ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سرعت اینترنت خود را در این وبسایت‌ها بسنجید

ارائه دهندگان سرویس‌های اینترنتی همیشه دوست دارند در وبسایت خودشان به شما بگویند که اینترنتی با سرعت دانلود و آپلود مشخصی دریافت می‌کنید اما تا به حال شده که فکر کنید واقعا چنین سرعتی در ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۴ فروردین ۱۳۹۷ | ۲۲:۰۰

ارائه دهندگان سرویس‌های اینترنتی همیشه دوست دارند در وبسایت خودشان به شما بگویند که اینترنتی با سرعت دانلود و آپلود مشخصی دریافت می‌کنید اما تا به حال شده که فکر کنید واقعا چنین سرعتی در اختیار شما قرار می‌گیرد یا خیر؟

در ادامه قصد داریم آزمون‌های تست سرعت اینترنت درجه یکی ر به شما معرفی کنیم که بهتر از شرکت تامین‌کننده اینترنت شما می‌تواند سرعت دانلود و آپلود را مشخص کرده و رقمی واقعی در اختیار شما قرار دهد. این وبسایت‌ها به شما مشکلات تاخیر و اتصالات فیزیکی خط اینترنت و داده‌های دیگر نظیر پاکت لاس را هم می‌گویند.

بهترین گزینه

Speedof.me

وبسایت Speedof.me بر اساس HTML5 ساخته شده و در تست به عمل آمده، وب‌گردی عادی و سرعت دانلود را با فایل‌هایی که حجم‌های متفاوت دارند تقلید می‌کند تا متوجه شود که سرعت دانلود شما چقدر است. نه تنها شاهد یک گراف از سرعت دانلود هستیم، بلکه قادر هستید تا نتایج پیشین را هم با نتیجه فعلی بسنجید.

به جای انتخاب یک مکان خاص، خود سایت سریع‌ترین و قابل اتکا‌ترین سرور را از میان ۸۸ سرور در سراسر جهان انتخاب می‌کند و همه فایل‌ها به ترتیب دانلود و آپلود می‌شوند تا شرایط به طور کامل شبیه‌سازی شده و دقیق‌ترین نتایج به دست آید.

باقی گزینه‌ها

سرعت اینترنت

 

TestMy.net

اگر به دنبال وبسایتی می‌گردید که اطلاعات بیشتری جز سرعت اینترنت در اختیارتان قرار دهد، TestMy.net گزینه مناسبی است که داده‌های مقایسه‌ای بسیاری هم دارد. گزینه‌های جداگانه‌ای برای تست‌های سرعت آپلود و دانلود وجود دارد، بنابراین هر دو را بیازمایید.

وقتی تست انجام می‌شود، نتایج شما رده بندی می‌شود تا بدانید که سرعت اینترنتتان در مقایسه با دیگران چقدر خوب یا بد است. TestMy.net همچنین یک گراف از اتصال اینترنت شما ارائه می‌دهد تا بدانید که ارتباط شما تا چه حد دچار اختلال می‌شود. اگر با اصطلاحات فنی آشنا نیستید، چند فایل و راهنما در این وبسایت وجود دارد که به شما همه چیز را توضیح می‌دهد.

Speedtest.net

نام آشناترین وبسایت برای تست سرعت Speedtest.net است که همیشه در نتایج گوگل در صدر ظاهر می‌شود و شما هم احتمالا در اکثر مواقع از این وبسایت استفاده کرده‌اید. تکنولوژی شرکت Ookla هم هوشمند است و هم سریع. وقتی تست را آغاز می‌کنید، از بین بیش از هزار سرور، یکی انتخاب می‌شود و تمام داده‌ها از جمله سرعت دانلود و آپلود، لتنسی و پاکت لاس را در اختیارتان قرار می‌دهد.

پس از انجام تست هم می‌توانید به یک نظرسنجی در مورد سرعت اینترنت ادعایی از سوی تامین کننده (ISP) و قیمت ماهانه پاسخ دهید که همین نظرسنجی انبوهی از اطلاعات را در اختیار Ookla قرار می‌دهد. شما به عنوان کاربر نیز می‌توانید این اطلاعات را مشاهده کنید.

