ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

اواخر بهار؛ زمان احتمالی ورود محصولات لوکسژن به بازار ایران

لوکسژن یکی‌از برند‌های تازه‌ وارد بازار کشورمان است که بارها صحبت از عرضه آن در بازار بوده، اما همچنان در خیابان‌ ها دیده نشده است. لوكسژن يك برند خودروساز تايوانى است. اين برند از سال ...

دنیا شیخی
نوشته شده توسط دنیا شیخی | ۲۳ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۴:۴۵

لوکسژن یکی‌از برند‌های تازه‌ وارد بازار کشورمان است که بارها صحبت از عرضه آن در بازار بوده، اما همچنان در خیابان‌ ها دیده نشده است. لوکسژن یک برند خودروساز تایوانى است. این برند از سال 2009 فعالیت خود را آغاز کرده است و نام این شرکت از ترکیب دو کلمه لوکس و باهوش در زبان انگلیسی است .شرکت لوکسژن به منظور پیشبرد اهدافش شعار آینده نگری را به منظور آینده ای بهتر برگزیده است . برند لوکسژن یکی از زیر مجموعه های بازرگانی یولون موتور است و در کشور هایی مثل روسیه و چین هم خط تولید دارد . تولید ماشین های لوکسژن در کشور چین از اواخر سال 2010 آغاز گردید و زیر نظر مجموعه دانگ فنگ انجام میشود . لوکسژن تا کنون 6 مدل ماشین در کلاس های مختلف به بازار عرضه کرده است که نخستین ماشین این برند با نام لوکسژن 7 ام پی وی عرضه شد و در کلاس ماشین های مینی ون قرار داشت . رونمایی این ماشین در آگوست سال 2009 انجام شد و تنها یک ماه بعد این ماشین به طور رسمی وارد بازار گردید.به‌ گفته مدیران این برند با تحقیق روی ذائقه و خواست مشتریان ایرانی، کشورمان را برای همکاری انتخاب کرده است. شاید یکی‌ از دلایل تاخیر ورود این خودروساز به ایران، در کنار مشکلات مربوط به ثبت‌ سفارش در سال گذشته، همین مساله تحقیق روی خواسته مشتریان ایرانی باشد.
در همین زمینه عقیل مصطفایی مدیر بازاریابی و فروش شرکت آرمان ‌موتور کویر با بیان اینکه بسته ‌شدن سایت ثبت ‌سفارش در سال گذشته باعث تعویق حضور این برند در بازار بوده است، اعلام کرد: «ما پیش‌ از سال، رسمی و یا غیررسمی اعلام نکرده بودیم که خودروها وارد بازار خواهند شد و در کل بسته‌ شدن سایت ثبت ‌سفارش، سبب شد پروسه کاری همه شرکت ‌ها حدود ۶ ماه به تعویق بیفتد.»وی می‌ افزاید: «تغییرات در نوع و نحوه‌ اخذ استانداردهای خودرویی نیز تاثیر گذار بود. شرکت ما هم از این قاعده مستثنی نبود و همه این‌ ها مزید بر علت شد که ورود محصولات لوکسژن به بازار ایران به سال جاری تغییر زمان دهد.»
وی در خصوص اینکه زمان عرضه محصولات لوکسژن در سال جاری چه زمانی خواهد بود، اعلام کرد: «طی اقدامات انجام شده و برنامه ‌ریزی‌ های مجدد بر حسب موارد و مشکلات اداری یاد شده، ورود خودروها به بازار ایران از اواخر سه‌ ماهه اول سال جاری مورد هدف‌ گذاری قرار گرفته است.»مدیر بازاریابی و فروش شرکت آرمان ‌موتور کویر در رابطه با اینکه با وجود این مسائل آیا از مکانیزم فروش عقب و به‌ دنبال جبران آن هستید، اظهار می‌ کند: «ما از برنامه عقب نیستیم که بخواهیم به دنبال جبران مشکلی باشیم.»
مصطفایی با اشاره به برنامه‌ ریزی برای بحث برندینگ محصولات لوکسژن گفت: «از زمان بسته‌ شدن سایت ثبتارش و بازشدن مجدد آن و همچنین مسائل مربوط‌به تغییرات استانداردها به ۸۵ مورد، زمان را مغتنم شمردیم و بنای کاری را براساس برندینگ و برنامه ‌ریزی جامع با حضور در نمایشگاه ‌های خودرو، تست درایو تخصصی و عمومی و همچنین رود شو در برج میلاد و بام لند تهران گذاشتیم.»مساله نرخ ارز در روزها و ماه‌ های اخیر باعث شده بسیاری در بحث واردات خودرو با دیده تردید به آینده نگاه کنند. مدیربازاریابی و فروش شرکت آرمان‌ موتور کویر در پاسخ به این پرسش که آیا محصولات آرمان ‌موتور کویر با همان قیمت‌ های تقریبی از پیش اعلام ‌شده عرضه خواهند شد یا تحت تاثیر شرایط جدید با تغییر قیمت وارد بازار می‌ شوند، تصریح کرد: «در این زمینه همان‌ طور که مطلع هستید، یکی از پارامترهای قیمت ‌گذاری محصولات وارداتی، نرخ ارز است که تاثیرات فراوانی خواهد گذاشت و ما هم از این قاعده مستثنی نیستیم. اما در کل و در بدو قیمت‌ گذاری محصولات، ما استراتژی قیمت و استراتژی محصول را با هم در نظر گرفتیم و در همین راستا با حداقل قیمت ممکن، تاکنون ارزیابی تقریبی و قیمت‌ گذاری حدودی محصولات را مدنظر قرار داده‌ ایم و پس از انجام پروسه ‌های ادارای قیمت‌ گذاری خودرو در کمیته قیمت ‌گذاری وزارت صنایع و ادارات ذی ‌ربط نیز همین تفکر را ادامه خواهیم داد.»وی می‌ افزاید: «در کل خودروهای وارداتی همواره تحت‌ تاثیر نرخ ارز هستند و تغییرات فاحش و افزایشی نرخ ارز سبب کاهش قدرت خرید مردم و در نهایت افت فروش و رکود در این بخش خواهد بود.»
مصطفایی همچنین در رابطه با آسیب‌ های بازار و مشکلات واردات خودرو می‌ گوید: «تغییرات لحظه‌ ای قوانین و مقررات، اشتباهات رایج همکاران خودرویی در برخی امور، تغییرات افزایشی نرخ ارز و بی ‌ثباتی بازار معاملات ارزی و از این دست مشکلات در کل سبب کندی و یا توقف روال ما خواهد بود که تماما آسیب‌ زاست و تاثیراتی منفی در ذهن بازار هدف ما خواهد داشت.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی