ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل از سامسونگ نمایشگرهای OLED ارزان‌تر طلب می‌کند

سامسونگ تنها تامین‌کننده پنل‌های OLED برای آیفون X اپل بود و از آنجایی که تنها آن‌ها توانستند انتظارات اپل را در زمینه کیفیت و کمیت برآورده کنند، با قیمت بالایی این پنل‌ها را در اختیار ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۳ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۰:۰۰

سامسونگ تنها تامین‌کننده پنل‌های OLED برای آیفون X اپل بود و از آنجایی که تنها آن‌ها توانستند انتظارات اپل را در زمینه کیفیت و کمیت برآورده کنند، با قیمت بالایی این پنل‌ها را در اختیار کوپرتینویی‌ها قرار دادند. این غول کره‌ای امید داشت تا تنها از این راه بتواند ۲۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۸ درآمد کسب کند اما شرایط مثل سال گذشته نیست و آمریکایی‌ها به دنبال قیمت تمام شده‌ی کمتری برای آیفون‌ها بعدی خود (احتمالا آیفون Xs و دیگر محصولات خود) هستند.

گفته شده که سامسونگ بنا دارد تا در سال پیش رو ۲۰۰ میلیون پنل OLED تولید کند و نیمی از آن‌ها را در اختیار اپل قرار دهد، یعنی دو برابر میزانی که سال گذشته برای آیفون X تولید شده بود. طبق توافق، ۲۵ میلیون پنل برای آیفون ۱۰ تولید خواهد شد و ۷۵ میلیون واحد باقی مانده برای آیفون Xs یعنی جاگزین امسال آیفون ۱۰ تامین می‌گردد.

iPhone X

تولید پنل‌های OLED برای آیفون Xs ماه آینده با سرعت ماهانه تولید ۲ الی ۳ میلیون آغاز خواهد شد و در ماه ژوئن سرعت افزایش خواهد یافت. خط تولید A3 سامسونگ که به دلیل ظرفیت بالا به حالت تعلیق درآمده بود دوباره کار خود را از سر گرفته است.

اما طبق گزارش‌ها، سامسونگ و اپل مشغول مذاکره برای قیمت پنل‌های امسال هستند. میزان تقاضای بالای اپل این امکان را به آن‌ها می‌دهد که درخواست قیمت پایین‌تری در سال جدید داشته باشند. گویا مدیرعامل سامسونگ دیسپلی ماه گذشته با مدیران ارشد اپل ملاقاتی داشته اما به توافقی در این زمینه دست نیافته‌اند.

گرچه این گزارش هیچگاه تایید نشد اما گفته می‌شود که اپل برای هر نمایشگر آیفون X بهای ۱۱۰ دلاری به سامسونگ پرداخته (بعضی گزارش‌ها ۱۲۰ و بعضی دیگر تا ۱۳۰ دلار هم این رقم را بالا برده‌اند) که تقریبا یک‌سوم کل قیمت ساخت آیفون X به حساب می‌آید.

اپل قطع به یقین قصد کاهش قیمت تولید آیفون بعدی که احتمالا آیفون Xs نام دارد را خواهد داشت و گفتگو با سامسونگ بر سر کاهش قیمت نمایشگر یکی از این نشانه‌ها خواهد بود. کوپرتینویی‌ها احتمالا قصد دارند حدود ۱۰۰ دلار بابت هر واحد نمایشگر آیفون Xs به رقیب و همکار کره‌ای خود بپردازند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • I.G.I
    I.G.I | ۲۳ فروردین ۱۳۹۷

    سامسونگ شاید به اپل ارزونتر بده ولی شک نکنید اپل نمیاد گوشیاشو به شیپل ها ارزونتر بفروشه

  • noisymind
    noisymind | ۲۳ فروردین ۱۳۹۷

    حالا باز الان بعضیا میان میگن که آیفون اکس گرونه. ( خب بله تو کشور ما واقعا هم با این دلار گرونه) ولی وقتی ببنید یک سوم قیمتش رو دارین میدین بابت صفحه نمایش به سامسونگ و فقط دو سوم دیگش پول اپل هست نتیجه میگیرین که قیمتش مثلا در برابر نوت خیلی هم ارزونتر هست!

    • shs77
      shs77 | ۲۳ فروردین ۱۳۹۷

      یک سوم هزینه ساخت گوشی نه یک سوم قیمتی که میفروشن!
      هزینه ساخت این گوشی 300 دلار یا یکم بالاتره و صفحه 110 دلاری یک سوم هزینه ساختش میشه که کاملا منطقی هست و صفحه نمایش هر گوشی جزو قطعات گرون قیمتش به حساب میاد
      قیمت فروش این گوشی بین 1000 تا 1200 دلاره!!!! که واقعا زیاده

      • amir
        amir | ۲۳ فروردین ۱۳۹۷

        ساخت این گوشی بالا 400دلار هستش ایفون x
        در ضمن هزنیه پشتیبانی نرم افزاری و... که ساموسنگ نهایت 1سالو نیم هستش و توسعه اندروید هم که رایگان برا همه شرکتاست

        • iop
          iop | ۲۳ فروردین ۱۳۹۷

          فکر کنم یه جا خوندم خود اندروید رایگانه، ولی وقتی گوگل پلی سرویس و پلی استور رو بخوان بریزن یه هزینه ای باید بدن. ( برای رام های اصلی)

مطالب پیشنهادی