Bandwidth Place

یک تست سرعت HTML5 دیگر Bandwidth Place نام دارد که تلاش می‌کند دقیق‌ترین نتایج را ارائه دهد و به اندازه‌ای سبک است که روی هر دستگاهی می‌توان از آن استفاده کرد. این وبسایت از سال ۲۰۰۲ فعال بوده اما پروتوکول HTML را از ابتدای ۲۰۱۳ به کار گرفته تا روی دستگاه‌های موبایل هم قابل اجرا باشد.

انتخاب سرور نیز یا از طریق کمترین میزان پینگ انجام می‌شود یا به صورت دستی توسط خود شما و بر مبنای سرعت و لتنسی.

Fast.com

وبسایت Fast.com که توسط نتفلیکس مدیریت می‌شود بسیار بسیار ساده است. با ورود به این وبسایت، یک تست اتوماتیک آغاز می‌شود و رقمی بزرگ در صفحه ظاهر می‌شود که سرعت را به مگابایت بر ثانیه نشان می‌دهد.

البته، این وبسایت بیشتر برای کسانی ساخته شده که قرار است مطمئن شوند اتصالشان به اینترنت برای نمایش برنامه‌های نتفلیکس، خصوصا در حالت اچ‌دی و 4K کافی است یا خیر که شاید چندان به کار شما نیاید. اما اگر علاقه‌ای به چارت‌های پیچیده و اطلاعات گمراه‌کننده ندارید و فقط سرعت دانلود برایتان مهم است می‌توانید از Fast.com استفاده کنید.

تست سرعت شرکت ارائه دهنده اینترنت

سرعت اینترنت

برخی از شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت یک سرویس جداگانه برای تست سرعت دارند که در صورت استفاده از آن می‌توانید رقم دقیقی را به دست آورید. بسته به شرکتی که از آن سرویس می‌گیرید، اطلاعات و دقت این تست می‌تواند متغیر باشد.

برخی از شرکت‌ها هم چنین سرویسی را ندارند و تنها در صورتی می‌توانید از زبان آن‌ها سرعت دانلود و آپلود خودتان را بدانید که با پشتیبانی شرکت تماس بگیرید و از واحد پشتیبانی بخواهید آمار دقیق را در اختیارتان قرار دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • sami salimi
    sami salimi | ۲۵ فروردین ۱۳۹۷

    یه سامانه وزیر محترم گذاشته بود واسه رسیدگی به شکایات اینترنت غیرحجمی حالا بعد از یک ماه پیام ‌و تماس برای پیگیری الان حتی جواب تلفن هم نمیدن که نتیجه شکایت ما از شرکت خدمات دهنده چی شد

    چه خوش باوریم ما که فک کردیم لااقل اینترنت ثابت وضعش بهتر شده

  • Black Boy
    Black Boy | ۲۵ فروردین ۱۳۹۷

    مثلا سرعت 16 مگ داریم اما تو هیچکدوم از این سایت ها بالاتر از 8 مگ نشون نداد :|ویدیو آنلاین هم که با سرعت 100 کیلو بارگذاری میشه. روحانی متشکریم :|||

    • MojtabaFaal
      MojtabaFaal | ۲۰ تیر ۱۳۹۷

      خود کرده را تدبیر نیست

  • Santory
    Santory | ۲۵ فروردین ۱۳۹۷

    قرار شد وزیر تعرفه جدید برای کم مصرفها با سرعت بالا ارایه کنه چی شد

    • Mr #
      Mr # | ۲۵ فروردین ۱۳۹۷

      فکر کن با دلار ۵ تومنی برن اینترنت بین‌الملل بخرن ??

  • کامیاب
    کامیاب | ۲۴ فروردین ۱۳۹۷

    ممنون از مطلب مفیدتون

مطالب پیشنهادی