآمد فراوانی به جیب می زند. دفتر اصلی VirnetX در نوادا قرار دارد اما شکایت خود را در تگزاس ثبت کرده چرا که پتنت ترول ها یا کمپانی های پتنت محور در این ایالت شانس بیشتری برای پیروزی در محاکم قضایی داشتند، هرچند که سال گذشته دادگاه عالی به این مساله خاتمه داد.

این کمپانی از بیان روش کسب و کار خود ابایی ندارد و در سندی که به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) ارائه کرده از مجموعه پتنت ها به عنوان زیربنای برای تجارتش یاد کرده است.

پس از انتشار خبر مربوط به محکومیت اپل به پرداخت502 میلیون دلار به VirnetX، ارزش سهام این شرکت 44 درصد بهبود پیدا کرد هرچند که «دادگاه استیناف حوزه فدرال آمریکا» در واشنگتن در حال بازبینی شکایات ارسال شده به «انجمن تجدیدنظر و دادرسی پتنت» است و ممکن است در برخی از حکم های صادره تجدید نظر صورت گیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی