ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

لنزهای تماسی خود تیره شونده
علمی

لنزهای تماسی خود تیره شونده از سال آینده میلادی راهی بازار می شوند

همه ما با شیشه عینک های فوتوکرومیک که در برابر نور شدید خورشید به صورت خودکار تیره می شوند آشنایی داریم، حال یک کمپانی سازنده لنزهای تماسی وعده داده همین قابلیت را به زودی برای ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۳ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۸:۰۰

همه ما با شیشه عینک های فوتوکرومیک که در برابر نور شدید خورشید به صورت خودکار تیره می شوند آشنایی داریم، حال یک کمپانی سازنده لنزهای تماسی وعده داده همین قابلیت را به زودی برای لنزهای تولیدی خود فراهم خواهد کرد.

لنزهای تماسی مورد بحث قرار است با همکاری کمپانی «Transitions Optical» و به دست برند مشهور «Johnson & Johnson Vision» به تولید برسند. لنزهای خود تیره شونده مذکور -که سازنده آنها را با برند تجاری «Acuvue Oasys With Transitions» راهی بازار خواهد کرد- علاوه بر وظیفه اصلی خود که رفع عیوب انکساری چشم است، می توانند با سرعت و تطابق بالایی میزان تیرگی خود را با شدت نور محیط هماهنگ کنند. ضمن این که در طی این فرایند طیف های مضری چون نور آبی و اشعه های فرابنفش را نیز حذف خواهند کرد.

لنزهای تماسی خود تیره شونده

کمپانی Johnson & Johnson Vision در بیانیه معرفی لنزهای تماسی خود تیره شونده اش تاکید کرده که این محصول به هیچ وجه قرار نیز جایگزین عینک های آفتابی طبی موجود شود، چرا که لنز نمی تواند تمام سطح چشم کاربر خود را در مقابل آسیب های نوری محافظت نماید.

ظاهراً توسعه چنین لنزهایی از حدود یک دهه پیش در دستور کار کمپانی مذکور بوده است و تا امروز بیش از ۱۰۰۰ محقق روی جنبه های مختلف فناوری های مرتبط با تولید آن کار کرده اند و سرانجام در اواخر سال گذشته میلادی موفق به کسب مجوزهای لازم از دولت ایالات متحده برای عرضه تجاری محصول شده اند.

قرار است لنزهای تماسی Acuvue Oasys With Transitions از نیمه نخست سال ۲۰۱۹ در دسترس خریداران قرار بگیرند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی