ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

دلایل قیمت 1.2 میلیاردی BMW 730 اعلام شد؛ گران ترین خودروی صفر کیلومتر بازار

پس از چندین ماه توقف فروش مدل های مختلف بی ام و سری 7، پرشیا خودرو به نمایندگی از بی ام و در ایران این بار با قیمت های میلیاردی گران تر از قبل این ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۲۳ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۸:۳۰

پس از چندین ماه توقف فروش مدل های مختلف بی ام و سری 7، پرشیا خودرو به نمایندگی از بی ام و در ایران این بار با قیمت های میلیاردی گران تر از قبل این مدل ها را به دست مشتریان می رساند. بر اساس اطلاعیه جدید این شرکت تیپ های مختلف BMW 730Li با موعد تحویل ۳۰ روز قابل تحویل به مشتریان هستند.
ششمین نسل از بی ام و سری 7 در بازار جهانی با شش نوع موتور بنزینی و سه نوع موتور گازوئیلی عرضه می شود که پرشیا خودرو فعلا ضعیف ترین مدل این سری را در کشورمان عرضه می کند. این مدل که پسوند Li در انتهای آن به چشم می خورد به یک موتور 4 سیلندر ۲ لیتری توربوشارژر مجهز بوده که می تواند 258 اسب بخار قدرت و 400 نیوتون متر گشتاور تولید کند. این گشتاور بالا دور موتور 1550 تا 4400 دور بر دقیقه ای را در اختیار راننده قرار می دهد.

هرچند مدل 4 سیلندر به پای مدل های قدرتمند 6 و 8 سیلندر نمی رسد اما سیاست های کمپانی تولید کننده در راستای طراحی و تولید این خودرو سبب شده که مشتریان بازار های خاصی مثل ایران، ترکیه و چین نیز قابلیت دسترسی به این سدان لوکس را داشته باشند.
قرار گرفتن پسوند Li در انتهای نام BMW 730Li به دلیل اتاقک G12 آن است. این اتاقک در دو مدل Li و i عرضه می شود که مدل طویل تر با نام Li شناخته می شود. اتاقک و نوع موتور دو فاکتور تعیین کننده وزن خودرو هستند که بسته به انتخاب مشتری می توانند وزن خودرو را بین 1755 تا 2070 کیلوگرم تغییر دهد.
بی ام و حداکثر سرعت 730Li را به صورت الکتریکی محدود کرده و به عدد 250 کیلومتر بر ساعت رسانده است. این سدان لوکس می تواند در 6.3 ثانیه از سرعت 0 به 100 کیلومتر در ساعت برسد و مصرف سوخت ترکیبی آن چیزی بین 5.8 تا 6.2 لیتر در هر صد کیلومتر است.

از دیگر امکانات ب ام و سری هفت می توان به سوئیچ مجهز به صفحه نمایش، سردنده ی سرامیکی، درب برقی صندوق، دوربین ۳۶۰ درجه، گرمکن و سردکن صندلی های جلو و عقب، گرمکن کنسول، ماساژور صندلی های عقب و جلو، وکیوم درب ها، رادار جلو و عقب، رادار عابر پیاده، رادار تغییر خطوط، رادار ترافیک، چراغ شور، کروز کنترل هوشمند، لاستیک ران فلت، پرده های جانبی برقی، نورپردازی داخلی در ۶ رنگ، مانیتور ۱۰.۲۵ اینچی لمسی، مانیتورهای پشت صندلی، سقف پانوراما با طرح نمای آسمان، تهویه ی خودکار چهارگانه، سیستم هوشمند چرخ های عقب، سیستم صوتی حرفه ای  Harmon Kardon و سیستم نمایش اطلاعات روی شیشه ی جلو اشاره کرد.
در ادامه با ما همراه باشید تا قیمت 5 تیپ ارائه شده از این خودرو در ایران را باهم مرور کنیم:

گفتنی است که از دلایل این قیمت گذاری سنگین و افزایش شدید قیمت ب ام و سری هفت نسبت به سال گذشته می توان به افزایش نرخ ارز و تغییر قوانین گمرکی اشاره کرد، به شکلی که این محموله از ب ام و سری هفت برخلاف مدل های سال گذشته که با تعرفه 55 درصدی از گمرک ترخیص شده بودند، در پی قوانین جدید با تعرفه 125 درصدی به کشور وارد شده اند، چرا که واردات خودروهایی با قیمت بالای 40 هزار دلار ممنوع است و این محموله نیز به دلیل ورود به گمرک قبل از وضع قوانین جدید، به شکل استثنائی با تبصره ای بیشتر ترخیص شده است.

 ۲۰۱۷ BMW 730LI قیمت (تومان)
LEGACY ۱/۲۹۲/۰۰۰/۰۰۰
LEGASY SPORT ۱/۳۱۲/۰۰۰/۰۰۰
+LEGASY SPORT ۱/۳۲۲/۰۰۰/۰۰۰
LEGASY LOUNGE ۱/۳۳۲/۰۰۰/۰۰۰
INDIVIDUAL ۱/۴۱۲/۰۰۰/۰۰۰

.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • Javad
    Javad | ۲۴ فروردین ۱۳۹۷

    "سیاست های کمپانی تولید کننده در راستای طراحی و تولید این خودرو سبب شده که مشتریان بازار های خاصی مثل ایران، ترکیه و چین نیز قابلیت دسترسی به این سدان لوکس را داشته باشند."

    مملکت رو ببین توروخدا، اون شرکت به فکر دسترسی ما به این ماشین هست اما مسئولان خودمون به فکرش نیستن، لعنت به ظالم و لعنت به این کشور که منه جوون باید ارزوی خرید یک ماشین خوب رو با خودم به گور ببرم

  • ali-g
    ali-g | ۲۴ فروردین ۱۳۹۷

    خوب شد اطلاعیه داد. برم بخرم. بنده خدا ، من که هیچ هفت نسل بعد من هم نمیتونن ۱.۲ میلیلرد پول ماشین بده. کی این ماشینا رو وارد میکنه و کی سوار میشه؟ از ما بهترون

  • reza
    reza | ۲۳ فروردین ۱۳۹۷

    خدایا من چه گناهی کردم تو ایران بدنیا اومدم???تو عربستان بدنیا اومده بودم ۱۰۰ درجه بهتر از اینجا بود

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی